Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü |
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi |
Ders Kodu |
PSYC 333 |
Ders Adı İngilizce |
Psychology of Music |
Ders Adı Türkçe |
Müzik Psikolojisi |
Öğretim Dili |
EN |
Ders Türü |
Ters-Yüz Öğrenme |
Dersin Düzeyi |
Başlangıç |
Dönem |
Bahar |
Haftalık İletişim Saatleri |
Ders: 3 |
Okuma: 0 |
Laboratuvar : 0 |
Diğer: 0 |
|
Tahmini Öğrenci İş Yükü |
Dönem boyunca 138 saat |
Ders Kredileri |
6 AKTS |
Değerlendirme |
Standart Harf Notu
|
Ön Koşul |
Yok |
Yan Koşul |
Yok |
Beklenen Ön Bilgi |
Yok |
Kayıt Kısıtlamaları |
Sadece Lisans Öğrencileri |
Genel Eğitim Hedefi |
Öğrencilerde müzik ve psikoloji arasındaki bağlantıları sağlamak.
Etraflarındaki müzik olaylarını yorumlamak için gereken kavramsal çerçeveyi edinmelerini sağlamak.
Müzik ve Psikoloji arasındaki etkileşim hakkında kendi fikirlerini oluşturmaları için onlara ilham vermek.
Kendi müzik deneyimlerine bir anlam vermelerine yardımcı olmak.
Bilimsel araştırma yapma, akademik yazma ve sunum yapma becerilerini geliştirmeleri için onları teşvik etmek. |
Ders Açıklaması |
Bu disiplinler arası ders, sesin biliş, duygulanım ve davranış gibi psikolojik süreçlere olan etkisine, ayrıca sesin beyin ve beden üzerindeki fiziksel etkilerini ele almaktadır. Öğrenciler, müzik sanatındaki dinleyici, besteci, icracı, eğitimci ve kullanıcı rollerine göre ayrışmış olarak, bir kişinin müzikle olan deneyimindeki fizyolojik ve psikolojik süreçler ile ilgili bilgi ve anlayışa sahip olurlar. Ders, konuyla ilgili teorik ve tatbikî bilgilerden, müzik aracılığıyla kişisel keşif uygulamalarından ve yaratıcı çalışmaya yönelik ödevlerden oluşmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Müzik ve psikoloji arasındaki bağlantıları anlama
2) Kendi müzik deneyimleri de dahil olmak üzere, kişinin müzik deneyimine anlam verme becerisini sergileme
3) Müzik ve Psikoloji arasındaki etkileşim hakkında kendi fikirlerini oluşturmada kendilerine güven duymanın sağlanması
4) Bilimsel araştırma yapma, akademik yazma ve sunum yapma konusunda ilerleme kaydetme
|
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları |
1 |
2 |
3 |
4 |
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. |
|
|
|
|
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. |
|
|
|
|
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. |
|
|
|
|
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. |
|
|
|
|
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. |
|
|
|
|
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. |
|
|
|
|
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. |
|
|
|
|
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. |
|
|
|
|
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. |
|
|
|
|
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. |
|
|
|
|
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. |
|
|
|
|
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. |
|
|
|
|
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
|
|
|
|
Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi
N Yok |
S Destekleyici |
H Çok İlgili |
|
|
|
|
Program Çıktıları ve Yeterlilikler |
Düzey |
Değerlendirme |
1) |
Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. |
S |
Sınav,Proje
|
2) |
Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. |
H |
Sunum,Proje
|
3) |
Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. |
H |
Ödev,Sunum
|
4) |
Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. |
N |
|
5) |
Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. |
S |
Sunum,Proje
|
6) |
Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. |
S |
Proje
|
7) |
Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. |
H |
Sunum,Proje
|
8) |
Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. |
H |
Sınav,Sunum,Proje
|
9) |
Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. |
N |
|
10) |
Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. |
S |
Derse Katılım,Sunum,Proje
|
11) |
Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. |
S |
Sunum
|
12) |
Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. |
H |
Derse Katılım,Sunum,Proje
|
13) |
Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
H |
Derse Katılım,Sunum,Proje
|
Hazırlayan ve Tarih |
SENA CÜRE ACER , December 2023 |
Ders Koordinatörü |
SENA CÜRE ACER |
Dönem |
Bahar |
Dersi Veren(ler) |
Öğr. Gör. BAHAR KAR |
Ders İçeriği
Hafta |
Konu |
1) |
Müzik Psikolojisinin Tanımı ve Kapsamı.
Müzikal Roller. Felsefe ve Müzik Psikolojisi Arasındaki İlişki.
Psikoloji, Müzik ve Müzik Psikolojisinin Kısa Tarihi.
PoM İlkeleri. |
2) |
Müzik Teorisinin Arkaplanı
Örnek1: Yunan Müziği |
3) |
Rol 1: Dinleyici:
Akustik
Kendini Keşfetme: Musica Humana |
4) |
Psikoakustik.
Örnek 2: Batı Müziği |
5) |
İşitme Mekanizması. Mutlak Perde, Sinestezi.
Kendini Keşfetme: Müzik ve Beden. |
6) |
Müzik ve Beyin.
Örnek 3: Hint Müziği |
7) |
Müzik ve Zihin
Müziğin Gestaltı |
8) |
Müziğin Psikanalizi.
Müzik ve Hipnoz.
Grup Tartışması: Dil, Müzik ve Kültür ve Anlam |
9) |
Ara Sınav |
10) |
Rol 2: Bestekâr: Yaratıcılık, Kompozisyon. Doğaçlama.
