Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi | ||||
Ders Kodu | INT 411 | ||||
Ders Adı İngilizce | Model Making | ||||
Ders Adı Türkçe | Maket | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Laboratuvar Çalışması | ||||
Dersin Düzeyi | İleri | ||||
Dönem | Güz | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 126 saat | ||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul |
ARC 202 - Architectural Design IV | INT 202 - Interior Design II |
||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | 4 yarıyıl tasarım stüdyosu | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece lisans öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Farklı malzemeler ve teknikler deneyerek mimari maket yapımını bir tasarım aracı olarak, aynı zamanda somut fikirlerin soyut maket diliyle ifade edilmesinin yollarını arayarak bir temsil aracı olarak anlamak. | ||||
Ders Açıklaması | Maket yapımı mimari fikirlerin ilk maddeye dönüştüğü yerdir. ‘Our models — structural, sculptural, atmospheric, always different — aim to discover and show the physical presence of building and place. They help us to understand, to think and to dream. We make them to hold the promise of the object we are looking for.’ Peter Zumthor Maket dersi teorik altyapı üzerine, farklı maket uygulamaları eşliğinde çeşitli malzeme ve yapım tekniklerinin keşfedilmesine odaklanacaktır. Deneysel yaklaşımlar maket yapımının doğası gereği barındırdığı potansiyellerin farkına varılmasında önde gelen kriter olacaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) mekansal kavramları üç boyutlu bir şekilde anlamak; 2) fiziksel modeller kullanarak form oluşturmayı kavramak; 3) farklı model tipleri aracılığıyla fikirlerin soyut ifadesini analiz etmek; 4) uygun malzemeleri seçmek; 5) tasarlanan modelin türüne, amacına ve ölçeğine uygun üretim tekniklerini uygulamak. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Sınav,Ödev,Derse Katılım |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Derse Katılım |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Ödev,Derse Katılım |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Sınav,Ödev |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Sınav,Ödev |
Hazırlayan ve Tarih | , February 2020 |
Ders Koordinatörü | AKTS1 |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Öğr. Gör. NİLAY YURTSEVER |
Hafta | Konu |
1) | Dersin ve atölyenin kapsamı ve ilerleyişi hakkında giriş. |
2) | Malzeme 01: Malzeme özellikleri. Kesme/şekillendirme/bağlama teknikleri. Örnekler. Ödev 01 |
3) | Ödev 01 devam ediyor. Ortaya çıkan modellerin tartışılması. |
4) | Malzeme 02: Malzeme özellikleri. Kesme/şekillendirme/bağlama teknikleri. Örnekler. Ödev 02 |
5) | Ödev 02 devam ediyor. Ortaya çıkan modellerin tartışılması. |
6) | Malzeme 03: Malzeme özellikleri. Kesme/şekillendirme/bağlama teknikleri. Örnekler. Ödev 03 |
7) | Ödev 03 devam ediyor. Ortaya çıkan modellerin tartışılması. |
8) | Malzeme 04: Malzeme özellikleri. Kesme/şekillendirme/bağlama teknikleri. Örnekler. Ödev 04 |
9) | Ödev 04 devam ediyor. Ortaya çıkan modellerin tartışılması. |
10) | Karışık Malzeme: Malzeme özellikleri. Kesme/şekillendirme/bağlama teknikleri. Örnekler. Ödev 05: Karışık teknikler ve çeşitli seçilmiş malzemeler kullanılarak modellerin yürütülmesi. |
11) | Ödev 05 devam ediyor. |
12) | Ödev 05 devam ediyor. |
13) | Ödev 05 devam ediyor. |
14) | Ödev 05 devam ediyor. Ortaya çıkan modellerin sunumu ve tartışılması. |
15) | Final Değerlendirme Dönemi |
16) | Final Değerlendirme Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | - | |||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Maket Yapımı esas olarak bir ‘laboratuvar’ dersidir. Öğretim yöntemi, farklı malzemeleri ve maket yapım tekniklerini tanıtan dersleri içerir ancak esas olarak bu malzemelerin ve üretim tekniklerinin atölyede uygulanmasına dayanır. Ana öğrenme çıktısı bireysel üretimden ortaya çıkar. İnisiyatif almak ve yeni yaklaşımlar keşfetmek, katılımcıyı aktif öğrenmeye katılmaya motive eder. | |||||||||||||||
Ödev ve Projeler | 4 ön ödev 1 final ödevi | |||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | - | |||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Evet | |||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | - | |||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||
Ders Yönetimi |
yurtsevern@mef.edu.tr - Bu ders için katılım ve sınıf içi katılım esastır. Öğrenciler, gerekli materyallerle sınıfa gelmekten ve ders zamanını etkili bir şekilde kullanmaktan sorumludur. Geç teslimler hiçbir zaman kabul edilmeyecektir. Başarılı bir sonuç için tüm derslere katılım çok önemlidir. %80 katılım zorunludur. Akademik Dürüstsüzlük ve İntihal: YOK Disiplin Yönetmeliği |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 1 | 70 | ||
Ödevler | 14 | 4 | 56 | ||||
Toplam İş Yükü | 126 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.0 | ||||||
AKTS | 5 |