Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Mühendislik Fakültesi | |||||
Ders Kodu | CE 472 | |||||
Ders Adı İngilizce | Reinforced Concrete Structures II | |||||
Ders Adı Türkçe | Betonarme Yapılar II | |||||
Öğretim Dili | EN | |||||
Ders Türü | Ders,Ters-Yüz Öğrenme | |||||
Dersin Düzeyi | Seçiniz | |||||
Dönem | Güz | |||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
|||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 142 saat | |||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | |||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | |||||
Ön Koşul |
CE 305 - Reinforced Concrete Structures I CE 305 - Reinforced Concrete Structures I |
|||||
Yan Koşul | Yok | |||||
Beklenen Ön Bilgi | Temel betonarme teorisi hakkında ön bilgi beklenmektedir | |||||
Kayıt Kısıtlamaları | Lisans ve Lisansüstü Öğrencileri. | |||||
Genel Eğitim Hedefi | Betonarme I dersindeki temel yöntemlerin devamı olarak, betonarme yapıların tasarımı, güncel yönetmelik gerekliliklerinin uygulanması ve yapım detayları konusunda bilgi edinmek. | |||||
Ders Açıklaması | Bu ders betonarme tasarım detaylarını kapsamaktadır. Ders içeriğinde düşey yükler altında tek ve çift doğrultuda çalışan kirişli plak döşemelerin ve dişli döşemelerin iç kuvvetlerinin hesaplanması, boyutlandırılması ve projelendirilmesi; deprem yönetmeliğine ait bilgiler ve bu yönetmeliğe göre betonarme yapılara etkiyen deprem etkilerinin, taşıyıcı sistem elemanlarındaki iç kuvvet dağılımlarının hesaplanması; kirişler, kolonlar ve perdeler hakkında genel tasarım esasları; merdiven sistemlerinin tanıtılması ve düşey yükler altında eğik ve sahanlık plaklarından oluşan merdiven sisteminin iç kuvvetlerinin hesaplanması, boyutlandırılması ve projelendirilmesi; düşey yüklere ve deprem yüklerine maruz kalan yığma ve betonarme yapıların temellerindeki (duvaraltı temelleri, tekil temeller, elastik zemine oturan sürekli temeller, radye temeller) iç kuvvetlerin hesaplanması, boyutlandırılması ve projelendirilmesi; istinat duvarlarına ilişkin genel tanımlar, duvara etkiyen toprak itkilerine ve sürşarj yüklerine göre istinat duvarının kesitlerine ait iç kuvvetlerin hesaplanması, boyutlandırılması ve projelendirilmesi; yüksek kirişler hakkında genel tasarım esasları; yapılarda derz ve dilatasyonların oluşturulması konuları üzerinde durulacaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Farklı tipte betonarme döşeme sistemlerinin tasarımını ve detaylandırmasını yapar. 2) Yönetmeliklerde tanımlanan düşey ve yatay yüklere maruz kalan betonarme yapıların tasarımını, kiriş ve kolonların tasarımını yapar. 3) Merdiven sistemlerinin tasarımını yapar ve detaylandırır. 4) Yığma ve betonarme yapıların temel tasarımını yapar ve detaylandırır. 5) İstinat duvarlarının tasarımını yapar ve detaylandırır. 6) Yüksek kirişlerin tasarımını yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Sınav,Ödev,Derse Katılım |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Derse Katılım |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Ödev,Derse Katılım |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Sınav,Ödev |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Sınav,Ödev |
Hazırlayan ve Tarih | ÖMER FARUK HALICI , |
Ders Koordinatörü | ÖMER FARUK HALICI |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Öğr. Gör. ULGEN MERT TUGSAL |
Hafta | Konu |
1) | Tek doğrultuda çalışan döşemeler |
2) | Çift doğrultuda çalışan döşemeler |
3) | Proje hakkında genel bilgi, yüklerin kirişlere aktarımı |
4) | Kirişli döşemeler; asmolen döşemeler |
5) | Deprem etkisi ve eşdeğer deprem yükü yöntemi |
6) | Kirişler, kolonlar, birleşim bölgeleri ve perde duvarlar için deprem tasarımı dikkate alınması gereken hususlar |
7) | Kirişler, kolonlar, birleşim bölgeleri ve perde duvarlar için deprem tasarımı dikkate alınması gereken hususlar |
8) | Merdivenler: İşlevleri, türleri ve örnekleri |
9) | Temeller: Duvar temelleri, tekil (münferit) temel, bağ kirişleri |
10) | Sürekli Temeller: Rijit Temeller |
11) | Radye Temeller; Temellerin Yapım Detayları |
12) | İstinat duvarları |
13) | İstinat duvarları |
14) | Yüksek kirişler; genleşme ve deprem derzleri |
15) | Proje/Sunum dönemi |
16) | Proje/Sunum dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Önerilen: 1- Celep, Z. (2015), "Reinforced concrete structures" (In Turkish), Beta. 2- Aka, İ., Keskinel, F. Çılı F., Çelik O. C. (2001), "Reinforced concrete" (In Turkish), Birsen. 3- Ersoy, U. (2011), “Betonarme 2-Döşeme ve Temeller” (In Turkish), Evrim Yayınları. 4- Wight, J.K., MacGregor, J. G., (2012), "Reinforced concrete: Mechanics and design", Prentice Hall. 5- Nilson, A. H., Darwin, D., Dolan, C.W. (2010), "Design of concrete structures", Mc. Graw Hill. 6- TS500 (2000), "Requirements for design and construction of reinforced concrete structures" (In Turkish & English). 7- TBDY (2019), "Turkish earthquake code" (In Turkish). 8- TS498 (1997), "Design loads for buildings" (In Turkish). | ||||||
Öğretme Teknikleri | Görüşme saatleri ve ters yüz öğrenme tekniği | ||||||
Ödev ve Projeler | Tüm ödev paketleri, öğrencinin adı, ödev numarası ve tarihi gösteren bir kapak sayfası içermelidir. Hesaplamalar mantıklı ve düzenli bir şekilde yapılmalıdır. Nihai cevaplar açıkça gösterilmeli ve vurgulanarak veya altı çizilerek belirtilmelidir | ||||||
Laboratuvar Çalışması | |||||||
Bilgisayar Kullanımı | Ödevlerin hazırlanmasında bilgisayar kullanımı teşvik edilmektedir. | ||||||
Diğer Aktiviteler | |||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||
Ders Yönetimi |
Öğretim Üyesinin Ofisi: Ofis Saatleri: E-posta Adresi: tugsalu@mef.edu.tr Devam Kuralları: YÖK Yönetmelikleri (%70) Ara Sınava Katılamama Durumu: Mazeret belgelerinin sunulması koşuluyla, sadece bir kaçırılan quiz ve ara sınav için telafi sınavı yapılacaktır. Finale Katılamama Durumu: Fakülte yönetmeliklerine tabidir. Uygun Sınıf Davranışı ve Öğrenci Davranış Kuralları: YÖK Yönetmelikleri İntihal Beyanı: YÖK Yönetmelikleri (http://www.mef.edu.tr/tr/yonetmelikler) |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 56 | |||
Proje | 1 | 50 | 50 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 12 | 3 | 15 | |||
Final | 1 | 18 | 3 | 21 | |||
Toplam İş Yükü | 142 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.7 | ||||||
AKTS | 5 |