Örnek 4: Şamanlar ve Müzik (Sunumlar) |
11) |
Rol 3: Sanatçı:
Performans Kaygısı. Müzik Hafızası.
Rol 4: Eğitmen:
Müzikal Beceriler.
Örnek 5: Türk Müziği (Sunumlar) |
12) |
Rol 5: Kullanıcı:
Endüstride Müzik.
Film Müziği. Jingle'lar.
Örnek 6: Pop Müzik (Sunumlar) |
13) |
Terapide Müzik.
Müzik Terapisinin Temelleri ve Tarihi.
Eğitimde Müzik.
Müzik Terapisi Türleri. (Sunumlar) |
14) |
Terapide Müzik.
Psikopatoloji ve Müzik Terapisi. (Sunumlar) |
15) |
Final Sınavı Dönemi |
16) |
Final Sınavı Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Psychology of Music, Carl E. Seashore, 1967
The Psychology of Music, John Booth Davies, 1978
Tensions in the Performance of Music, Carola Grindea, 1984
The Musical Mind, John A. Sloboda, 1994
Exploring the Musical Mind, John A. Sloboda, 2005
Defining Music Therapy, Kenneth E. Bruscia, 1989
Mûsikî, İbn Sînâ, 2004
Musicophilia, Oliver Sacks, 2008
The Music Instinct, Philip Ball, 2010 |
Öğretme Teknikleri | Bu derste flipped format kullanılacaktır. Öğrenciler, o haftaki derslerde geliştirecekleri beceriler hakkında videolar izleyerek ve okumalar yaparak derse hazırlanacaklardır. Öğrenciler, sunumlar, tartışmalar ve kendini keşfetme uygulamaları aracılığıyla bilgi ve becerilerini derinleştireceklerdir. |
Ödev ve Projeler | Vize ödevi, verilen tüm materyallere, yürütülen sınıf uygulamalarına, yapılan grup tartışmalarına ve sınıfta verilen derslere ve bir belgesele dayanmaktadır.
Sunumlar için araştırmak, yazmak ve konuşmak istedikleri bir konu seçerler. Gruplar oluştururlar, ilgili literatürü incelerler, alanda gözlemler ve keşifler yaparlar, bulgularını bir grup olarak özetler, değerlendirir ve tartışırlar, bu çalışmayı bir sunuma dönüştürürler, birbirleriyle çalışırlar ve sunumu yaparlar. |
Laboratuvar Çalışması | Yok |
Bilgisayar Kullanımı | Öğrencilerin hem hazırlık zamanında hem de ders saatleri sırasında uygun bilgi teknolojisini kullanmaları beklenecektir. Çevrimiçi kaynakları ve makaleleri aramaları ve okumaları, sınıf alıştırmaları üzerinde birlikte çalışmaları ve ödevlerini hazırlamaları gerekecektir. |
Diğer Aktiviteler | Yok |
Değerlendirme Yöntemleri |
Değerlendirme Araçları |
Sayı |
Ağırlık |
Ara Sınavlar |
1 |
% 40 |
Final |
1 |
% 60 |
TOPLAM |
% 100 |
|
Ders Yönetimi |
acers@mef.edu.tr
Düzenli katılım, yalnızca konuları iyice öğrenmek için değil, aynı zamanda derste başarılı olmak için de önemli bir faktördür. Dersi dört kez kaçırmak başarısızlık nedenidir. (İlk haftanın dersi hariç.) Haftalık dersler iki oturumda yapılır; ilki 1 buçuk saat, ikincisi ise bir saattir. Her iki oturum arasında 20 dakikalık bir ara vardır. Önceden belirlenen saatlerden sonra ilk derse katılmak için 15 dakikalık bir esneklik (sözde "akademik çeyrek") ve önceden belirlenen saatlerden sonra ikinci derse katılmak için 10 dakikalık bir sınır vardır. Her iki ders oturumuna da katılan ve derse aktif olarak katılan bir öğrencinin günlük katılım puanı 100 iken, bir ders oturumuna katılan ve derse aktif olarak katılan bir başkası için bu puan 50'dir. Bir yarıyıl için katılım puanı, günlük katılım puanlarının ortalamasıdır (toplam günlük katılım puanının bir yarıyıldaki ders günü sayısına bölünmesiyle elde edilir). Vize ve Final sınav soruları, verilen tüm materyallere, yürütülen sınıf uygulamalarına, yapılan grup tartışmalarına ve sınıfta yapılan derslere ve sunumlara dayanacaktır. Çoğunlukla bir deneme türü sınav olacaktır. İyi bir nedenden dolayı (örneğin, doktor raporu varsa) sınavı kaçıran öğrencilere, eğitmenin takdirine bağlı olarak telafi sınavı verilebilir.
Öğrencilerin üniversite personeline ve birbirlerine her zaman saygılı davranmaları beklenir; buna sınıf içeriğine ve başkalarının görüşlerine saygı göstermek de dahildir.
İntihal (kopyalama, kopyala-yapıştır), cümleleri veya cümlelerin önemli bölümlerini diğer kaynaklardan kopyalamayı içerir. Bu, diğer öğrencilerin çalışmalarından veya kitap, makale ve web sitesi gibi kaynaklardan olabilir, bu kaynak öğrencinin çalışmasında belirtilmiş olsa bile.
İntihal ve sınavlar sırasında kopyalama gibi çeşitli biçimlerde hile, yalan ve aldatma eylemlerinin gerçekleştirilmesi dürüstlük dışıdır ve hoş görülmeyecektir. Akademik dürüstlükten uzak olma ve intihal: Yükseköğretim Kanunu Madde 54 |