Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi | ||||
Ders Kodu | INT 452 | ||||
Ders Adı İngilizce | Fabricated Atmosphere | ||||
Ders Adı Türkçe | Atmosfer Üretimleri | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ders | ||||
Dersin Düzeyi | İleri | ||||
Dönem | Bahar | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 126 saat | ||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul |
ARC 202 - Architectural Design IV | INT 202 - Interior Design II |
||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | 4 yarıyıl tasarım stüdyosu | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece Lisans Öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Üç boyutlu modellemeyi, dijital araçların iç mekan tasarım sürecindeki farklı olanaklarını anlamayı, dijital araçları kullanarak temel tasarım fikirlerini hem teknik hem de kavramsal hassasiyetle sunmayı, parametrik tasarım ve üretim yöntemlerini öğrenmek. | ||||
Ders Açıklaması | Bu proje stüdyosu öğrencilerin dijital ve fabrikasyon teknikleri aracılığıyla atmosfer tasarımları geliştirmelerine odaklanacaktır. Öğrencilere farklı haftalarda farklı dijital üretim teknikleri tanıtılacaktır. Öğrenciler, bu teknikleri kullanarak, malzeme seçiminden detay tasarımınının geliştirimesi ve dijital üretimin fizikselleşmesi sürecinin sorumluluğunu alacaklardır. Üretim için numerik parametrelere karar verilmesi, malzeme seçimleri, üretimden sonra malzemelerin biraraya getirilişi atmosfer tasarımının sorgulanması ile birlikte geliştirilecektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) parametrik tasarımın temel kavramlarını anlamak; 2) iç mekan tasarım sürecinde dijital araçların farklı olanaklarını anlamak; 3) farklı ölçeklerde tasarlanmış atmosferleri hayal etmek; 4) tasarımda detayın ve malzemelerin rolünü kavramak. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Sınav,Ödev,Derse Katılım |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Derse Katılım |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Ödev,Derse Katılım |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Sınav,Ödev |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Sınav,Ödev |
Hazırlayan ve Tarih | ZEYNEP BACINOĞLU , February 2020 |
Ders Koordinatörü | AKTS1 |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi ZEYNEP BACINOĞLU |
Hafta | Konu |
1) | Giriş – üretilmiş atmosferler |
2) | Konturlama, Boolean işlemi kullanma ve bölümler halinde bir film sahnesi oluşturma |
3) | İnce levhaların katmanlarının imalatı ve montajı |
4) | Aydınlatma ve geçirgenlik için konturların analog manipülasyonları |
5) | Mozaikleme ve katlama için yüzey alt bölme işlemlerini kullanma |
6) | Lazerle kesilmiş ince levhaların imalatı ve montajı |
7) | Doku ve yüzey geçirgenliğini keşfetmek için yüzey elemanlarının analog manipülasyonları |
8) | Dijital ortamda waffleing |
9) | Waffle geometrisinin imalatı |
10) | Waffle malzeme elemanlarının yapısal sertlik, geçirgenlik, doku açısından analog manipülasyonları. |
11) | Kafes yapılar için parametrik bağlantı detaylarının dijital tasarımı |
12) | 3 boyutlu baskı ve montaj |
13) | Üretim ve montajın tamamlanması |
14) | Final Jürisi: Final çalışmasının sunumu |
15) | Final Değerlendirme Dönemi |
16) | Final Değerlendirme Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Iwamoto, L. (2013). Digital fabrications: architectural and material techniques. Princeton Architectural Press. Beorkrem, C. (2017). Material strategies in digital fabrication. Routledge. | ||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Derste eğitmen tarafından sunumlar ve eğitimler yapılacak ve sunumların ardından öğrencilere sınıf içi ödevler verilecektir. | ||||||||||||
Ödev ve Projeler | 4 Proje, 1 Final Jürisi | ||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Evet | ||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Evet | ||||||||||||
Diğer Aktiviteler | - | ||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||
Ders Yönetimi |
bacinogluz@mef.edu.tr Saadet Zeynep Bacınoğlu Ofis: Saadet Zeynep Bacınoğlu E-posta: bacinogluz@mef.edu.tr Bu ders için katılım zorunludur. Öğrenciler her sunumdaki talimatları takip etmekten ve sınıfta bireysel ödevleri tamamlamaktan sorumludur. Toplamda, sınıfta dört ödev dört bireysel proje olarak teslim edilecektir. Dört projenin bir araya getirilmesi nihai teslim için sorgulanacaktır. Geç teslimler kabul edilmeyecektir. Tüm öğrenciler, bir üniversite öğrencisinden beklenen şekilde kişisel ve akademik olarak davranmaktan sorumludur. Bu davranış, akranlarının görüş ve fikirlerine saygı göstermek; ırk, dini inançlar, cinsel yönelim konusunda ayrımcı bir davranışta bulunmamak; projelerinde her zaman kendi fikirlerini kullanmak gibi ancak bunlarla sınırlı olmamak üzere şunları içerir. İntihal yasaktır ve ciddi bir akademik suçtur. Tüm öğrenci çalışmaları, eğitmenin rehberliğinde stüdyoda entelektüel çabalarının sonucu olan öğrencinin orijinal çalışması olmalıdır. Akademik Dürüstsüzlük ve İntihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 1 | 70 | ||
Ödevler | 14 | 4 | 56 | ||||
Toplam İş Yükü | 126 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.0 | ||||||
AKTS | 5 |