IE 432 Marketing AnalyticsMEF ÜniversitesiAkademik Programlar İnşaat MühendisliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
İnşaat Mühendisliği
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Mühendislik Fakültesi
Ders Kodu IE 432
Ders Adı İngilizce Marketing Analytics
Ders Adı Türkçe Pazarlama Analitiği
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme,Ders
Dersin Düzeyi İleri
Dönem Bahar
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: - Laboratuvar : - Diğer: -
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 157 saat
Ders Kredileri 6 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul IE 104 - Computational Methods for IE
MATH 227 - Probability and Statistics for Engineering I
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Hesaplamalı yöntemlerin temel prensipleri ve giriş seviyesinde ihtimal hesabı ve istatistik
Kayıt Kısıtlamaları Yok
Genel Eğitim Hedefi Modern araçlar kullanarak uygulamalı olarak pazarlama analitiği süreçlerinin temelini öğrenmek
Ders Açıklaması Bu ders pazarlama analitiği temel kavramlarına bir giriş sağlar. Konular içerisinde piyasa tepki modelleri, müşteri segmentasyonu, sepet analizi ve fiyatlandırma modelleri yer almaktadır. Ders boyunca işlenecek bu konular öğrencilere pazarlama analitiği tasarımı ve yönetiminde kullanılan stratejileri geliştirmek için gerekli bilgiyi sağlayacaktır. Bu ders etkin yönetim anlayışını sağlamak için hem gerçek hayattaki uygulamalarda gözlemlenen sistemleri hem de temel analitik yöntemleri göz önünde bulundurur.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Pazarlama analitiği için programlama kullanımının temellerini anlar;
2) Müşteri yanıtını tahmin etme için temel yöntemleri anladığını gösterir;
3) Müşteri segmentasyonu için temel yöntemleri anlar;
4) Bir takımın üyesi olarak etkili bir şekilde çalışır;
5) Etkili sözlü, yazılı, sanal ve grafik iletişimler düzenler ve iletir.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi H Sınav,Proje
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi S Sınav
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi H Sunum,Proje
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi N
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi S Proje
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi S Sınav,Proje
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi N
Hazırlayan ve Tarih ÖZGÜR ÖZLÜK , December 2019
Ders Koordinatörü ÖZGÜR ÖZLÜK
Dönem Bahar
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. ÖZGÜR ÖZLÜK

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Pazarlama Analitiğine Giriş
2) R'ye Giriş
3) R'ye Giriş
4) Kümeleme ile Segmentasyon
5) Kümeleme ile Segmentasyon
6) Kümeleme ile Segmentasyon
7) Müşteri Yanıtını Tahmin Etme: Lojistik Regresyon
8) Müşteri Yanıtını Tahmin Etme: Lojistik Regresyon
9) Müşteri Yanıtını Tahmin Etme: RFM Analizi
10) Müşteri Geliştirme: Sepet Analizi
11) Müşteri Koruma: Müşteri Yaşam Boyu Değeri
12) Müşteri Koruma: Müşteri Kaybı Modelleme
13) Sunumlar
14) Sunumlar
15) Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi
16) Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarMarketing Analytics, W. L. Winston, 1st Edition, WILEY, 2014
Öğretme TeknikleriAktif bir öğrenme yöntemi olarak "tersyüz öğrenme" ile yapılan dersler ve görüşme saatleri
Ödev ve Projeler- Ders kitabından problemler (toplanmayacak ve notlandırılmayacak, quiz soruları bu problemlere çok benzer veya aynı olacaktır). - Bu derste öğrenilen tüm konuları kapsayan bir dönem projesi.
Laboratuvar Çalışması
Bilgisayar Kullanımı
Diğer Aktiviteler
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Küçük Sınavlar 4 % 20
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 35
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi asland@mef.edu.tr
-

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 1 3 1 70
Ödevler 14 2 28
Küçük Sınavlar 4 3 1 16
Ara Sınavlar 1 20 2 22
Final 1 18 3 21
Toplam İş Yükü 157
Toplam İş Yükü/25 6.3
AKTS 6