Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Mühendislik Fakültesi | |||||||
Ders Kodu | CE 454 | |||||||
Ders Adı İngilizce | Building Cost Estimation and Analysis | |||||||
Ders Adı Türkçe | Bina Maliyet Tahmini ve Analizleri | |||||||
Öğretim Dili | EN | |||||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme,Ders,Proje | |||||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | |||||||
Dönem | Bahar | |||||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
|||||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 114 saat | |||||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | |||||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | |||||||
Ön Koşul | Yok | |||||||
Yan Koşul | Yok | |||||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | |||||||
Kayıt Kısıtlamaları | Lisans ve Lisansüstü Öğrenciler | |||||||
Genel Eğitim Hedefi | Binalar için maliyet tahmin yöntemlerinin temellerine aşina olmak. | |||||||
Ders Açıklaması | Bu derste öğrenciler yapı maliyet hesaplama yöntemleri, uygulamanın iş kalemlerine ayrılması, bina metrajı hesaplama usulleri, birim maliyet analizi, TS 500’e göre donatı yerleştirilmesi, geçici ve kesin kabul işlemleri, maliyeti etkileyen faktörlerin belirlenmesi ve maliyet-fiyat ilişkisi hakkında bilgi sahibi olmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) İş kalemlerinin, metrajın ve birim maliyet analizinin önemli yönlerini açıklar. 2) Bir inşaatın iş kalemlerini sınıflandırır. 3) Yapılar için (bina, otoyol, tünel, köprü, endüstriyel yapı vb.) metrajı değerlendirir. 4) Türk standartlarına (TS 500) göre donatı yerleştirmeyi uygular. 5) Birim maliyet analizi yapar. 6) Kesin hesabı hazırlamayı öğrenir. 7) Ara ve kesin kabulü öğrenir. 8) Bir projede maliyet tahmin yöntemlerini uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Sınav,Ödev,Derse Katılım |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Derse Katılım |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Ödev,Derse Katılım |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Sınav,Ödev |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Sınav,Ödev |
Hazırlayan ve Tarih | RIFAT AKBIYIKLI , November 2023 |
Ders Koordinatörü | GÖRKEM AKYOL |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. RIFAT AKBIYIKLI |
Hafta | Konu |
1) | Maliyet kavramları, maliyet türleri ve maliyet yönetimi. |
2) | Maliyet kavramları, maliyet türleri ve maliyet yönetimi. |
3) | İş kalemleri, inşaat için metraj yöntemleri, birim maliyet analizi yöntemleri. |
4) | Kalıp, beton işleri ve metraj |
5) | Donatı yerleştirme (TS 500), donatı işleri ve metraj |
6) | Donatı yerleştirme (TS 500), donatı işleri ve metraj |
7) | Metraj üzerine vaka çalışması |
8) | Yapı malzemeleri ve işçilik maliyet tahmini |
9) | Toprak işleri maliyet tahmini |
10) | Şantiye ve proje geneli maliyet tahmin kavramları |
11) | Birim maliyet analizi ve metraj cetveli üzerine vaka çalışması. |
12) | Genel maliyet tahmini ve kesin hesap hazırlığı. |
13) | Ara ve kesin hesap ve kabul |
14) | Ara ve kesin hesap ve kabul |
15) | Final Sınav/Proje/Sunum Dönemi |
16) | Final Sınav/Proje/Sunum Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Gerekli Ders Kitapları Akbıyıklı, R. (2017), “İnşaat Yönetimi – Metraj ve Maliyet Hesapları”, Genişletilmiş 3. Baskı, 803 sayfa, Birsen Yayınevi, İstanbul. Önerilen Ders Kitapları: 1. Ashworth, A. (1999), “Cost Studies of Building”, Longman Scientific & Technical, Harlow, 3rd. Edition, UK. 2. Dagostine, F.R. and Feigenbaum, L. (1999), “Estimating Building Construction”, 5th Edition, Prentice-Hall Inc., | |||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Dersler, aktif öğrenme yöntemi "ters-yüz öğrenme" kullanılarak gerçekleştirilecektir. | |||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Proje | |||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | |||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Microsoft Office Uygulamaları, inşaat yönetimi araçları | |||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Yok | |||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||
Ders Yönetimi |
akbiyiklir@mef.edu.tr Öğretim Üyesi Ofisi: 5. Kat Ofis Saatleri: E-posta Adresi: akbiyiklir@mef.edu.tr Sınav Kaçırma Durumu: Gerekli mazeret belgeleri sunulduğu takdirde telafi sınavı yapılacaktır. Devam Kuralları: En az %70 devam zorunluluğu vardır. YÖK Yönetmelikleri geçerlidir. Ders içi davranış ve öğrenci davranış kuralları hatırlatması: YÖK Yönetmelikleri İntihal ile ilgili açıklama: YÖK Yönetmelikleri |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 0 | 3 | 42 | |||
Proje | 1 | 35 | 35 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 12 | 2 | 14 | |||
Final | 1 | 20 | 3 | 23 | |||
Toplam İş Yükü | 114 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 4.6 | ||||||
AKTS | 5 |