Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü |
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü |
Ders Kodu |
MBA 505 |
Ders Adı İngilizce |
Process and Operations Management |
Ders Adı Türkçe |
Süreç ve Operasyon Yönetimi |
Öğretim Dili |
EN |
Ders Türü |
Ters-Yüz Öğrenme |
Dersin Düzeyi |
Seçiniz |
Dönem |
Güz |
Haftalık İletişim Saatleri |
Ders: 3 |
Okuma: |
Laboratuvar : |
Diğer: |
|
Tahmini Öğrenci İş Yükü |
Dönem boyunca 130 saat |
Ders Kredileri |
5 AKTS |
Değerlendirme |
Standart Harf Notu
|
Ön Koşul |
Yok |
Yan Koşul |
Yok |
Beklenen Ön Bilgi |
İşletme, organizasyon ve yönetimle ilgili temel kavramlar
|
Kayıt Kısıtlamaları |
Yalnızca Lisansüstü Öğrenciler |
Genel Eğitim Hedefi |
İmalat veya hizmet sektöründe operasyon ve süreç yönetiminin taktiksel ve stratejik konularını/önceliklerini anlamak ve yönlendirmek için temel düzeyde bilgi ve beceri kazanmak
|
Ders Açıklaması |
Günümüzde endüstri 4.0, web.4.0 ve müşteri 4.0 ün iş ve üretim dünyasında yerlerini alması ile operasyonel verimlilik, sürdürülebilirlik, uyum ve özgünlük, marka ve iş yöneticileri için vazgeçilmez konular haline gelmiştir.
Dijital hizmetlerden alışılmamış üretim destekli markalara, üretilen çıktılar süreç mimarisi işleyişi dünyanın her yerinde kapital, iş zekası, donanımdan daha kritik fark yaratan çekirdek rekabet gücü haline gelmiştir.
Başarılı bir şekilde operasyonları yönetmek ya da desteklemek için, iş
operasyonlarını başarılı bir şekilde yönetmek için temel olan ilke ve süreçlerin eleştirel ve uygulamalı bir ustalıkla kavramak gerekir.
Konuyu yönetsel bir bakış açısıyla ele alan bu ders, farklı geçmişlerden ve profesyonel rollerden gelen lisansüstü öğrenciler için operasyonların doğası, ilkeleri ve uygulamaları ile süreç yönetiminin temellerini açık ve öz bir şekilde ele alınmasını amaçlamaktadır.
|
Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Operasyonları yönlendirmenin benzersiz yönlerini kavramak
2) Operasyonların stratejik etkisini anlayın, böylece operasyonları ve süreçleri yönlendirmek
3) Operasyon yeteneklerinin nasıl geliştirileceğini ve çeviklik ve sürdürülebilirlik için iyi tasarım ve altyapının önemini anlamak
4) Çıktılara ve ürünlere dönüştürmek için kaynakları formüle etme ve analiz etme konusunda temel becerileri göstermek
5) Organizasyonel, finansal, yapısal hususları, kalite ve proje yönetiminin operasyon performansı üzerindeki etkisini anlamak
|
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1) |
|
|
|
|
|
2) |
|
|
|
|
|
3) |
|
|
|
|
|
4) |
|
|
|
|
|
5) |
|
|
|
|
|
6) |
|
|
|
|
|
7) |
|
|
|
|
|
8) |
|
|
|
|
|
9) |
|
|
|
|
|
Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi
N Yok |
S Destekleyici |
H Çok İlgili |
|
|
|
|
Program Çıktıları ve Yeterlilikler |
Düzey |
Değerlendirme |
1) |
|
S |
Derse Katılım
|
2) |
|
H |
Proje
|
3) |
|
H |
Sınav
|
4) |
|
N |
|
5) |
|
S |
Derse Katılım
|
6) |
|
N |
|
7) |
|
S |
Derse Katılım
|
8) |
|
H |
Sınav
|
9) |
|
S |
|
Hazırlayan ve Tarih |
LEVENT AKSOY , |
Ders Koordinatörü |
BÜŞRA AYAN |
Dönem |
