LAW 329 Critical Thinking and Decision Making in Law MEF ÜniversitesiAkademik Programlar HukukÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Hukuk
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Hukuk Fakültesi
Ders Kodu LAW 329
Ders Adı İngilizce Critical Thinking and Decision Making in Law
Ders Adı Türkçe Hukukta Eleştirel Düşünme Ve Karar Alma Teknikleri
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ders
Dersin Düzeyi Başlangıç
Dönem Bahar,Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 2 Okuma: Laboratuvar : Diğer:
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 94 saat
Ders Kredileri 4 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi yok
Kayıt Kısıtlamaları sadece lisans öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Öğrenciler hukuktaki önemli davaları öğrenecek
Ders Açıklaması Bu bir “Hukukta Eleştirel Düşünme ve Karar Alma Teknikleri” programıdır. Bir hukuk insanı gibi düşünmek hukuk alanında yapılacak tüm kariyerin temelini oluşturur. İnsan düşüncesi, aralarında dinamik bir etkileşim bulunan farklı işlevlerin ürünüdür. Düşüncenin niteliğinin belirlenmesinde asıl belirleyici olan düşünmenin şekli, yöntemi ve işlevidir. Eleştirel düşünce “yargılama sanatının” çekirdeğidir. Eleştirel düşünme , bir yargıda bulunma, kavrama, çözümleme, açıklama, tanımlama, karşılaştırma ve bir senteze ulaşma yoludur. Eleştirel düşünme ve etkili karar alma etkili dinleme, derinlemesine ve aktif olarak düşünme, yaratıcı bir şekilde sorgulama ve değerlendirme sonucu ortaya çıkar. Bu ders kapsamında öğrencilerimizin analiz etme, yorumlama, problem çözme, akıl yürütme yolundaki “zihin alışkanlıklarının”geliştirilmesi hedeflenmektedir.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Eleştirel olarak okuma, dinleme ve yazma
2) Kötü bilgiyi iyi bilgiden ayırma
3) Argümanları analiz etme ve ikna edici argümanlar oluşturma
4) Sistemlerdeki nedensel bağlantıları anlama
5) Eleştirel düşünme ve karar verme sürecini anlama
6) Hukuki sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme ve tanımlayabilme
7) Yasal sorunları farklı perspektiflerden tanımlama ve ifade etme
8) Hukuki sorunlara uygun yanıtlar üretmek için hukuki muhakemeyi ve araştırmayı uygulama
9) Eleştirel analize katılma ve alternatifler arasında mantıklı bir seçim yapma
10) Yasal konulara yaklaşırken ve uygun yanıtlar üretirken yaratıcı düşünme
11) Hukuki zihinlerini geliştirebilme
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular.
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir.
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir.
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar.
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur.
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir.
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır.
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur.
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. S Derse Katılım,Sunum,Proje
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. S Derse Katılım
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. S Derse Katılım,Sunum
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. H Derse Katılım,Proje
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. S Derse Katılım,Sunum
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. H Derse Katılım,Proje
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. H Proje
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. H Proje
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. N
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. H Derse Katılım,Proje
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. H Derse Katılım,Proje
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. H Derse Katılım
Hazırlayan ve Tarih İPEK ÖZEL , November 2021
Ders Koordinatörü İPEK ÖZEL
Dönem Bahar,Güz
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. İPEK ÖZEL

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Hoşgeldiniz ve Giriş-Büyük Resmi Çizme
2) Düşünme Hakkında Düşünmek
3) Hukuk, Hukuk Kültürü ve Eleştirel Düşüncenin Esasları
4) Yazma için düşünmeyi geliştirme: Makalenin taslağı ve genel bakış
5) Düşünce Nörolojisi: Sistem 1 ve 2, Sezgisel Yöntemler, Engeller
6) Alternatif Düşünce Okullarının Etkin Düşünmedeki Rolü
7) Analitik Düşüncenin Temel İlkeleri ve Süreci
8) Eleştirel Düşünmenin Temel İlkeleri ve Süreci
9) Latheral Düşünmenin Temel İlkeleri ve Süreci
10) Vize Sunumları
11) Vize Sunumları
12) Argümantasyon Teorisi - İnsanlar Neden ve Nasıl Tartışır
13) Daha geniş bir demokrasi katılımı için Kolektif Düşünme & Çatışma yönetimi
14) İnceleme, Sonuç ve Tartışma
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarReal jurors' understanding of the law in real cases Authors Authors and affiliations by Alan Reifman Spencer M. Gusick Phoebe C. Ellsworth, - Minds on Trial: Great Cases in Law and Psychology by Charles Patrick Ewing and Joseph T. McCann, The Psychology of Judicial Decision Making , David E. Klein and Greg Mitchell, - Thinking: The New Science of Decision-Making, Problem-Solving, and Prediction by John Brockman, - The Decision Book: Fifty Models for Strategic Thinking by Roman Tschäppeler and Mikael Krogerus's 10 Must Reads on Making Smart Decisions by Daniel Kahneman, Dan Lovallo, and Olivier Sibony, - Sosyolojik Düşünmek - Zygmunt Bauman - Gut Feelings: Short Cuts to Better Decision Making Gerd Gigerenzer, - Thinking Skills: Critical Thinking and Problem Solving by John Butterworth (Author),‎ Geoff Thwaites, - Lateral Thinking by Edward de Bono, - Judgment under Uncertainty: Heuristics and Biases by Daniel Kahneman, - Heuristics and Biases: The Psychology of Intuitive Judgment by Thomas Gilovich and Dale Griffin, - Thinking Like a Lawyer: A New Introduction to Legal Reasoning, Frederic Schauer, - The Language of Law School: Learning to & "Think Like a Lawyer" - Elizabeth Mertz, - The Legal Analyst: A Toolkit for Thinking about the Law - Ward Farnsworth Her hafta makaleler verilecek.
Öğretme TeknikleriDers anlatımı ve sınıf içi tartışmalar
Ödev ve Projeler
Laboratuvar Çalışması
Bilgisayar Kullanımı
Diğer Aktiviteler
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Küçük Sınavlar 6 % 40
Sunum 2 % 30
Projeler 2 % 30
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi ozeli@mef.edu.tr

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 1 2 2 70
Laboratuvar 14 0 0
Sunum / Seminer 3 7 1 24
Toplam İş Yükü 94
Toplam İş Yükü/25 3.8
AKTS 4