Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü |
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi |
Ders Kodu |
FIN 335 |
Ders Adı İngilizce |
Start-up Finance |
Ders Adı Türkçe |
Girişimcilik Finansı |
Öğretim Dili |
EN |
Ders Türü |
Ters-Yüz Öğrenme |
Dersin Düzeyi |
Orta |
Dönem |
Güz |
Haftalık İletişim Saatleri |
Ders: 3 |
Okuma: |
Laboratuvar : |
Diğer: |
|
Tahmini Öğrenci İş Yükü |
Dönem boyunca 131 saat |
Ders Kredileri |
5 AKTS |
Değerlendirme |
Standart Harf Notu
|
Ön Koşul |
Yok |
Yan Koşul |
Yok |
Beklenen Ön Bilgi |
Yok |
Kayıt Kısıtlamaları |
Sadece Lisans Öğrencileri |
Genel Eğitim Hedefi |
Startup'lar, girişimcilik ekosistemi ve startup finansmanı hakkında ilgili bilgi ve becerileri kazanmak. |
Ders Açıklaması |
Startup’lar dinamik yapılarıyla bir ekonomide inovasyonun desteklenmesinde çok önemli bir rol oynamaktadır. Günümüz iş dünyasında, ekonomik gelişme ve büyüme açısından açısından dinamik bir startup eko sisteminin yaratılması ve desteklenmesi büyük önem taşımaktadır. Üniversiteler; üniversite-sanayi işbirliği, akademik araştırma ve eğitim ile startup eko sistemine önemli katkıda bulunmaktadır. Bu açıdan, bu ders öğrencilerin startupları, finansman yöntemlerini ve eko sistemi yerel ve uluslararası bir bağlamda geniş kapsamlı olarak öğrenmelerini sağlayacaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Startupları ve startup ekosistemini anlamak.
2) Startupların finansman ihtiyacının hesaplanması ve finansal analizinin yapılması.
3) Startupların iş modelinin analiz edilmesi.
4) Yaygın olarak kullanılan değerlendirme yöntemlerinin ve bunların startuplara uygulanmasını anlamak.
5) Girişim sermayesi finansmanının önemini ve temel yönlerini kavramak.
|
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. |
|
|
|
|
|
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek |
|
|
|
|
|
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak |
|
|
|
|
|
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. |
|
|
|
|
|
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. |
|
|
|
|
|
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. |
|
|
|
|
|
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. |
|
|
|
|
|
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. |
|
|
|
|
|
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). |
|
|
|
|
|
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. |
|
|
|
|
|
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. |
|
|
|
|
|
Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi
N Yok |
S Destekleyici |
H Çok İlgili |
|
|
|
|
Program Çıktıları ve Yeterlilikler |
Düzey |
Değerlendirme |
1) |
Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. |
S |
Derse Katılım
|
2) |
Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek |
S |
Derse Katılım
|
3) |
Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak |
N |
|
4) |
Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. |
N |
|
5) |
Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. |
N |
|
6) |
Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. |
N |
|
7) |
Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. |
N |
|
8) |
Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. |
S |
Derse Katılım
|
9) |
Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). |
S |
Derse Katılım
|
10) |
Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. |
S |
Derse Katılım
|
11) |
Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. |
S |
