İşletme | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | ||||
Ders Kodu | MKTG 336 | ||||
Ders Adı İngilizce | Brand Management | ||||
Ders Adı Türkçe | Marka Yönetimi | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | Orta | ||||
Dönem | Bahar | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 126 saat | ||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul |
MKTG 201 - Marketing |
||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece Lisans Öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Marka yönetiminin dinamiklerini anlamak ve temel pazarlama kavramlarını marka yönetimi ile ilişkilendirmek için öğrenmek. | ||||
Ders Açıklaması | Markalar, bir işletmenin sahip olduğu en kıymetli varlıklar arasında yer almakta olduğundan, marka yönetimi, bir firmanın stratejik pazarlama yönetiminin en önemli unsurlarındandır. Bu kapsamda, bu dersin amacı öğrencilerin marka yönetimini derinlemesine anlamalarını sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) örgütler ve tüketiciler için markalamanın işlevlerini anlamak 2) marka denkliği oluşturmak için marka unsurlarını analiz etmek 3) marka konumlandırmanın dinamiklerini anlamak 4) temel marka stratejilerini tasarlamak 5) markalarla ilgili pazarlama problemlerine çözümler sunmak |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak | |||||
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir | |||||
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular | |||||
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler | |||||
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir | |||||
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir | |||||
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) | |||||
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir | |||||
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir | |||||
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir | |||||
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak | S | Derse Katılım |
2) | İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir | S | Derse Katılım |
3) | Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular | S | Derse Katılım |
4) | İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler | S | Derse Katılım |
5) | Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir | S | Derse Katılım |
6) | Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir | S | Derse Katılım |
7) | Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) | H | Proje |
8) | Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir | N | |
9) | Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir | N | |
10) | Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir | N | |
11) | Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler | S | Derse Katılım |
Hazırlayan ve Tarih | RÜYA YÜKSEL , December 2018 |
Ders Koordinatörü | CEYHAN MUTLU |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | Öğr. Gör. RÜYA YÜKSEL |
Hafta | Konu |
1) | Markalar & Marka Yönetimi Markalama nedir? |
2) | Tüketici temelli Marka Denkliği |
3) | Marka Rezonansı ve Marka Değer Zinciri |
4) | Güçlü Markalar Oluşturmak Marka Unsurları |
5) | Marka Yönetimi Süreçleri Marka Denkliği Oluşturmak için Pazarlama Programları Tasarlamak |
6) | Konumlandırma, Pazar Bölümlendirme, Hedefleme |
7) | Marka Denkliği Oluşturmak için Bütünleşik Pazarlama İletişimi |
8) | Marka denkliği oluşturmak için ikincil marka ilişkilerinden yararlanma |
9) | Marka denkliğinin kaynaklarını ölçmek Marka yönetiminde nitel ve nicel araştırmalar |
10) | Marka denkliğinin sonuçlarını ölçmek Marka denetimi |
11) | Marka Mimarisi Stratejileri Tasarlamak & Geliştirmek |
12) | Yeni Ürünleri Pazara Sunma Marka Genişlemeleri |
13) | Zaman İçinde Markaları Yönetmek |
14) | Marka Yönerimi ve Globalleşme |
15) | Final Dönemi |
16) | Final Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | KİTAP Keller K. (2013). Strategic Brand Management. Global Edition, 4/E, Pearson. | |||||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Öğretim üyesi, her haftanın konusuyla ilgili ana kavramları özetleyecek ve açıklayacaktır. Öğrencilerin sınıf tartışmalarına aktif olarak katılmaları beklenmektedir. Ara sınav ve final sınavları büyük ölçüde açık uçlu sorulardan oluşacak ve sınıfta daha önce işlenen konuları organize etme, sentezleme ve uygulayabilme becerisini test etmeye yöneliktir. Videolar, vaka çalışmaları ve gerçek hayat örnekleri ile öğrenciler marka yönetimi perspektiflerini genişletme fırsatına sahip olacaklardır. Öğrencilerin sınıfta görüşlerini, fikirlerini ve sorularını paylaşmaları beklenmektedir. | |||||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Öğrenciler grup olarak bir sunum yapacaklar. Dönem projesinin detayları öğretim üyesi tarafından duyurulacaktır. | |||||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | |||||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Kişisel Bilgisayar | |||||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Öğrencilerin sınıfa katkıda bulunmaları önerilir. Öğrenciler, ilginç reklamları veya markaların pazarlama promosyon faaliyetlerine dair örnekleri paylaşabilirler. | |||||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
yukselzeh@mef.edu.tr Bu derste aktif katılım, öğrenmenin ve uygulamanın anahtarıdır; uluslararası ticaret gibi bir konuda sorgulama, beyin fırtınası ve tartışma yoluyla yeni fikirler üretilebilir. Böylece derse katılımın notlandırılması, öğrencinin aktif katılımının ve sınıf içi etkinliklere katkısının niteliğine göre yapılacaktır. Öğrencilerin tüm oturumlara katılmaları ve zamanında derste bulunmaları beklenmektedir. Hastalık (tam donanımlı bir hastaneden rapor gerektirir) veya MEF yönetmeliklerimde kabul edilen bir mazeret nedeniyle katılamayacakları durumlarda, eğitmenlere posta yoluyla bilgi vermeleri gerekmektedir. Geri bildirim ve sorular, kursu farklı bir öğrenme deneyimi haline getirmek için çok değerli olduğundan, öğrenciler dersle ilgili her türlü sorun için mesai saatleri içinde eğitmenleri ziyaret edebilir veya e-posta gönderebilirler. Akademik sahtekarlık ve intihal YÖK disiplin yönetmeliğine tabi olacaktır. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 1.5 | 3 | 1 | 77 | ||
Sunum / Seminer | 3 | 6 | 2 | 2 | 30 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 6 | 2 | 8 | |||
Final | 1 | 8 | 3 | 11 | |||
Toplam İş Yükü | 126 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.0 | ||||||
AKTS | 5 |