ARC 461 Landscape as ArchitectureMEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi
Ders Kodu ARC 461
Ders Adı İngilizce Landscape as Architecture
Ders Adı Türkçe Mimarlık Olarak Peyzaj
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi İleri
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: - Laboratuvar : - Diğer: -
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 126 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul ARC 202 - Architectural Design IV | INT 202 - Interior Design II
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi 4 yarıyıl tasarım stüdyosu
Kayıt Kısıtlamaları Yalnızca Lisans Öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Mimarlıkla ilişkili olarak çağdaş peyzaj ve doğa kavramlarını keşfetmek
Ders Açıklaması Peyzaj Olarak Mimarlık, mimarlık bağlamında peyzaja odaklanan bir seçmeli derstir. Dersin amacı, mimarlık öğrencilerine, peyzaja ilişkin teorik sunumlar, temsil denemeleri, proje gezisi ve davetli konuşmacılar aracılığıyla tasarım yaklaşımlarını yeniden düşündürmelerine olanak sunmaktır. Ders kapsamında tartışılacak ve paylaşılacak olan konular arasında topoğrafya, altyapı, ekoloji, terrain vague, psikocoğrafya, peyzaj şehirciliği, aynı zamanda da bahçe ve doğa kavramlarına yönelik değerlendirmeler yer almaktadır.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) arazi koşullarını, özelliklerini ve topoğrafya, bitki örtüsü, iklim, toprak gibi peyzaj bileşenlerini analiz etmek;
2) peyzaj olgusunu mimari ile ilişkilendirmek;
3) çağdaş peyzaj kentsel tasarımı ve altyapı söylemlerini yorumlamak;
4) mimari tasarıma peyzaj bakış açısıyla yaklaşmak;
5) peyzaj temsili tekniklerini kullanmak.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Sınav,Ödev,Derse Katılım
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Derse Katılım
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S Ödev,Derse Katılım
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Sınav,Ödev
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Sınav,Ödev
Hazırlayan ve Tarih ENISE BURCU DERINBOGAZ , June 2022
Ders Koordinatörü AKTS1
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) HALİME GÜHER TAN

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Dersin tanıtımı, bellek ve peyzajlar üzerine tartışma
2) Konu 1: Peyzajın Algılanması ve Anlatımı
3) Konu 2: Tarihi Bahçeler
4) Konu 3: Kentsel Parklar: Modern Şehirde Park Kavramı
5) Konu 4: Peyzaj Analizi (Stüdyo projeleri üzerine tartışma)
6) Konu 5: Topoğrafya ve Derecelendirme
7) FADA Atölye Haftası
8) Konu 6: Peyzaj Deneyimi / Yürüyüş (Konuk konuşmacı: Nazlı Tümerdem, Istanbul Walkabouts)
9) Konu 7: Peyzaj Temsili ve Teknikleri (Stüdyo projeleri üzerine tartışmalar)
10) Konu 8: Peyzaj Kentsel Tasarımı ve Altyapı
11) Konu 9: Bitki Örtüsü (Alan gezisi: Alfred Heilbronn Botanik Bahçesi)
12) Konu 10: Enerji, Sürdürülebilirlik ve Yeşil Ekonomi (Konuk konuşmacı: EkoIQ Genel Yayın Yönetmeni Barış Doğru)
13) Bir Peyzaj Kitabı’ Atölyesi (derslerde toplanan eskizler, metinler, kolajlar)
14) ‘Bir Peyzaj Kitabı’nın final teslimi
15) Final Değerlendirme Dönemi
16) Final Değerlendirme Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarBelanger, P (2016) Landscape as Infrastructure Girot, Truniger (2012) Landscape Vision Motion Morton T (2016) Dark Ecology Waldheim C (2008) Landscape Urbanism Reader Wohlleben, P (2015) The Hidden Life of Trees
Öğretme TeknikleriMimarlık Olarak Peyzaj, katılımcıların peyzaj algılarını ve hayal güçlerini güçlendirmelerini destekleyen seçmeli bir derstir. Bu beceri geliştirme yöntemi, teorik tartışmalar ve belirli projelerin ayrıntılı olarak açıklanması olacaktır. Ders, belirli konuları masaya yatırır ve katılımcıyı bunları kendi tasarım sorunları ve süreçleriyle ilişkilendirmeye teşvik eder.
Ödev ve Projeler1 sunum, 1 ödev
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıEvet
Diğer AktivitelerSaha Gezisi
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 1 % 60
Sunum 1 % 10
Final 1 % 30
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi derinbogazb@mef.edu.tr
-
Enise Burcu Derinboğaz E-posta: derinbogazb@mef.edu.tr Öğrenciler, kendilerine verilen 25 proje arasından birini seçeceklerdir. Seçtikleri projeyi ayrıntılı bir şekilde inceleyeceklerdir. Bu projeler her hafta dersin bir parçası olarak sunulacaktır. Final teslimi olarak öğrenciler, ders boyunca yaptıkları eskizler, metinler ve kolajların bir özetini içeren bir ‘Peyzaj Kitabı’ hazırlayacaklardır. Başarı için %80 devam zorunludur. Akademik Dürüstlük ve İntihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 1 3 1 70
Ödevler 14 4 56
Toplam İş Yükü 126
Toplam İş Yükü/25 5.0
AKTS 5