MKTG 336 Brand ManagementMEF ÜniversitesiAkademik Programlar İşletmeÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
İşletme
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Ders Kodu MKTG 336
Ders Adı İngilizce Brand Management
Ders Adı Türkçe Marka Yönetimi
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Orta
Dönem Bahar
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: Laboratuvar : Diğer:
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 126 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul MKTG 201 - Marketing
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Sadece Lisans Öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Marka yönetiminin dinamiklerini anlamak ve temel pazarlama kavramlarını marka yönetimi ile ilişkilendirmek için öğrenmek.
Ders Açıklaması Markalar, bir işletmenin sahip olduğu en kıymetli varlıklar arasında yer almakta olduğundan, marka yönetimi, bir firmanın stratejik pazarlama yönetiminin en önemli unsurlarındandır. Bu kapsamda, bu dersin amacı öğrencilerin marka yönetimini derinlemesine anlamalarını sağlamaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) örgütler ve tüketiciler için markalamanın işlevlerini anlamak
2) marka denkliği oluşturmak için marka unsurlarını analiz etmek
3) marka konumlandırmanın dinamiklerini anlamak
4) temel marka stratejilerini tasarlamak
5) markalarla ilgili pazarlama problemlerine çözümler sunmak
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi)
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak S Derse Katılım
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir S Derse Katılım
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular S Derse Katılım
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler S Derse Katılım
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir S Derse Katılım
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir S Derse Katılım
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) H Proje
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir N
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir N
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir N
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler S Derse Katılım
Hazırlayan ve Tarih RÜYA YÜKSEL , December 2018
Ders Koordinatörü CEYHAN MUTLU
Dönem Bahar
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. RÜYA YÜKSEL

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Markalar & Marka Yönetimi Markalama nedir?
2) Tüketici temelli Marka Denkliği
3) Marka Rezonansı ve Marka Değer Zinciri
4) Güçlü Markalar Oluşturmak Marka Unsurları
5) Marka Yönetimi Süreçleri Marka Denkliği Oluşturmak için Pazarlama Programları Tasarlamak
6) Konumlandırma, Pazar Bölümlendirme, Hedefleme
7) Marka Denkliği Oluşturmak için Bütünleşik Pazarlama İletişimi
8) Marka denkliği oluşturmak için ikincil marka ilişkilerinden yararlanma
9) Marka denkliğinin kaynaklarını ölçmek Marka yönetiminde nitel ve nicel araştırmalar
10) Marka denkliğinin sonuçlarını ölçmek Marka denetimi
11) Marka Mimarisi Stratejileri Tasarlamak & Geliştirmek
12) Yeni Ürünleri Pazara Sunma Marka Genişlemeleri
13) Zaman İçinde Markaları Yönetmek
14) Marka Yönerimi ve Globalleşme
15) Final Dönemi
16) Final Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarKİTAP Keller K. (2013). Strategic Brand Management. Global Edition, 4/E, Pearson.
Öğretme TeknikleriÖğretim üyesi, her haftanın konusuyla ilgili ana kavramları özetleyecek ve açıklayacaktır. Öğrencilerin sınıf tartışmalarına aktif olarak katılmaları beklenmektedir. Ara sınav ve final sınavları büyük ölçüde açık uçlu sorulardan oluşacak ve sınıfta daha önce işlenen konuları organize etme, sentezleme ve uygulayabilme becerisini test etmeye yöneliktir. Videolar, vaka çalışmaları ve gerçek hayat örnekleri ile öğrenciler marka yönetimi perspektiflerini genişletme fırsatına sahip olacaklardır. Öğrencilerin sınıfta görüşlerini, fikirlerini ve sorularını paylaşmaları beklenmektedir.
Ödev ve ProjelerÖğrenciler grup olarak bir sunum yapacaklar. Dönem projesinin detayları öğretim üyesi tarafından duyurulacaktır.
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıKişisel Bilgisayar
Diğer AktivitelerÖğrencilerin sınıfa katkıda bulunmaları önerilir. Öğrenciler, ilginç reklamları veya markaların pazarlama promosyon faaliyetlerine dair örnekleri paylaşabilirler.
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 1 % 10
Küçük Sınavlar 2 % 10
Sunum 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi yukselzeh@mef.edu.tr

Bu derste aktif katılım, öğrenmenin ve uygulamanın anahtarıdır; uluslararası ticaret gibi bir konuda sorgulama, beyin fırtınası ve tartışma yoluyla yeni fikirler üretilebilir. Böylece derse katılımın notlandırılması, öğrencinin aktif katılımının ve sınıf içi etkinliklere katkısının niteliğine göre yapılacaktır. Öğrencilerin tüm oturumlara katılmaları ve zamanında derste bulunmaları beklenmektedir. Hastalık (tam donanımlı bir hastaneden rapor gerektirir) veya MEF yönetmeliklerimde kabul edilen bir mazeret nedeniyle katılamayacakları durumlarda, eğitmenlere posta yoluyla bilgi vermeleri gerekmektedir. Geri bildirim ve sorular, kursu farklı bir öğrenme deneyimi haline getirmek için çok değerli olduğundan, öğrenciler dersle ilgili her türlü sorun için mesai saatleri içinde eğitmenleri ziyaret edebilir veya e-posta gönderebilirler. Akademik sahtekarlık ve intihal YÖK disiplin yönetmeliğine tabi olacaktır.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 1.5 3 1 77
Sunum / Seminer 3 6 2 2 30
Ara Sınavlar 1 6 2 8
Final 1 8 3 11
Toplam İş Yükü 126
Toplam İş Yükü/25 5.0
AKTS 5