Güz |
Dersi Veren(ler) |
Öğr. Gör. LEVENT AKSOY |
Ders İçeriği
Hafta |
Konu |
1) |
Operasyon Yönetimine Giriş ve Değer Yaratma Kavramı
|
2) |
Süreç Stratejisi & Analizi |
3) |
Süreç Stratejisi & Analizi |
4) |
Planlama Kapasitesi |
5) |
Talep Tahmini |
6) |
Envanter Yönetimi & JIT Sistemleri |
7) |
Planlama & Programlama Operasyonları |
8) |
Verimli Kaynak Planlama |
9) |
SC Yönetimi-Etkili Tedarik Zincirlerinin Tasarlanması |
10) |
SC Yönetimi-Lojistik |
11) |
SC Yönetimi-Dijital Dönüşüm |
12) |
Kalite Yönetimi |
13) |
Proje Yönetimi |
14) |
Gözden Geçirme |
15) |
Proje Sunumları & Teslimi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Operations and Supply Chain, F. Jacobs, 16e Haizer, Render & Munson |
Öğretme Teknikleri | Bu ders, öğrencilere günümüzün küresel sisteminde uluslararası ticaretin temel unsurlarının çoğuna giriş niteliğinde bir deneyim sağlamak için tasarlanmıştır. Öğrenme hedeflerine ulaşmak için kurs, bir dizi ilgili videoyu, okumaları, dersleri, problem çözme aktivitelerini ve yaratıcı süreçlerin yanı sıra gerçek hayattaki işlerle etkileşimleri içerecektir. Okumalar ve derslerle kuruluşların temel konularını kavrayabilecek, örnek olaylar ve tartışmalarla ise bakış açınızı genişletme ve teorik bilgileri gerçek hayattaki durumlara uygulama fırsatını bulmaktır.
Derste temel terminoloji ve teorik yapının yanı sıra pratik uygulamalar da ele alınacaktır. Ders boyunca kullanılacak yöntemler; gerçek hayattan örnek olay çalışmaları, grup projeleri, sunumlar, sınıf içi tartışmalar ve açılış konuşmacısı konuşmalarıdır. Sınıfın her üyesinin bilgilerini, fikirlerini ve sorularını grupla hiçbir endişeye kapılmadan özgürce paylaşması beklenir. Ders boyunca deneyimsel, yapılandırmacı, araştırmaya dayalı ve yansıtıcı öğretim stratejileri kullanılır. Her türlü öğretme-öğrenme faaliyetlerinde öğrenci katılımı, aktif öğrenme ve yaparak öğrenme esastır.
|
Ödev ve Projeler | |
Laboratuvar Çalışması | |
Bilgisayar Kullanımı | |
Diğer Aktiviteler | |
Değerlendirme Yöntemleri |
Değerlendirme Araçları |
Sayı |
Ağırlık |
Devam |
1 |
% 5 |
Uygulama |
1 |
% 15 |
Küçük Sınavlar |
1 |
% 25 |
Ödev |
1 |
% 25 |
Projeler |
1 |
% 30 |
TOPLAM |
% 100 |
|
Ders Yönetimi |
karadagh@mef.edu.tr
Bu derste aktif katılım, öğrenmenin ve uygulamanın anahtarıdır; Bu nedenle katılımın notlandırılması, öğrencinin aktif katılımının ve sınıf içi etkinliklere katkısının niteliğine göre yapılacaktır.
Öğrencilerin tüm oturumlara katılmaları ve zamanında derste bulunmaları beklenmektedir. Hastalık (tam donanımlı bir hastaneden rapor gerektirir) veya MEF yönetmeliklerimde kabul edilen bir mazeret nedeniyle katılamayacakları durumlarda, eğitmenlere posta yoluyla bilgi vermeleri gerekmektedir.
Geri bildirim ve sorular, dersi farklı bir öğrenme deneyimi haline getirmek için çok değerli olduğundan, öğrenciler dersle ilgili her türlü sorun için mesai saatleri içinde eğitmenleri ziyaret edebilir veya e-posta gönderebilirler.
Akademik sahtekarlık ve intihal YÖK disiplin yönetmeliğine tabi olacaktır.
|