İnşaat Mühendisliği | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Mühendislik Fakültesi | ||||
Ders Kodu | IE 432 | ||||
Ders Adı İngilizce | Marketing Analytics | ||||
Ders Adı Türkçe | Pazarlama Analitiği | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme,Ders | ||||
Dersin Düzeyi | İleri | ||||
Dönem | Bahar | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 157 saat | ||||
Ders Kredileri | 6 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul |
IE 104 - Computational Methods for IE MATH 227 - Probability and Statistics for Engineering I |
||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Hesaplamalı yöntemlerin temel prensipleri ve giriş seviyesinde ihtimal hesabı ve istatistik | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Yok | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Modern araçlar kullanarak uygulamalı olarak pazarlama analitiği süreçlerinin temelini öğrenmek | ||||
Ders Açıklaması | Bu ders pazarlama analitiği temel kavramlarına bir giriş sağlar. Konular içerisinde piyasa tepki modelleri, müşteri segmentasyonu, sepet analizi ve fiyatlandırma modelleri yer almaktadır. Ders boyunca işlenecek bu konular öğrencilere pazarlama analitiği tasarımı ve yönetiminde kullanılan stratejileri geliştirmek için gerekli bilgiyi sağlayacaktır. Bu ders etkin yönetim anlayışını sağlamak için hem gerçek hayattaki uygulamalarda gözlemlenen sistemleri hem de temel analitik yöntemleri göz önünde bulundurur. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Pazarlama analitiği için programlama kullanımının temellerini anlar; 2) Müşteri yanıtını tahmin etme için temel yöntemleri anladığını gösterir; 3) Müşteri segmentasyonu için temel yöntemleri anlar; 4) Bir takımın üyesi olarak etkili bir şekilde çalışır; 5) Etkili sözlü, yazılı, sanal ve grafik iletişimler düzenler ve iletir. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | |||||
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi | |||||
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi | |||||
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi | |||||
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi | |||||
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi | |||||
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | H | Sınav,Proje |
2) | Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi | S | Sınav |
3) | Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi | H | Sunum,Proje |
4) | Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi | N | |
5) | Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi | S | Proje |
6) | Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi | S | Sınav,Proje |
7) | Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi | N |
Hazırlayan ve Tarih | ÖZGÜR ÖZLÜK , December 2019 |
Ders Koordinatörü | ÖZGÜR ÖZLÜK |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. ÖZGÜR ÖZLÜK |
Hafta | Konu |
1) | Pazarlama Analitiğine Giriş |
2) | R'ye Giriş |
3) | R'ye Giriş |
4) | Kümeleme ile Segmentasyon |
5) | Kümeleme ile Segmentasyon |
6) | Kümeleme ile Segmentasyon |
7) | Müşteri Yanıtını Tahmin Etme: Lojistik Regresyon |
8) | Müşteri Yanıtını Tahmin Etme: Lojistik Regresyon |
9) | Müşteri Yanıtını Tahmin Etme: RFM Analizi |
10) | Müşteri Geliştirme: Sepet Analizi |
11) | Müşteri Koruma: Müşteri Yaşam Boyu Değeri |
12) | Müşteri Koruma: Müşteri Kaybı Modelleme |
13) | Sunumlar |
14) | Sunumlar |
15) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
16) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Marketing Analytics, W. L. Winston, 1st Edition, WILEY, 2014 | ||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Aktif bir öğrenme yöntemi olarak "tersyüz öğrenme" ile yapılan dersler ve görüşme saatleri | ||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | - Ders kitabından problemler (toplanmayacak ve notlandırılmayacak, quiz soruları bu problemlere çok benzer veya aynı olacaktır). - Bu derste öğrenilen tüm konuları kapsayan bir dönem projesi. | ||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | |||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | |||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | |||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
asland@mef.edu.tr - |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 1 | 70 | ||
Ödevler | 14 | 2 | 28 | ||||
Küçük Sınavlar | 4 | 3 | 1 | 16 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 2 | 22 | |||
Final | 1 | 18 | 3 | 21 | |||
Toplam İş Yükü | 157 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 6.3 | ||||||
AKTS | 6 |