Hukuk | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
School/Faculty/Institute | Faculty of Law | ||||
Course Code | LAW 425 | ||||
Course Title in English | Comparative Corporate Law | ||||
Course Title in Turkish | Karşılaştırmalı Şirketler Hukuku | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Lecture | ||||
Level of Course | Advanced | ||||
Semester | Fall | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 94 hours per semester | ||||
Number of Credits | 4 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | HUK 306 Ticaret Hukuku II | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students or Erasmus | ||||
Overall Educational Objective | Students will learn the key concepts relating to comparative corporate law. The course will primarily focus on the laws of the continental Europe (in particular the EU Company Law Framework), on the one hand, and of United States (in particular Delaware), on the other. | ||||
Course Description | Corporate governance systems, types of business organizations, company formation, corporate governance rules, mergers and acquisitions from a comparative perspective. | ||||
Course Description in Turkish | Karşılaştırmalı bir bakış açısıyla kurumsal yönetim sistemleri, şirket türleri, şirketlerin kuruluşu, kurumsal yönetim ilkeleri, birleşme ve devralmalar. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Şirketlere ilişkin yasal düzenlemeler hakkındaki uluslararası gelişmeleri ve tartışma konularını belirler. 2) Farklı kurumsal yönetim sistemlerinin temel unsurlarını tanır ve karşılaştırır. 3) Şirket kuruluşu, hissedarların, yöneticilerin ve müdürlerin hakları ve görevleri ve farklı hukuk sistemlerindeki şirketler hukuku işlemleri hakkında sistematik bir bilgi birikimi sergiler. 4) Uluslararası şirketler hukuku yargılamalarının ve tahkimin temellerini anlar. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | ||||
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | ||||
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | ||||
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | ||||
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | ||||
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | ||||
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | ||||
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | ||||
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | ||||
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | H | Participation,Presentation,Project |
2) | Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | S | Participation,Presentation,Project |
3) | Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | S | Participation,Presentation,Project |
4) | Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | N | |
5) | Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | H | Participation,Presentation,Project |
6) | Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | H | Participation,Presentation,Project |
7) | Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | H | Participation,Presentation,Project |
8) | Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | N | |
9) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | H | Participation,Presentation,Project |
10) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | N | |
11) | Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | S | Participation,Presentation,Project |
12) | Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. | H | Participation,Presentation,Project |
Prepared by and Date | FATMA BERİL ÖZCANLI , January 2024 |
Course Coordinator | FATMA BERİL ÖZCANLI |
Semester | Fall |
Name of Instructor | Dr. Öğr. Üyesi FATMA BERİL ÖZCANLI |
Hafta | Konu |
1) | Genel ve Metodolojik Giriş |
2) | Sözleşmeler Ağı yaklaşımı |
3) | Şirketlerin Kuruluşu |
4) | Düzenleyici Rekabetin Dinamikleri |
5) | Şirketlerin Yönetimi ve Kontrolü |
6) | Paysahiplerinin Hakları |
7) | Paysahiplerinin Dava Hakları |
8) | Yönetsel Haklar |
9) | Paysahipleri Sözleşmeleri |
10) | Kurumsal Yönetim |
11) | Şirketler Topluluğu |
12) | Birleşme ve Devralmalar |
13) | Şirket Kontrolü Pazarı |
14) | Avrupa Model Şirketler Yasası |
Required/Recommended Readings | 1. The Anatomy of Corporate Law, Reinier Kraakman/John Armour/Paul Davies/Luca Enriques/Henry Hansmann/Gerard Hertig/Klaus Hopt/Hideki Kanda/Mariana Pargendler/Wolf-Georg Ringe/Edward Rock, OUP (latest edition). 2. Comparative Corporate Law, Marco Ventoruzzo/Pierre-Henri Conac/Gen Gotō/Sebastian Mock/Mario Notari/Arad Resiberg, West Academic Publishing (latest edition). | |||||||||||||||
Teaching Methods | Students work independently before classes covering readings and assignments. Class time is spent on theory, concepts, application of materials, and discussion. | |||||||||||||||
Homework and Projects | ||||||||||||||||
Laboratory Work | ||||||||||||||||
Computer Use | ||||||||||||||||
Other Activities | ||||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||
Course Administration |
ozcanlib@mef.edu.tr |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 2 | 2 | 70 | ||
Sunum / Seminer | 1 | 10 | 2 | 12 | |||
Rapor Teslimi | 1 | 10 | 2 | 12 | |||
Total Workload | 94 | ||||||
Total Workload/25 | 3.8 | ||||||
ECTS | 4 |