MGMT 432 Agile ProjectsMEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

School/Faculty/Institute Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences
Course Code MGMT 432
Course Title in English Agile Projects
Course Title in Turkish Çevik Projeler
Language of Instruction EN
Type of Course Flipped Classroom
Level of Course Advanced
Semester Spring
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 134 hours per semester
Number of Credits 5 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites MGMT 339 - Project Management
Expected Prior Knowledge None
Co-requisites None
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective To acquire knowledge and skills for agile project management, such as iterative development, scrum teams and roles, product backlog items and time-boxed meetings.
Course Description Agile projects and agile project management are trending topics in business life. Companies are heavily working on agile processes, agile transition and creating a more flexible organization. Agile project management, due to its nature, is very suitable for software projects, new product development and research and development projects. It is a very effective tool for managing projects which have characteristics of uncertainty, changeability, risk and unforeseeability. Therefore, this course aims to provide the students with the basic body of knowledge about terms and definitions in agile project management, iterative development, scrum, sprints, teams and roles, time boxed meetings and their agenda, communication with customer and stakeholders, burndown charts, kan-ban boards, progress reporting, velocity and flexibility in scope.
Course Description in Turkish Çevik projeler ve çevik proje yönetimi iş hayatının son dönemde yükselen trendidir. Firmalar çevik süreçlere, çeviğe geçiş çabalarına çok büyük zaman ve efor harcamakta ve daha esnek bir yapıya kavuşmak için uğraşmaktadır. Çevik proje yönetimi doğası gereği yazılım projelerine, yeni ürün geliştirme ve Ar-Ge projelerine çok uygundur. Öngörülemeyen, riskli, kesinliği olmayan ve sürekli değişiklik gerektiren projeleri yönetmek için çok önemli bir araçtır. Bu ders öğrencilere çevik proje yönetimi dünyasındaki temel tanım ve terimler, aşamalı geliştirme, Scrum metodu, iterasyonlar, çevik takımlar ve içindeki roller, zaman kısıtlı toplantılar ve her birinin gündemi, müşteri ve diğer paydaşlarla iletişim, ilerleme raporları ve şemaları, Kan-Ban şemaları, iterasyon hızı ve kapsamdaki esneklik konuları hakkında bilgi birikimi kazandırmayı amaçlar.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Çevik proje yönetiminde standart terim ve tanımları, hesaplamaları, teknikleri, yöntemleri ve yaklaşımları listeler
2) Çevik projeler planlar, sprintleri çalıştırır ve sonuçları teslim eder
3) Ekipleri organize etme ve destekleme, etkili iletişim kurma ve paydaş beklentilerini yönetme konusundaki zorlukları kavrayabilir
4) çevik proje yönetimi fonksiyonunun organizasyonlarda nereye uyduğunu ve kurumsal hedeflere nasıl hizmet ettiğini değerlendirir.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Exam,HW,Participation
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Participation
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S HW,Participation
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Exam,HW
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Exam,HW
Prepared by and Date BURAK ULUOCAK , May 2023
Course Coordinator HIZIR KONUK
Semester Spring
Name of Instructor Öğr. Gör. BURAK ULUOCAK

Course Contents

Hafta Konu
1) Tanımlar ve Karşılaştırmalar; Çevik projeler - Şelale (Geleneksel) Projeler
2) Yöntemler ve Proje Yönetimi
3) Çevikliğin Kökleri: Yalınlık ve İsraf
4) Çevik Yaklaşım: Takımlar ve Roller (Ev ödevi proje 1)
5) Düşünme Tasarımı
6) Çevik proje Yönetimi; Ev ödevi 1 Proje Sunumları
7) Scrum; Ara Sınav
8) Çevik Manifesto; Çevik Öncelikler
9) Scrum Uygulaması (Ev ödevi 2 Proje) PBI/SBI
10) Destanlar, Temalar, Kullanıcı Hikayeleri; Ev ödevi 2 Proje Sunumları
11) Kan-Ban Panoları; Çevik Tahminler
12) Yineleme uzunluğu; Hız
13) İletişim; Scrum'da buluşma
14) Burndown Grafikleri; İlerleme Raporlaması
15) Final Sınav Dönemi
16) Final Sınav Dönemi
Required/Recommended ReadingsVarious articles (e.g. Agile Manifest, Scrum basics) will be given as homework. Additional readings on the internet will be provided.
Teaching MethodsIn order to achieve learning objectives, the course will include reinforcement of active participation, quizzes, oral exams, readings, homework in addition to project presentations in teams and mid-term and final exams. Summary of covered topics will be the opening activity for each class session in order to make sure that the most important subjects are reviewed and remembered by all participants. The methods which will be used throughout the course are real life case studies, group projects, presentations, in-class discussions. Every member of the class is expected to freely share her/his knowledge, ideas and questions with the group without any concern. In all kinds of teaching and learning activities, student participation, active learning and learning by doing are essential.
Homework and ProjectsThe students will be making two presentations as a group throughout the course. The groups will be formed and the details of the projects will be announced later by the instructor. Each group will have maximum 5 members and each team member will present their part individually. Additionally, homework will be provided as article readings; summarizing them in class and providing related papers will be demanded as individual studies.
Laboratory WorkNone
Computer UsePersonal Laptops
Other ActivitiesNone
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Devam 1 % 30
Ödev 2 % 30
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 20
TOTAL % 100
Course Administration uluocakb@mef.edu.tr

Öğrenciler her zaman özgürdür ve eğitmene e-posta yoluyla geri bildirimde bulunmaya ve kursla ilgili sorular sormaya teşvik edilirler. (uluocakb@mef.edu.tr ). Bu derste aktif katılım, öğrenmenin ve uygulamanın anahtarıdır. Böylece derse katılımın notlandırılması, öğrencinin aktif katılımının ve sınıf içi etkinliklere katkısının niteliğine göre yapılacaktır. Öğrencilerin tüm oturumlara katılmaları ve zamanında derste bulunmaları beklenmektedir. Hastalık (tam donanımlı bir hastane raporu gerektirir) veya MEF yönetmeliklerinin kabul ettiği bir mazeret nedeniyle katılamayacakları durumlarda, bunu öğretim elemanına posta yoluyla bildirmeleri gerekmektedir. Akademik sahtekarlık ve intihal YÖK disiplin yönetmeliğine tabi olacaktır. Students are always free and encouraged to give feedback and ask questions about the course via e-mail to instructor (uluocakb@mef.edu.tr ). In this course, active participation is key to learning and applying. Thus the grading of the class participation will be done based on the quality of active student participation and contribution to in-class activities. Students are expected to attend all sessions and be in class on time. When they can not attend due to a sickness (which should require a report from a full facility hospital) or an excuse accepted by MEF regulations, they should inform the instructor by mail. Academic dishonesty and plagiarism will be subject to the YÖK disciplinary regulation.

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 2 3 1 84
Sunum / Seminer 6 4 24
Ara Sınavlar 1 8 2 10
Final 1 14 2 16
Total Workload 134
Total Workload/25 5.4
ECTS 5