Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Eğitim Fakültesi | |||||
Ders Kodu | ELE 431 | |||||
Ders Adı İngilizce | Developing Tasks for Mathematics Teaching | |||||
Ders Adı Türkçe | Developing Tasks for Mathematics Teaching | |||||
Öğretim Dili | EN | |||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | |||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | |||||
Dönem | Bahar | |||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
|||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 182 saat | |||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | |||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | |||||
Ön Koşul | Yok | |||||
Yan Koşul | Yok | |||||
Beklenen Ön Bilgi | . | |||||
Kayıt Kısıtlamaları | . | |||||
Genel Eğitim Hedefi | . | |||||
Ders Açıklaması | Bu ders, ilköğretim matematik öğretmen adaylarının teknolojiyi, öğrencilerinin problem oluşturma ve çözme becerilerini geliştirmelerine ve etkinlik geliştirmelerine yardımcı olacak şekilde kullanmaları konusunda hazırlanmaları için tasarlanmıştır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Çeşitli teknolojik araçların öğrenilmesi. 2) Matematiğin teknolojiyle öğretilmesine yönelik görevlerin tasarlanması. 3) Sınıfta teknoloji açısından zengin bir ortam ve kültür yaratmak. 4) Teknolojik araçları kullanarak problemleri formüle etme ve çözme. 5) Matematikteki kavram yanılgılarının ve bilişsel sorunların teknoloji yardımıyla aşılması. 6) Cebirsel olarak akıl yürütmek, verileri analiz etmek ve veriye dayalı iddialarda bulunmak ve geometrik nesneler oluşturmak için teknolojiyi kullanmak. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Sınav,Ödev,Derse Katılım |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Derse Katılım |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Ödev,Derse Katılım |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Sınav,Ödev |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Sınav,Ödev |
Hazırlayan ve Tarih | BENGİ BİRGİLİ , |
Ders Koordinatörü | BENGİ BİRGİLİ |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. CENGİZ ALACACI |
Hafta | Konu |
1) | Teknolojiye giriş |
2) | Teknoloji ile Cebir Öğretimi I |
3) | Teknoloji ile Cebir Öğretimi II |
4) | Teknoloji ile Cebir Öğretimi III |
5) | Cebir Görevlerinin Teknoloji ile Tasarlanması |
6) | Teknoloji ile Olasılık Öğretimi I |
7) | Teknoloji ile Olasılık Öğretimi II |
8) | Teknoloji ile Veri Analizi Öğretimi I |
9) | Teknoloji ile Veri Analizi Öğretimi II |
10) | Teknoloji ile Olasılık ve Veri Analizi Görevleri Tasarlama |
11) | Teknoloji ile Geometri Öğretimi I |
12) | Teknoloji ile Geometri Öğretimi II |
13) | Teknoloji ile Geometri Öğretimi III |
14) | Geometri Görevlerinin Teknoloji ile Tasarlanması |
15) | Final |
16) | Final |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | . | ||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | . | ||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | . | ||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | . | ||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | . | ||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | . | ||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
|
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 2 | 1 | 56 | ||
Sunum / Seminer | 6 | 4 | 2 | 1 | 42 | ||
Proje | 6 | 4 | 2 | 1 | 42 | ||
Ödevler | 6 | 4 | 2 | 1 | 42 | ||
Toplam İş Yükü | 182 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 7.3 | ||||||
AKTS | 5 |