IE 436 Selected Topics in IEMEF ÜniversitesiAkademik Programlar İşletmeÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
İşletme
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Mühendislik Fakültesi
Ders Kodu IE 436
Ders Adı İngilizce Selected Topics in IE
Ders Adı Türkçe Endüstri Mühendisliğinde Seçilmiş Konular
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Seçiniz
Dönem Bahar
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: Laboratuvar : Diğer:
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 153 saat
Ders Kredileri 6 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi İhtimal hesabı ve optimizasyon konularında temel bilgi ve endüstri mühendisliği programının kapsadığı konular hakkında bir anlayışa sahip olmak
Kayıt Kısıtlamaları Dördüncü sınıf öğrencisi olmak
Genel Eğitim Hedefi Endüstri mühendisliğinin çeşitli konularını öğrenmek ve onları belirli bir probleme uygulamak.
Ders Açıklaması Endüstri Mühendisliği standart lisans program içeriğinde ele alınmayan seçilmiş konular.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Endüstri mühendisliğinin güncel uygulama alanlarını tanıma;
2) Güncel bir probleme bir endüstri mühendisliği aracını uygulama.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi)
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak N
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir N
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular N
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler N
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir N
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir N
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) S Sunum
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir S Derse Katılım
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir N
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir S Derse Katılım
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler S Derse Katılım
Hazırlayan ve Tarih UTKU KOÇ , December 2020
Ders Koordinatörü TUBA AYHAN
Dönem Bahar
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. SEMRA AĞRALI

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) İş Planındaki Temel Kavramlara Giriş
2) Süreç Başlatma, süreci tanımlama, süreç kontrolü ve analiz etme
3) Bir süreci değerlendirme ve yeni bir süreç tasarlama
4) Süreç şeması oluşturma ve akış şeması sembollerini tanımlama
5) Sürecin ölçülmesi ve süreç iyileştirmesi
6) Gerçek bir vaka çalışması üzerine tartışma – Davetli Konuşmacı
7) Strateji yönetiminin temel kavramları, vizyon, misyon, strateji ve politika kaynakları
8) Dış ve iç analiz, SWOT analizi, TOWS matris
9) Stratejik yönetim süreci
10) Gerçek bir vaka çalışması üzerine tartışma – Davetli Konuşmacı
11) Proje yönetimi, değerlendirme
12) Proje önceliklendirme teknikleri ve proje planlaması
13) Gerçek bir vaka çalışması üzerine tartışma – Davetli Konuşmacı
14) Gerçek bir vaka çalışması üzerine tartışma – Davetli Konuşmacı
15) Final Sınavı/Proje Sunum Dönemi
16) Final Sınavı/Proje Sunum Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarYok
Öğretme TeknikleriAktif bir öğrenme yöntemi olarak "tersyiz öğrenme"
Ödev ve ProjelerÇeşitli ödevler verilecek
Laboratuvar Çalışması
Bilgisayar KullanımıÖğrenciler seçecekleri bir programlama dilinde algoritmaları uygulayacak
Diğer Aktiviteler
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Küçük Sınavlar 5 % 20
Ödev 6 % 30
Projeler 1 % 50
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 1 3 2 84
Proje 1 23 1 24
Ödevler 6 5 30
Küçük Sınavlar 5 2 1 15
Toplam İş Yükü 153
Toplam İş Yükü/25 6.1
AKTS 6