Öğrenme Bilimleri (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | Programın Süresi: 2 | Kredi Sayısı: 120 | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF: 7. Düzey |
School/Faculty/Institute | Graduate School of Social Sciences | ||||||||||
Course Code | LSC 552 | ||||||||||
Course Title in English | Research Methods in Education | ||||||||||
Course Title in Turkish | Eğitimde Araştırma Yöntemleri | ||||||||||
Language of Instruction | TR | ||||||||||
Type of Course | Flipped Classroom,Lecture | ||||||||||
Level of Course | Seçiniz | ||||||||||
Semester | Bahar,Güz | ||||||||||
Contact Hours per Week |
|
||||||||||
Estimated Student Workload | 130 hours per semester | ||||||||||
Number of Credits | 5 ECTS | ||||||||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||||||||
Pre-requisites | None | ||||||||||
Expected Prior Knowledge | - | ||||||||||
Co-requisites | None | ||||||||||
Registration Restrictions | Graduate Students Only | ||||||||||
Overall Educational Objective | |||||||||||
Course Description | - | ||||||||||
Course Description in Turkish | - |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) 1. Nicel ve nitel araştırmanın önemi ve ilkelerini anlar. 2) 2. Araştırma projesi doğrultusunda literatürü dikkatlice gözden geçirip, kendi sonuçları ile önceki literatür arasında bağlantı kurar. 3) 3. Bilimsel bilgiye ulaşma yollarını kullanır. 4) 4. Araştırma projesi doğrultusunda literatürü dikkatlice gözden geçirip, kendi sonuçları ile önceki literatür arasında bağlantı kurar. 5) 5. Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde açıklar. 6) 6. Uygun analiz yöntemlerini kullanma konusunda yetenekleri geliştirir ve kullanır. 7) 7. Araştırma projesi doğrultusunda literatürü dikkatlice gözden geçirip, kendi sonuçları ile önceki literatür arasında bağlantı kurar. 8) 8. Bağımsız araştırma projelerini tasarlar ve yürütür. 9) 9. Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilir. 10) 10. Bağımsız araştırma projelerini tasarlar. 11) 11. Araştırma projeleri oluşturur ve yürütür. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
---|
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by |
Prepared by and Date | , |
Course Coordinator | SERVET ALTAN |
Semester | Bahar,Güz |
Name of Instructor | Dr. Öğr. Üyesi SERVET ALTAN |
Hafta | Konu |
1) | Tanışma, oryantasyon Araştırmaya Giriş |
2) | Bilimsel araştırmanın doğası, temelleri ve bileşenleri |
3) | Bilimsel araştırmanın doğası, temelleri ve bileşenleri |
4) | Araştırmada etik |
5) | Eğitim araştırmalarında problemi tanımlama, iyi problemler nereden gelir? |
6) | Literatür taraması |
7) | Verilerin toplanması Örnekleme ve örnekleme yöntemleri |
8) | Nicel araştırmalar I |
9) | Nicel araştırmalar II |
10) | Nicel araştırmalar III |
11) | Karışık Desen & Nitel araştırmalar I |
12) | Nitel araştırmalar II |
13) | Araştırmayı yazma ve raporlama |
14) | Araştırmayı yazma ve raporlama |
Required/Recommended Readings | |||||||||||||||||||
Teaching Methods | |||||||||||||||||||
Homework and Projects | |||||||||||||||||||
Laboratory Work | |||||||||||||||||||
Computer Use | |||||||||||||||||||
Other Activities | |||||||||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||||||||
Course Administration |
Ödevler hazırlanırken akademik yazım kurallarına dikkat edilmesi gerekmektedir. Derste kayıt almak yasaktır. Etik kurallara aykırılık ve intihale müsamaha gösterilmez ve bu durumların tespiti halinde öğrenci dersten başarısız olur. Ayrıca durum Enstitü’ye bildirilir. Kopya çekmek veya çektirmek ve intihal yapmak 2547 Sayılı Yüksek Öğretim Kanunu'nun 54. Maddesi’ne tabi olacaktır. |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 2 | 98 | ||
Proje | 1 | 8 | 8 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 8 | 2 | 10 | |||
Final | 1 | 12 | 2 | 14 | |||
Total Workload | 130 | ||||||
Total Workload/25 | 5.2 | ||||||
ECTS | 5 |