İnşaat Mühendisliği | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Mühendislik Fakültesi | ||||
Ders Kodu | CE 483 | ||||
Ders Adı İngilizce | Earthquake Resistant Structural Design | ||||
Ders Adı Türkçe | Depreme Dayanıklı Yapı Tasarımı | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme,Ders,Proje | ||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | ||||
Dönem | Bahar | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 131 saat | ||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul | Yok | ||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Önceden betonarme yapıların analizi ve tasarımı konusunda bilgi sahibi olunması beklenir. | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Lisans & Lisansüstü Öğrenciler | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Farklı yapıların sismik analizi ve tasarımının temel kavramlarını, ilkelerini ve uygulamalarını kavrar. | ||||
Ders Açıklaması | Bu derste farklı yapı sistemlerinin deprem yükleri altında tasarımı konusu şu başlıklar altında çalışılacaktır: yapı dinamiğinin temelleri, depreme dayanıklı yapı tasarımının esasları, deprem yönetmelikleri, performansa yönelik tasarım, iyileştirme ve güçlendirme, sismik izolasyon, mevcut yapıların değerlendirilmesi. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Farklı yapı sistemlerinin deprem yükleri altındaki davranışını analiz etmek; 2) Farklı yapı sistemleri için sismik tasarım prensiplerini kavramak 3) Yapısal tasarımda ileri mühendislik teknolojilerini ve araçlarını uygulamak 4) Bir analiz yazılımı ile hesaplama becerilerini geliştirmek |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | ||||
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi | ||||
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi | ||||
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi | ||||
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi | ||||
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi | ||||
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | H | Sınav,Ödev,Proje |
2) | Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi | H | Sınav,Ödev,Proje |
3) | Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi | N | |
4) | Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi | N | |
5) | Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi | N | |
6) | Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi | N | |
7) | Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi | S | Proje |
Hazırlayan ve Tarih | BAHADIR ŞADAN , November 2023 |
Ders Koordinatörü | GÖRKEM AKYOL |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi BAHADIR ŞADAN |
Hafta | Konu |
1) | Giriş. |
2) | Yer Hareketi (TBDY2018 - Bölüm 2) |
3) | Depreme Dayanıklı Tasarım Prensipleri (TBDY2018 - Bölüm 3) |
4) | Modelleme ve Analiz Yöntemleri (TBDY2018 - Bölüm 4) |
5) | Kapasite Tasarımı, Sismik Detaylandırma ve Donatı Tasarımı (TBDY2018 - Bölüm 4&7) |
6) | Çerçeve Taşıyıcı Sistem Sahip Bir Binanın Deprem Tasarımı Örnek Çalışması |
7) | Mevcut Binaların Değerlendirmesi ve Güçlendirilmesi (TBDY2018 - Bölüm 15) |
8) | Mevcut Binaların Değerlendirmesi ve Güçlendirilmesi (TBDY2018 - Bölüm 15) |
9) | Mevcut Binaların Değerlendirmesi ve Güçlendirilmesi Örnek Çalışması |
10) | Sismik İzolasyona Giriş / Sismik İzolatörler (TBDY2018 - Bölüm 14) |
11) | Sismik İzolasyona Giriş / Sismik İzolatörler (TBDY2018 - Bölüm 14) |
12) | Sismik İzolatörlü Bina Tasarımı Örnek Çalışması |
13) | Depreme Dayanıklı Bina Tasarımında Çeşitli Konular |
14) | Depreme Dayanıklı Bina Tasarımında Çeşitli Konular |
15) | Final Sınavı / Proje / Sunum Dönemi |
16) | Final Sınavı / Proje / Sunum Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Gerekli: • Turkish Seismic Code for Buildings (Türkiye Bina Deprem Yönetmeliği), 2018 • Turkish Seismic Code for Design of Highway Bridges and Viaducts (Deprem Etkisi Altında Karayolu ve Demiryolu Köprü ve Viyadükleri Tasarımı için Esaslar), 2020 Önerilen: • Earthquake Engineering from Engineering Seismology to Performance Based Design, Y. Bozorgnia, V.V. Bertero • Displacement Based Design of Structures, M.J. N. Priestly, G.M. Calvi, M.J. Kowalsky • Seismic Design of Reinforced Concrete Buildings, J. Moehle • Seismic Design and Retrofit of Bridges, M.J.N. Priestley, F. Seible, G.M. Calvi • Principles of Passive Supplemental Damping and Seismic Isolation, C. Christopoulos, A. Filiatrault • Design of Isolated Structures - From Theory to Practice, F. Naeim, J.M. Kelly | |||||||||
Öğretme Teknikleri | Dersler, aktif öğrenme yöntemi "ters-yüz öğrenme" kullanılarak gerçekleştirilecektir. | |||||||||
Ödev ve Projeler | Dönem Projeleri ve Ödevler | |||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | |||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Öğrencilerin ödevlerindeki çözümlerini doğrulamak için bir analiz yazılımı kullanmaları teşvik edilir. | |||||||||
Diğer Aktiviteler | Yok | |||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||
Ders Yönetimi |
sadanb@mef.edu.tr Öğretim Üyesi ofisi: 544 Ofis saatleri: Belirlenecek E-posta adresi: sadanb@mef.edu.tr Devamsızlık kuralları: YÖK Yönetmelikleri. Ödev/quiz kaçırma: Geçerli mazeret belgeleri sunulması koşuluyla kaçırılan quiz değerlendirmeden çıkarılacaktır. Geçerli mazeret belgesi sunulmadan kaçırılan her quiz, geçersiz olarak değerlendirilecektir. Ara sınav/ödev kaçırma: Geçerli mazeret belgeleri sunulması durumunda, kaçırılan ara sınav için telafi sınavı verilecektir. Ödev teslim tarihinin kaçırılması durumunda gecikme kuralları uygulanacaktır. Geçerli mazeret belgesi sunulmadan ara sınavı kaçırma durumu geçersiz olarak değerlendirilecektir. Final kaçırma: Fakülte yönetmelikleri. Sınıf içi davranış kuralları hatırlatması, öğrenci disiplin yönetmeliği: YÖK Yönetmelikleri. Plagiarizm ile ilgili bildirim: YÖK Yönetmelikleri. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 56 | |||
Ödevler | 2 | 15 | 30 | ||||
Küçük Sınavlar | 3 | 5 | 1 | 18 | |||
Rapor Teslimi | 1 | 25 | 2 | 27 | |||
Toplam İş Yükü | 131 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.2 | ||||||
AKTS | 5 |