Derse Katılım
|
Hazırlayan ve Tarih |
METİN YILMAZ , September 2018 |
Ders Koordinatörü |
CEYHAN MUTLU |
Dönem |
Güz |
Dersi Veren(ler) |
Öğr. Gör. METİN YILMAZ |
Ders İçeriği
Hafta |
Konu |
1) |
Giriş: Temel kavramlar ve tanımlar |
2) |
Türk Startup ekosistemi |
3) |
Türkiye ve diğer ülkelerdeki düzenleyici çevre |
4) |
Şirket finansal tablolarına giriş |
5) |
Startup iş modeli |
6) |
Proje: Türk startup ekosisteminin analizi |
7) |
Proje: Türk startup ekosisteminin analizi |
8) |
Startupların finansmanı |
9) |
Müşteri tarafından finanse edilen işletmeler |
10) |
Vize sınavı |
11) |
Girişim sermayesi fonu |
12) |
Girişim sermayesi fonu |
13) |
Değerleme yöntemleri |
14) |
Startup değerlemesi |
15) |
Final Sınavı Dönemi |
16) |
Final Sınavı Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | -The Entrepreneurial Bible to Venture Capital, by Andrew Romans, 2013, McGraw Hill
-The Masters of Private Equity and Venture Capital, Robert A. Finkel with David Greising, 2010, McGraw Hill
-The Customer-Funded Business, John Mullins, 2014, Wiley
|
Öğretme Teknikleri | Ders, öğrencilere yerel ve uluslararası bağlamda startupları ve onların finansman yöntemlerini tanıtmak için tasarlanmıştır. Öğrenme hedeflerine ulaşmak için; dersler, ilgili videolar ve okumalar olacak. Startup eko sisteminden konuk konuşmacılar, öğrencilere sektörle bağlantı kurma ve gerçek yaşam ortamını anlama fırsatı yaratacak. Derste ayrıca projeler de yer alacak ve gerçek hayattaki vakalar analiz edilecektir. Kısacası bu ders, konusuyla ilgili teori ve uygulamanın dengeli bir şekilde incelenmesini sağlamayı amaçlamaktadır. |
Ödev ve Projeler | Türk startup eko sisteminin bir unsurunun analizini içeren ilk proje ile ilgili öğrencilerin bireysel çalışmaları beklenmektedir. Her öğrenci çalışmasını sınıfta sunacaktır.
Öğrenciler final projesinde takımlar halinde çalışacak ve seçilen girişimlerin işletmeciliği ve finansmanı hakkında sunumlar yapacaktır. Ekiplerin oluşumu ve projenin detayları daha sonra açıklanacak. Sunumlar sırasında tüm ekip üyeleri sorumluluk alacaktır. |
Laboratuvar Çalışması | Yok |
Bilgisayar Kullanımı | Kişisel bilgisayarlar |
Diğer Aktiviteler | İlgili konuları konuşmak ve tartışmak üzere sektörden konuk konuşmacılar derse davet edilecektir. Sınıfa gerçek hayattan örnekler getirmek için girişim firmalarından, startuplardan ve kurumsal girişim şirketlerinden veya inovasyon ekiplerinden 3 veya 4 konuk konuşmacı olacak. |
Değerlendirme Yöntemleri |
Değerlendirme Araçları |
Sayı |
Ağırlık |
Projeler |
1 |
% 30 |
Ara Sınavlar |
1 |
% 30 |
Final |
1 |
% 40 |
TOPLAM |
% 100 |
|
Ders Yönetimi |
yilmazme@mef.edu.tr
Öğretim elemanı sınıf/grup tartışmalarında kolaylaştırıcı olarak görev alabilir ve her öğrencinin tartışılan konuya nasıl katkı sağladığını/değer kattığını gözlemleyebilir. Konu, önceki materyali kapsayabilir veya videolardan ve kitap bölümlerinden yeni materyal atanabilir. Verilen ödevler zamanında ve istenilen formatta teslim edilmelidir. Geç teslim kabul edilmeyecektir.
Bu, her öğrencinin önceden verilen materyali okuması ve videoları izlemesi, dersi ve Blackboard'u takip etmesi ve aktif olarak katılmasının beklendiği ters çevrilmiş bir derstir. Sınav günü hasta olmanız durumunda, üniversite mevzuatı gereği mazeretinizin sınava girmenize engel olduğunu açıkça belirten yasal bir doktor raporu sunmanız gerekmektedir.
Akademik sahtekarlık ve intihal YÖK disiplin yönetmeliğine tabi olacaktır.
|