INT 452 Fabricated AtmosphereMEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi
Ders Kodu INT 452
Ders Adı İngilizce Fabricated Atmosphere
Ders Adı Türkçe Atmosfer Üretimleri
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ders
Dersin Düzeyi İleri
Dönem Bahar
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: - Okuma: - Laboratuvar : 3 Diğer: -
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 126 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul ARC 202 - Architectural Design IV | INT 202 - Interior Design II
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi 4 yarıyıl tasarım stüdyosu
Kayıt Kısıtlamaları Sadece Lisans Öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Üç boyutlu modellemeyi, dijital araçların iç mekan tasarım sürecindeki farklı olanaklarını anlamayı, dijital araçları kullanarak temel tasarım fikirlerini hem teknik hem de kavramsal hassasiyetle sunmayı, parametrik tasarım ve üretim yöntemlerini öğrenmek.
Ders Açıklaması Bu proje stüdyosu öğrencilerin dijital ve fabrikasyon teknikleri aracılığıyla atmosfer tasarımları geliştirmelerine odaklanacaktır. Öğrencilere farklı haftalarda farklı dijital üretim teknikleri tanıtılacaktır. Öğrenciler, bu teknikleri kullanarak, malzeme seçiminden detay tasarımınının geliştirimesi ve dijital üretimin fizikselleşmesi sürecinin sorumluluğunu alacaklardır. Üretim için numerik parametrelere karar verilmesi, malzeme seçimleri, üretimden sonra malzemelerin biraraya getirilişi atmosfer tasarımının sorgulanması ile birlikte geliştirilecektir.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) parametrik tasarımın temel kavramlarını anlamak;
2) iç mekan tasarım sürecinde dijital araçların farklı olanaklarını anlamak;
3) farklı ölçeklerde tasarlanmış atmosferleri hayal etmek;
4) tasarımda detayın ve malzemelerin rolünü kavramak.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Sınav,Ödev,Derse Katılım
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Derse Katılım
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S Ödev,Derse Katılım
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Sınav,Ödev
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Sınav,Ödev
Hazırlayan ve Tarih ZEYNEP BACINOĞLU , February 2020
Ders Koordinatörü AKTS1
Dönem Bahar
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi ZEYNEP BACINOĞLU

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Giriş – üretilmiş atmosferler
2) Konturlama, Boolean işlemi kullanma ve bölümler halinde bir film sahnesi oluşturma
3) İnce levhaların katmanlarının imalatı ve montajı
4) Aydınlatma ve geçirgenlik için konturların analog manipülasyonları
5) Mozaikleme ve katlama için yüzey alt bölme işlemlerini kullanma
6) Lazerle kesilmiş ince levhaların imalatı ve montajı
7) Doku ve yüzey geçirgenliğini keşfetmek için yüzey elemanlarının analog manipülasyonları
8) Dijital ortamda waffleing
9) Waffle geometrisinin imalatı
10) Waffle malzeme elemanlarının yapısal sertlik, geçirgenlik, doku açısından analog manipülasyonları.
11) Kafes yapılar için parametrik bağlantı detaylarının dijital tasarımı
12) 3 boyutlu baskı ve montaj
13) Üretim ve montajın tamamlanması
14) Final Jürisi: Final çalışmasının sunumu
15) Final Değerlendirme Dönemi
16) Final Değerlendirme Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarIwamoto, L. (2013). Digital fabrications: architectural and material techniques. Princeton Architectural Press. Beorkrem, C. (2017). Material strategies in digital fabrication. Routledge.
Öğretme TeknikleriDerste eğitmen tarafından sunumlar ve eğitimler yapılacak ve sunumların ardından öğrencilere sınıf içi ödevler verilecektir.
Ödev ve Projeler4 Proje, 1 Final Jürisi
Laboratuvar ÇalışmasıEvet
Bilgisayar KullanımıEvet
Diğer Aktiviteler-
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Projeler 1 % 60
Final 1 % 40
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi bacinogluz@mef.edu.tr
Saadet Zeynep Bacınoğlu
Ofis: Saadet Zeynep Bacınoğlu E-posta: bacinogluz@mef.edu.tr Bu ders için katılım zorunludur. Öğrenciler her sunumdaki talimatları takip etmekten ve sınıfta bireysel ödevleri tamamlamaktan sorumludur. Toplamda, sınıfta dört ödev dört bireysel proje olarak teslim edilecektir. Dört projenin bir araya getirilmesi nihai teslim için sorgulanacaktır. Geç teslimler kabul edilmeyecektir. Tüm öğrenciler, bir üniversite öğrencisinden beklenen şekilde kişisel ve akademik olarak davranmaktan sorumludur. Bu davranış, akranlarının görüş ve fikirlerine saygı göstermek; ırk, dini inançlar, cinsel yönelim konusunda ayrımcı bir davranışta bulunmamak; projelerinde her zaman kendi fikirlerini kullanmak gibi ancak bunlarla sınırlı olmamak üzere şunları içerir. İntihal yasaktır ve ciddi bir akademik suçtur. Tüm öğrenci çalışmaları, eğitmenin rehberliğinde stüdyoda entelektüel çabalarının sonucu olan öğrencinin orijinal çalışması olmalıdır. Akademik Dürüstsüzlük ve İntihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 1 3 1 70
Ödevler 14 4 56
Toplam İş Yükü 126
Toplam İş Yükü/25 5.0
AKTS 5