İşletme | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | ||||
Ders Kodu | MGMT 432 | ||||
Ders Adı İngilizce | Agile Projects | ||||
Ders Adı Türkçe | Çevik Projeler | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | İleri | ||||
Dönem | Bahar | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 134 saat | ||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul |
BUS 101 - Introduction to Business (Decision Making) |
||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece Lisans Öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Yinelemeli geliştirme, scrum ekipleri ve rolleri, ürün biriktirme listesi öğeleri ve zaman sınırlı toplantılar gibi çevik proje yönetimi için bilgi ve beceriler edinmek. | ||||
Ders Açıklaması | Çevik projeler ve çevik proje yönetimi iş hayatının son dönemde yükselen trendidir. Firmalar çevik süreçlere, çeviğe geçiş çabalarına çok büyük zaman ve efor harcamakta ve daha esnek bir yapıya kavuşmak için uğraşmaktadır. Çevik proje yönetimi doğası gereği yazılım projelerine, yeni ürün geliştirme ve Ar-Ge projelerine çok uygundur. Öngörülemeyen, riskli, kesinliği olmayan ve sürekli değişiklik gerektiren projeleri yönetmek için çok önemli bir araçtır. Bu ders öğrencilere çevik proje yönetimi dünyasındaki temel tanım ve terimler, aşamalı geliştirme, Scrum metodu, iterasyonlar, çevik takımlar ve içindeki roller, zaman kısıtlı toplantılar ve her birinin gündemi, müşteri ve diğer paydaşlarla iletişim, ilerleme raporları ve şemaları, Kan-Ban şemaları, iterasyon hızı ve kapsamdaki esneklik konuları hakkında bilgi birikimi kazandırmayı amaçlar. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Çevik proje yönetiminde standart terim ve tanımları, hesaplamaları, teknikleri, yöntemleri ve yaklaşımları listeler 2) Çevik projeler planlar, sprintleri çalıştırır ve sonuçları teslim eder 3) Ekipleri organize etme ve destekleme, etkili iletişim kurma ve paydaş beklentilerini yönetme konusundaki zorlukları kavrayabilir 4) çevik proje yönetimi fonksiyonunun organizasyonlarda nereye uyduğunu ve kurumsal hedeflere nasıl hizmet ettiğini değerlendirir. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak | ||||
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir | ||||
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular | ||||
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler | ||||
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir | ||||
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir | ||||
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) | ||||
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir | ||||
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir | ||||
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir | ||||
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak | S | Derse Katılım |
2) | İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir | S | Derse Katılım |
3) | Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular | S | Derse Katılım |
4) | İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler | N | |
5) | Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir | N | |
6) | Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir | N | |
7) | Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) | S | Proje |
8) | Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir | H | Proje |
9) | Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir | S | Proje |
10) | Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir | S | Derse Katılım |
11) | Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler | N |
Hazırlayan ve Tarih | BURAK ULUOCAK , May 2023 |
Ders Koordinatörü | CEYHAN MUTLU |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | Öğr. Gör. BURAK ULUOCAK |
Hafta | Konu |
1) | Tanımlar ve Karşılaştırmalar; Çevik projeler - Şelale (Geleneksel) Projeler |
2) | Yöntemler ve Proje Yönetimi |
3) | Çevikliğin Kökleri: Yalınlık ve İsraf |
4) | Çevik Yaklaşım: Takımlar ve Roller (Ev ödevi proje 1) |
5) | Düşünme Tasarımı |
6) | Çevik proje Yönetimi; Ev ödevi 1 Proje Sunumları |
7) | Scrum; Ara Sınav |
8) | Çevik Manifesto; Çevik Öncelikler |
9) | Scrum Uygulaması (Ev ödevi 2 Proje) PBI/SBI |
10) | Destanlar, Temalar, Kullanıcı Hikayeleri; Ev ödevi 2 Proje Sunumları |
11) | Kan-Ban Panoları; Çevik Tahminler |
12) | Yineleme uzunluğu; Hız |
13) | İletişim; Scrum'da buluşma |
14) | Burndown Grafikleri; İlerleme Raporlaması |
15) | Final Sınav Dönemi |
16) | Final Sınav Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Çeşitli makaleler (örneğin Agile Manifest, Scrum'ın temelleri) ev ödevi olarak verilecektir. İnternetten ek okumalar sağlanacaktır. | ||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Öğrenim hedeflerine ulaşmak için derste aktif katılım, kısa sınavlar, sözlü sınavlar, okumalar, ödevlerin yanı sıra takım halinde proje sunumları, ara sınav ve final sınavları da yer alacaktır. En önemli konuların tüm katılımcılar tarafından gözden geçirilmesini ve hatırlanmasını sağlamak amacıyla, her ders oturumunun açılış etkinliği, işlenen konuların özeti olacaktır. Ders boyunca kullanılacak yöntemler gerçek hayattan örnek olaylar, grup projeleri, sunumlar, sınıf içi tartışmalardır. Sınıfın her üyesinin bilgilerini, fikirlerini ve sorularını grupla hiçbir endişeye kapılmadan özgürce paylaşması beklenir. Her türlü öğretme-öğrenme faaliyetlerinde öğrenci katılımı, aktif öğrenme ve yaparak öğrenme esastır. | ||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Öğrenciler ders boyunca grup halinde iki sunum yapacaklardır. Gruplar oluşturulacak ve projelerin detayları eğitmen tarafından daha sonra duyurulacaktır. Her grupta en fazla 5 üye bulunacak ve her ekip üyesi bireysel olarak kendi rolünü sunacaktır. Ayrıca makale okumaları şeklinde ödevler verilecektir; Bunların sınıfta özetlenmesi ve ilgili makalelerin sunulması bireysel çalışmalar olarak talep edilecektir. | ||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | ||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Kişisel Dizüstü Bilgisayarlar | ||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Yok | ||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
uluocakb@mef.edu.tr Bu derste aktif katılım, öğrenmenin ve uygulamanın anahtarıdır; Bu nedenle katılımın notlandırılması, öğrencinin aktif katılımının ve sınıf içi etkinliklere katkısının niteliğine göre yapılacaktır. Öğrencilerin tüm oturumlara katılmaları ve zamanında derste bulunmaları beklenmektedir. Hastalık (tam donanımlı bir hastaneden rapor gerektirir) veya MEF yönetmeliklerinde kabul edilen bir mazeret nedeniyle katılamayacakları durumlarda, eğitmenlere posta yoluyla bilgi vermeleri gerekmektedir. Geri bildirim ve sorular, dersi farklı bir öğrenme deneyimi haline getirmek için çok değerli olduğundan, öğrenciler dersle ilgili her türlü sorun için mesai saatleri içinde eğitmenleri ziyaret edebilir veya e-posta gönderebilirler. Akademik sahtekarlık ve intihal YÖK disiplin yönetmeliğine tabi olacaktır. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 1 | 84 | ||
Sunum / Seminer | 6 | 4 | 24 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 8 | 2 | 10 | |||
Final | 1 | 14 | 2 | 16 | |||
Toplam İş Yükü | 134 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.4 | ||||||
AKTS | 5 |