LSC 553 İleri Eğitim PsikolojisiMEF ÜniversitesiAkademik Programlar Öğrenme Bilimleri (Tezli) Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Öğrenme Bilimleri (Tezli)
Yüksek Lisans Programın Süresi: 2 Kredi Sayısı: 120 TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

School/Faculty/Institute Graduate School of Social Sciences
Course Code LSC 553
Course Title in English Advanced Educational Psychology
Course Title in Turkish İleri Eğitim Psikolojisi
Language of Instruction TR
Type of Course Flipped Classroom
Level of Course Advanced
Semester Güz
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: - Lab: - Other: -
Estimated Student Workload 130 hours per semester
Number of Credits 5 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Expected Prior Knowledge Undergraduate level educational psychology
Co-requisites None
Registration Restrictions Only Graduate Students
Overall Educational Objective This course aims to help teachers or counselors continue to seek a career or further professional development, reconsider their theoretical knowledge about human development and learning issues, and renew their knowledge in line with the latest research.
Course Description Throughout the semester, theoretical frameworks will be discussed, focusing on developmental school psychological counseling and developmental teacher education. In addition, concepts such as the construction of knowledge, psycho-social educational practices, school-society relationship, psychologist-society relationship, and measurement-evaluation will be questioned with a multidisciplinary approach.
Course Description in Turkish Dönem boyunca gelişimsel okul psikolojik danışmanlığı ve gelişimsel öğretmen eğitimi konularına odaklanılarak teorik çerçeveler tartışılacaktır. Ayrıca bilginin inşası, psiko-sosyal eğitim uygulamaları, okul-toplum ilişkisi, psikolog-toplum ilişkisi, ölçme-değerlendirme gibi kavramlar multidisipliner bir yaklaşımla sorgulanacaktır.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Öğrenci hem PDR/Psikoloji öğrencisi hem de bu alanlardaki uygulayıcı olarak bugüne kadar yaşadığı süreçler hakkında eleştirel düşünebildiğini ortaya koyar.
2) Yazılı ve sözlü teorik yaklaşımlar arasındaki farkları ve benzerlikleri anlar ve tartışır.
3) Teorik bilgi, araştırma sonuçları ve uygulamalar arasındaki bağlantıları anlar.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
Prepared by and Date ,
Course Coordinator MELİKE ACAR
Semester Güz
Name of Instructor Dr. Öğr. Üyesi MELİKE ACAR

Course Contents

Hafta Konu
1) Derse giriş ve ders müfredatının gözden geçirilmesi
2) Teori nedir?
3) Davranışçılık, sosyal öğrenme teorisi ve sosyal bilişsel öğrenme teorisi
4) Yapılandırmacılık ve Piaget'nin Bilişsel Gelişim Teorisi
5) Vygotsky'nin bilişsel gelişime sosyo-kültürel tarihsel yaklaşımı
6) Piaget ve Vygotsky'nin karşılaştırılması
7) Sosyal ve ahlaki gelişime yapısal yaklaşımlar
8) Sosyal ve ahlaki gelişime yapısal yaklaşımlar
9) Yapısal Yaklaşımların Sınıf Ortamlarına Uygulanması
10) Motivasyon
11) Okuldaki stereotip tehditleri
12) Kapsayıcı eğitim
13) Türkiye'de çocukluk ve eğitim politikalarına ilişkin hakim anlayış
14) Eğitim psikolojisi ve sosyoloji arasındaki bağlantı
15) Son hafta
16) Final week
Required/Recommended ReadingsP. Miller, Theories of Developmental Psychology C. Dweck, Growth Mindset
Teaching MethodsFlipped Learning
Homework and Projects-
Laboratory Work-
Computer Use-
Other Activities-
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Küçük Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
TOTAL % 100
Course Administration

Ödevler hazırlanırken akademik yazım kurallarına dikkat edilmesi gerekmektedir. Derste kayıt almak yasaktır. Etik kurallara aykırılık ve intihale müsamaha gösterilmez ve bu durumların tespiti halinde öğrenci dersten başarısız olur. Ayrıca durum Enstitü’ye bildirilir. Kopya çekmek veya çektirmek ve intihal yapmak 2547 Sayılı Yüksek Öğretim Kanunu'nun 54. Maddesi’ne tabi olacaktır.

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 2 3 2 98
Proje 1 8 8
Ara Sınavlar 1 8 2 10
Final 1 12 2 14
Total Workload 130
Total Workload/25 5.2
ECTS 5