MGMT 339 Project ManagementMEF ÜniversitesiAkademik Programlar İşletmeÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
İşletme
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Ders Kodu MGMT 339
Ders Adı İngilizce Project Management
Ders Adı Türkçe Proje Yönetimi
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Orta
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: Laboratuvar : Diğer:
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 136 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul BUS 101 - Introduction to Business (Decision Making)
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Sadece lisans öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Etkin planlama ve kontrol, ekipleri organize etme ve destekleme, etkili iletişim kurma gibi proje yönetimine yönelik temel bilgi ve becerileri kazanmak.
Ders Açıklaması Proje yönetimi son yıllarda özellikle PMI, ANSI gibi kurumların da yardımıyla kendi standartları, metotları, yaklaşımları ve uygulamaları olan ayrı bir disiplin olarak evrilmiştir. Her ne kadar standartlar bütün projeler için geçerli olsa da, projenin niteliğine ve türüne göre en uygun metot, artık tanımlanmış olan birçok metot arasından seçilmekte ve gerekli görüldüğünde hibrit metotlar uygulanabilmektedir. Bu ders, öğrencilere proje yönetimi dünyasındaki temel tanım ve terimler, projelerin etkin yönetimi, proje ofisleri kurma ve yönetme, inşaat, yazılım, yeni ürün geliştirme ve kamu projeleri gibi değişik türde projeler için en uygun metodu seçme ve uygulama konuları hakkında bilgi birikimi kazandırmayı amaçlar. Dersin amaçları arasında öğrencilere proje planı oluşturma, etkin iletişim yönetimi ve paydaşların beklentilerini yönetme konularında beceri kazandırmak da yer almaktadır.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Proje yönetiminde standart terim ve tanımları, hesaplamaları, teknikleri, yöntemleri ve yaklaşımları açıklayabilmek
2) Proje planlama, zaman ve maliyet tahmini, riskleri kontrol etme ve yönetme becerilerini göstermek
3) Ekipleri organize etme ve destekleme, etkili iletişim kurma ve paydaş beklentilerini yönetme zorluklarını kavramak
4) Proje yönetimi fonksiyonunun organizasyonlarda nereye uyduğunu ve kurumsal hedeflere nasıl hizmet ettiğini anlayabilmek
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi)
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak S Derse Katılım
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir S Derse Katılım
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular S Derse Katılım
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler S Derse Katılım
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir S Proje
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir S Proje
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) H Sınav
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir H Sınav
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir S Proje
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir S Proje
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler H Sınav
Hazırlayan ve Tarih BURAK ULUOCAK , October 2024
Ders Koordinatörü CEYHAN MUTLU
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. BURAK ULUOCAK

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Modern Proje Yönetimi
2) Örgüt Stratejisi ve Proje Seçimi, Yapı ve Kültür
3) Projeyi tanımlamak: Proje Kapsamı
4) Projenin zaman ve maliyet tahminlemesi
5) Proje HW 1 sunumları
6) Proje Planı Hazırlamak HW2 planı
7) Ara dönem projesi
8) Risk Yönetimi
9) Kaynak ve Maliyetleri Planlamak Proje süresini kısaltmak
10) Etkin bir Proje Yöneticisi Olmak Proje Ekiplerini Yönetmek
11) Dışarıya ihale etmek: kurumlararası ilişkileri yönetmek
12) İlerleme ve performans ölçümü Değerlendirme
13) Proje kapanışı, Uluslararası projeler
14) Çevik Proje Yönetimi
15) Final Projeleri Dönemi
16) Final Projeleri Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarZorunlu ders kitabı: Project Management – The Managerial Process (7th Edition, 2018) by Erik W. Larson (Author), Clifford F. Gray (Author), McGraw-Hill Publications Dersi doğru bir şekilde takip edebilmek için her öğrencinin kitaba ve erişim koduna sahip olması gerekecektir.
Öğretme TeknikleriBu ders öğrencilere proje yönetimi dünyasındaki son gelişmeler ve eğilimler hakkında bilgi sağlamak için tasarlanmıştır. Öğrenim hedeflerine ulaşmak için derste aktif katılım, kısa sınavlar, sözlü sınavların yanı sıra takım halinde proje sunumları, ara sınav ve final sınavları da yer alacaktır. En önemli konuların tüm katılımcılar tarafından gözden geçirilmesini ve hatırlanmasını sağlamak amacıyla, her ders oturumunun açılış etkinliği, işlenen konuların özeti olacaktır. Ders boyunca kullanılacak yöntemler gerçek hayattan örnek olaylar, grup projeleri, sunumlar, sınıf içi tartışmalardır. Sınıfın her üyesinin bilgilerini, fikirlerini ve sorularını grupla hiçbir endişeye kapılmadan özgürce paylaşması beklenir. Her türlü öğretme-öğrenme faaliyetlerinde öğrenci katılımı, aktif öğrenme ve yaparak öğrenme esastır.
Ödev ve ProjelerÖğrenciler ders boyunca grup halinde iki sunum yapacaklardır. Gruplar oluşturulacak ve projelerin detayları eğitmen tarafından daha sonra duyurulacaktır. Her grupta en fazla 5 üye bulunacak ve her ekip üyesi bireysel olarak kendi kısmını sunacaktır.
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıKişisel bilgisayar
Diğer AktivitelerYok
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 1 % 20
Küçük Sınavlar 1 % 10
Sunum 1 % 35
Ara Sınavlar 1 % 15
Final 1 % 20
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi uluocakb@mef.edu.tr

Bu derste aktif katılım, öğrenmenin ve uygulamanın anahtarıdır;  Bu nedenle katılımın notlandırılması, öğrencinin aktif katılımının ve sınıf içi etkinliklere katkısının niteliğine göre yapılacaktır. Öğrencilerin tüm oturumlara katılmaları ve zamanında derste bulunmaları beklenmektedir. Hastalık (tam donanımlı bir hastaneden rapor gerektirir) veya MEF yönetmeliklerimde kabul edilen bir mazeret nedeniyle katılamayacakları durumlarda, eğitmenlere posta yoluyla bilgi vermeleri gerekmektedir. Geri bildirim ve sorular, dersi farklı bir öğrenme deneyimi haline getirmek için çok değerli olduğundan, öğrenciler dersle ilgili her türlü sorun için mesai saatleri içinde eğitmenleri ziyaret edebilir veya e-posta gönderebilirler. Akademik sahtekarlık ve intihal YÖK disiplin yönetmeliğine tabi olacaktır.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 3 1 84
Sunum / Seminer 2 10 1 2 26
Ara Sınavlar 1 8 2 10
Final 1 14 2 16
Toplam İş Yükü 136
Toplam İş Yükü/25 5.4
AKTS 5