ME 475 Industrial Automation and RoboticsMEF ÜniversitesiAkademik Programlar EkonomiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Ekonomi
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Mühendislik Fakültesi
Ders Kodu ME 475
Ders Adı İngilizce Industrial Automation and Robotics
Ders Adı Türkçe Endüstriyel Otomasyon ve Robotik
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme,Pratik,Proje
Dersin Düzeyi Başlangıç
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: - Laboratuvar : - Diğer: -
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 93 saat
Ders Kredileri 6 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul EE 201 - Circuit Analysis I | EE 212 - Electrical and Electronic Circuits
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Elektrik ve Elektronik Devreler
Kayıt Kısıtlamaları Sadece Lisans Öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Elektro-pnömatik/hidrolik otomasyonların ve programlanabilir mantık denetleyicilerinin analiz ve tasarımında kullanılan ardışık mantığın temel prensiplerini ve endüstriyel robot manipülatörlerinin kinematiği ve dinamiğinin temellerini öğrenmek.
Ders Açıklaması Bu ders, robot koordinat sistemlerinin yanı sıra sıralı mantık sistemlerinin, elektro-pnömatik ve elektro-hidrolik otomatizmlerin ve programlanabilir lojik kontrolörlerin temellerine bir giriş sağlar, robot koordinat sistemleri, direkt ve ters kinematik; robot manipülatörlerinin ters kinematiğ için Denavit-Hartenberg ve Jacobian yöntemleri; robot manipülatörlerinin dinamiği ve kontrolü; endüstriyel robotların programlanması.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Endüstriyel otomasyon ve robotik alanındaki güncel konuları tartışır;
2) Programlanabilir mantık denetleyicileri ile endüstriyel mantık sistemlerini analiz eder ve uygular;
3) Endüstriyel robot manipülatörleri için kinematik ve dinamik yöntemlerin analizini yapar ve uygular;
4) PLC deneysel uygulamaları geliştirir, yürütür, verilerin analizini yapar ve sonuçlara ulaşır;
5) Mühendislik tasarımını kodlar ve gerçekçi özellikleri karşılamak için SIEMENS PLC veya 2 serbestlik dereceli robot kolu kullanarak endüstriyel bir uygulama projesini fiziksel olarak geliştirir;
6) Bir projeyi geliştirir ve profesyonel bir şekilde nihai raporunu yazar, hedefler belirler, görevleri tamamlar ve son teslim tarihlerine uyar ve bir ekipte iletişim kurar ve işbirliği yapar;
7) Yaşam boyu öğrenme becerisi olarak kendi kendine öğrenmeyi ve yeni bilgiyi kendi imkânlarıyla öğrenir ve uygular.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5 6 7
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak.
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak.
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak.
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak.
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek.
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak.
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde).
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak.
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. N
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek N
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak N
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. N
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. N
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. N
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. N
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. H
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). H
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. H
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. H
Hazırlayan ve Tarih DANTE DORANTES , November 2023
Ders Koordinatörü ALİ ÇINAR
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. DANTE DORANTES

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Endüstriyel otomasyonun temelleri. Sayısal Sistemler
2) Mantık kapıları. Boolean cebiri ve Karnaugh haritaları
3) Kombinasyonel ve ardışık devreler. Durum diyagramları ve ardışık tasarım
4) Otomasyonlar. Otomasyon için pnömatik sistemlerin analizi ve tasarımı
5) Otomasyon için elektro-pnömatik sistemlerin analizi ve tasarımı
6) Programlanabilir mantık denetleyicileri (PLC'ler) için merdiven diyagramları
7) Programlanabilir mantık denetleyicileri (PLC'ler) için SIMATIC ortamı
8) PLC'ler için program indirme ve çalıştırma.
9) Endüstriyel robotiğe giriş. Üretim uygulamaları
10) Manipülatörlerin koordinat sistemleri. Doğrudan ve ters kinematik problemleri
11) Küçük bozulmalar yöntemi. Homojen matrisler yöntemi
12) Robot manipülatörlerinin dinamikleri
13) Robot manipülatörlerinin dinamikleri
14) Proje Sunumu
15) Savunmalar
16) Savunmalar
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar• Dijitalleşmenin Temelleri, Thomas L. Floyd, Prentice Hall. (ders kitabı) Other references: • Dijital Tasarım, John F. Wakerly, Prentice Hall. • Dijital Sistemler, Prensipleri ve Uygulamalar, Ronald J. Tocci, Prentice Hall. • Dijital Mantık ve Bilgisayar Tasarımı, Morris Mano, Prentice Hall.
Öğretme TeknikleriTers yüz eğitim
Ödev ve ProjelerProje: Programlanabilir Mantık Denetleyici tabanlı bir endüstriyel otomasyon sürecinin tasarımı ve uygulanması.
Laboratuvar Çalışmasıyok
Bilgisayar KullanımıMatlab Robot Uygulamaları ve özel otomasyon tasarım yazılımı.
Diğer AktivitelerYok
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Uygulama 6 % 10
Küçük Sınavlar 5 % 5
Ödev 6 % 30
Projeler 1 % 35
Final 1 % 20
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi dante.dorantes@mef.edu.tr
0212 395 36 40
Değerlendirme: Tersine sınıf uygulaması (FCP) etkinlikleri, çevrimiçi ders saati sırasında (20-40 dakika), daha önce çözülmüş benzer bir alıştırmayı çözerek, ancak rastgele oluşturulmuş 3-4 öğrenci takımıyla çalışarak ve çözüm fotoğraflarını dersin sonunda eğitmene e-postayla göndererek gerçekleştirilir. FCP kanıtı ayrıca öğrencinin sınıfa katılımı olarak sayılır. Katılım kuralları: Katılım, Tersine Sınıf Uygulaması sırasında alınır. Katılımın en az %70'i zorunludur. Tersine Sınıf Uygulaması Kuralları: Kaçırılan Tersine Sınıf Uygulaması sıfır notu alacaktır. Ekip çalışması sırasında kusurlu veya bireysel işbirliği tutumu eksikliği olan katılım sınavlarına bir not verilecektir. Başarılı tersine sınıf katılımına iki not verilecektir. Vizeyi kaçırma kuralları: Üniversite tarafından geçerli bir gerekçenin onaylanması ve sunulması koşuluyla, normal vize tarihinden bir hafta sonra telafi sınavı verilecektir. Final sınavına (FZ) girebilmek için alınması gereken asgari not: Tatmin edici Ters Sınıf Uygulaması, Vize ve Proje notları ve final sınavına girebilmek için en az %70 katılım zorunludur. Final sınavına girememe: Fakülte yönetmeliği Uygun sınıf davranışı hatırlatıcısı, öğrenci davranış kuralları: YÖK Yönetmeliği İntihal hakkında açıklama: YÖK Yönetmeliği http://www.mef.edu.tr/Yonetmelikler

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 5 2 4 1 35
Proje 1 20 30 6 56
Ödevler 4 0 0.5 2
Toplam İş Yükü 93
Toplam İş Yükü/25 3.7
AKTS 6