Ekonomi | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | ||||
Ders Kodu | ECON 433 | ||||
Ders Adı İngilizce | Financial Markets | ||||
Ders Adı Türkçe | Finansal Piyasalar | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | Orta | ||||
Dönem | Güz | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 129 saat | ||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul |
ECON 204 - Macroeconomic Theory II |
||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Temel matematik, iktisada giriş kavramları | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece lisans öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Finansal ürünler ve piyasalar hakkında bir kavrayış kazandırmak, uluslararası standartları ve ülkeye özgü uygulamaları vurgulamak. Tahviller, hisse senetleri, vadeli işlemler ve opsiyonlar dâhil olmak üzere temel finansal ürünlerin temel fiyatlama hesaplamalarını ve mekanizmalarını öğretmek. | ||||
Ders Açıklaması | Bu ders finansal piyasalara kapsamlı bir genel bakış sunmaktadır. Çeşitli piyasalara yönelik olarak iş hayatındaki pratik uygulamalara yer verilmiştir. Finansal araçlar ve sermaye birikimi mekanizmaları makroekonomik dinamikler ve piyasa etkinliği bağlamında anlatılmaktadır. Finansal araçlara ilişkin fiyatlama ve karşılaştırmalı çalışmalara özel önem verilmektedir. Derste şu konular ayrıntılı olarak ele alınmaktadır: Para Piyasası, Tahvil Piyasası, Pay Piyasası, Türev Piyasalar ve Riskten Korunma. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Finansal araçların tanımları ve temel dinamikleri hakkında geniş bir anlayışa sahiptir 2) Sağlanan akademik bilgi doğrultusunda iş uygulamalarını anlama becerisine sahiptir. 3) Tahvillerin, hisse senetlerinin ve türevlerin bugünkü değeri, getirisi ve standart fiyatlandırması dahil olmak üzere temel finansal matematik hesaplamalarını yapabilme becerisini gösterir. 4) Makroekonomi ile bağlantıları ile finansal piyasaları anlama konusunda bilgi ve beceri gösterir. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. | ||||
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek | ||||
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak | ||||
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. | ||||
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. | ||||
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. | ||||
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. | ||||
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. | ||||
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). | ||||
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. | ||||
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. | H | Proje,Sınav |
2) | Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek | H | Proje,Sınav |
3) | Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak | S | Proje,Sınav |
4) | Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. | S | Proje,Sınav |
5) | Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. | N | |
6) | Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. | H | Proje,Sınav |
7) | Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. | N | |
8) | Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. | S | Proje,Sınav |
9) | Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). | H | Proje,Sınav |
10) | Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. | S | Proje,Sınav |
11) | Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. | H | Proje,Sınav |
Hazırlayan ve Tarih | EVREN ARIK , December 2023 |
Ders Koordinatörü | MUHAMMED ABDULLAH ALTUNDAL |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Öğr. Gör. EVREN ARIK |
Hafta | Konu |
1) | Makroekonomik temeller |
2) | Makroekonomik temeller |
3) | Para Piyasaları |
4) | Tahvil Piyasaları 1 - Tahvil türleri |
5) | Tahvil Piyasaları II - Değerleme |
6) | Hisse Senedi Piyasaları I - Türler |
7) | Hisse Senedi Piyasaları II - Değerleme |
8) | Hisse Senedi Piyasaları III - Ticaret |
9) | Vadeli İşlemler |
10) | Opsiyonlu İşlemler I - Türler |
11) | Opsiyonlu İşlemler II - Riskten korunma |
12) | SWAP piyasası |
13) | Emtia Piyasaları |
14) | Finansal Piyasalarda uygulamalar |
15) | Final |
16) | Final |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Macroeconomics, Oliver Blanchard and David R. Johnson, Pearson, 6. Basım | |||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Ters yüz öğrenme | |||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Dönem projesi ve quizler | |||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | |||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Yok | |||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Yok | |||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||
Ders Yönetimi |
arike@mef.edu.tr Fakültenin onayıyla mazeretiniz nedeniyle kaçırdığınız haftalık Ters Öğrenme Aktiviteleri, ortalamanızın hesaplanmasında dikkate alınmayacaktır. Akademik Dürüstlük ve İntihal: YÖK Yönetmeliği. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 1 | 84 | ||
Proje | 1 | 15 | 2 | 17 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 8 | 2 | 10 | |||
Final | 1 | 16 | 2 | 18 | |||
Toplam İş Yükü | 129 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.2 | ||||||
AKTS | 5 |