İşletme | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Mühendislik Fakültesi | ||||
Ders Kodu | IE 436 | ||||
Ders Adı İngilizce | Selected Topics in IE | ||||
Ders Adı Türkçe | Endüstri Mühendisliğinde Seçilmiş Konular | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | Seçiniz | ||||
Dönem | Bahar | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 153 saat | ||||
Ders Kredileri | 6 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul | Yok | ||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | İhtimal hesabı ve optimizasyon konularında temel bilgi ve endüstri mühendisliği programının kapsadığı konular hakkında bir anlayışa sahip olmak | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Dördüncü sınıf öğrencisi olmak | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Endüstri mühendisliğinin çeşitli konularını öğrenmek ve onları belirli bir probleme uygulamak. | ||||
Ders Açıklaması | Endüstri Mühendisliği standart lisans program içeriğinde ele alınmayan seçilmiş konular. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Endüstri mühendisliğinin güncel uygulama alanlarını tanıma; 2) Güncel bir probleme bir endüstri mühendisliği aracını uygulama. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 |
---|---|---|
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak | ||
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir | ||
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular | ||
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler | ||
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir | ||
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir | ||
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) | ||
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir | ||
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir | ||
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir | ||
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak | N | |
2) | İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir | N | |
3) | Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular | N | |
4) | İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler | N | |
5) | Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir | N | |
6) | Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir | N | |
7) | Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) | S | Sunum |
8) | Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir | S | Derse Katılım |
9) | Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir | N | |
10) | Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir | S | Derse Katılım |
11) | Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler | S | Derse Katılım |
Hazırlayan ve Tarih | UTKU KOÇ , December 2020 |
Ders Koordinatörü | TUBA AYHAN |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. SEMRA AĞRALI |
Hafta | Konu |
1) | İş Planındaki Temel Kavramlara Giriş |
2) | Süreç Başlatma, süreci tanımlama, süreç kontrolü ve analiz etme |
3) | Bir süreci değerlendirme ve yeni bir süreç tasarlama |
4) | Süreç şeması oluşturma ve akış şeması sembollerini tanımlama |
5) | Sürecin ölçülmesi ve süreç iyileştirmesi |
6) | Gerçek bir vaka çalışması üzerine tartışma – Davetli Konuşmacı |
7) | Strateji yönetiminin temel kavramları, vizyon, misyon, strateji ve politika kaynakları |
8) | Dış ve iç analiz, SWOT analizi, TOWS matris |
9) | Stratejik yönetim süreci |
10) | Gerçek bir vaka çalışması üzerine tartışma – Davetli Konuşmacı |
11) | Proje yönetimi, değerlendirme |
12) | Proje önceliklendirme teknikleri ve proje planlaması |
13) | Gerçek bir vaka çalışması üzerine tartışma – Davetli Konuşmacı |
14) | Gerçek bir vaka çalışması üzerine tartışma – Davetli Konuşmacı |
15) | Final Sınavı/Proje Sunum Dönemi |
16) | Final Sınavı/Proje Sunum Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Yok | |||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Aktif bir öğrenme yöntemi olarak "tersyiz öğrenme" | |||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Çeşitli ödevler verilecek | |||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | ||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Öğrenciler seçecekleri bir programlama dilinde algoritmaları uygulayacak | |||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | ||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||
Ders Yönetimi |
|
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 2 | 84 | ||
Proje | 1 | 23 | 1 | 24 | |||
Ödevler | 6 | 5 | 30 | ||||
Küçük Sınavlar | 5 | 2 | 1 | 15 | |||
Toplam İş Yükü | 153 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 6.1 | ||||||
AKTS | 6 |