İşletme | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | |||||
Ders Kodu | FIN 434 | |||||
Ders Adı İngilizce | Company Valuation | |||||
Ders Adı Türkçe | Şirket Değerlemesi | |||||
Öğretim Dili | EN | |||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | |||||
Dersin Düzeyi | İleri | |||||
Dönem | Bahar | |||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
|||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 127 saat | |||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | |||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | |||||
Ön Koşul |
FIN 202 - Finance | FIN 204 - Corporate Finance |
|||||
Yan Koşul | Yok | |||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | |||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece Lisans Öğrenciler | |||||
Genel Eğitim Hedefi | Şirket değerlemesine ilişkin teoriyi ve çağdaş kurumsal yaklaşımları öğrenmek ve anlamak. | |||||
Ders Açıklaması | Derste her dönemin popüler finans konularından “şirket değerlemesi” kavramı üzerinde durulacaktır. Öğrenciler işletmeleri, değerleme kavramını, şirket değerleme süreçleri ile şirketin operasyonları ve faaliyetleri ile şirketin değeri arasındaki ilişkiyi, bu alandaki çağdaş uygulamaları ele alacaklardır. Ders sonucunda öğrenciler, bir işletmenin sürdürülebilir (kalıcı) olabilmesi için, özellikle şirket değeri konusunda yapması gerekenlerin ne olduğu konusunda detaylı bilgi ve yetkinlik sahibi olacaklardır. Öğrenciler, değerlemenin anlamı ve boyutları, şirket değerleme yöntemleri, şirket değerlemesindeki kritik karar faktörleri vb. kavramların tanımı, açılımları, işletmelerin finansal yapısı ve ekonomik yaklaşımları ile ilişkisi ve etkisi ile nasıl uygulanacağı konularında bilgi ve yetkinlik sahibi olacaklardır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Şirket değerlemesi bağlamında işletme faaliyetlerinin ilkelerini belirlemek 2) şirket değerlemesinde kritik karar faktörlerini tanımak, tanımlamak ve açıklamak; 3) şirket değerlemesinde temel yöntem ve teknikleri açıklamak; 4) Şirket değerlemesi, ticari faaliyetler, mali tablolar ve nakit akışları arasındaki bağlantıyı kavramak 5) Etkili bir şirket değerleme modeli oluşturmak için bilgileri ve sayısal verileri yorumlamak 6) Etkili şirket değerleme modellerinin hazırlanmasında eleştirel düşünme becerilerini tanımlamak |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak | ||||||
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir | ||||||
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular | ||||||
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler | ||||||
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir | ||||||
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir | ||||||
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) | ||||||
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir | ||||||
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir | ||||||
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir | ||||||
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak | S | |
2) | İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir | S | Derse Katılım |
3) | Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular | S | Derse Katılım |
4) | İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler | N | |
5) | Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir | N | |
6) | Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir | N | |
7) | Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) | S | Proje |
8) | Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir | S | Proje |
9) | Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir | S | Ödev |
10) | Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir | N | |
11) | Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler | N |
Hazırlayan ve Tarih | MURAT DOĞU , January 2019 |
Ders Koordinatörü | CEYHAN MUTLU |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | Öğr. Gör. MURAT DOĞU |
Hafta | Konu |
1) | Değerlemeye giriş |
2) | Değerleme yaklaşımları |
3) | Finansal tabloları anlamak |
4) | Riskin temelleri, risksiz oranlar ve risk primi |
5) | Risk parametrelerinin ve finansman maliyetlerinin tahmin edilmesi |
6) | Kazançların ölçülmesi |
7) | Vize sınavı |
8) | Kazançlardan nakit akışlarına |
9) | Büyümeyi tahmin etmek |
10) | Terminal değeri tahmine etmek |
11) | İndirgenmiş nakit akışı yöntemi |
12) | Firma değerlemesi ve sermaye maliyeti |
13) | Kazanç çarpanları ve defter değeri çarpanları |
14) | Gelir çarpanları ve sektöre özel çarpanlar |
15) | Final Sınavı Dönemi |
16) | Final Sınavı Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | 1. Aswath Damodaran, Investment Valuation, (2012), Wiley, 2. Sheridan Titman, John Martin, Valuation: The Art and Science of Corporate Investment Decision, 2013, Pearson. | ||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Sınıf sunumları ve interaktif konuşmalar. Öğrenciler bağımsız olarak ve/veya takım halinde çalışırlar. | ||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Uygulanabilir | ||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Uygulanamaz | ||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Uygulanabilir | ||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Uygulanamaz | ||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
mdogu@doganholding.com.tr Bu derste aktif katılım, öğrenmenin ve uygulamanın anahtarıdır; Bu nedenle katılımın notlandırılması, öğrencinin aktif katılımının ve sınıf içi etkinliklere katkısının niteliğine göre yapılacaktır. Öğrencilerin tüm oturumlara katılmaları ve zamanında derste bulunmaları beklenmektedir. Hastalık (tam donanımlı bir hastaneden rapor gerektirir) veya MEF yönetmeliklerinde kabul edilen bir mazeret nedeniyle katılamayacakları durumlarda, eğitmenlere posta yoluyla bilgi vermeleri gerekmektedir. Geri bildirim ve sorular, dersi farklı bir öğrenme deneyimi haline getirmek için çok değerli olduğundan, öğrenciler dersle ilgili her türlü sorun için mesai saatleri içinde eğitmenleri ziyaret edebilir veya e-posta gönderebilirler. Akademik sahtekarlık ve intihal YÖK disiplin yönetmeliğine tabi olacaktır. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 1.5 | 91 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 16 | 2 | 18 | |||
Final | 1 | 16 | 2 | 18 | |||
Toplam İş Yükü | 127 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.1 | ||||||
AKTS | 5 |