POLS 422 Politics of MulticulturalismMEF ÜniversitesiAkademik Programlar Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkilerÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

School/Faculty/Institute Faculty of Econ., Admin. and Social Sciences
Course Code POLS 422
Course Title in English Politics of Multiculturalism
Course Title in Turkish Politics of Multiculturalism
Language of Instruction EN
Type of Course Flipped Classroom
Level of Course Seçiniz
Semester Bahar
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 135 hours per semester
Number of Credits 5 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Expected Prior Knowledge None
Co-requisites None
Registration Restrictions No restrictions
Overall Educational Objective Upon completion of the course, students will be able to master the core principles of the politics of multiculturalism, as well as its main criticisms, and acquire the theoretical skills needed to make an informed judgment on these issues and be aware of the various ethical challenges and policy dilemmas surrounding the management of cultural diversity in our contemporary societies.
Course Description The course seeks to offer contextualized analytical and empirical insights into diversity and multiculturalism today. This course examines the theoretical and practical implications of diversity, focusing on the core principles of the politics of multiculturalism and how political institutions at various levels have responded to it as well as the main criticisms levied against it. The course takes a comparative and transnational perspective, aiming to explain how and why policies related to identity and group rights vary across countries and issue areas. Politics in pluralist democracies has increasingly become dominated by claims for recognition on the part of minority groups, divided along the axes of race, ethnicity, gender, and sexuality. The experiences of liberal democracies with diversity will be one of the main focuses of the course. However, we will also discuss how states and societies beyond pluralist democracies cope with multiculturalism. This is a reading-intensive course. We will read the key texts by leading scholars who put forward different perspectives to develop critical thinking. We will seek to go back and forth between theoretical approaches to multiculturalism, and empirical analyses of what works and what does not. We will draw upon different social sciences, from political science, political theory, anthropology, sociology, and economics. Significant attention will be given to the question of immigration and its impact on modern societies, as migrants’ transnational activism, claims-making and participation pose challenges to migrant-receiving societies. The study of multiculturalism and diversity does not just entail the study of difference, but also inequality, discrimination, and exploitation. This course by focusing on recent normative orientations to diversity, like multiculturalism, impartiality, intersectionality, recognition, redistribution, and feminism, will be making a case for the primacy of rights, irrespective of cultural, religious, racial, gender-based, socio-economic, or any other discerning variables.
Course Description in Turkish Ders, günümüzün çeşitlilik ve çok kültürlülüğüne ilişkin bağlamsal analitik ve ampirik anlayışlar sunmayı amaçlamaktadır. Bu ders, çokkültürlülük siyasetinin temel ilkelerine ve çeşitli düzeylerdeki siyasi kurumların buna nasıl tepki verdiğine ve ona karşı getirilen temel eleştirilere odaklanarak çeşitliliğin teorik ve pratik sonuçlarını inceliyor. Ders, kimlik ve grup haklarına ilişkin politikaların ülkeler ve sorun alanları arasında nasıl ve neden farklılık gösterdiğini açıklamayı amaçlayan karşılaştırmalı ve ulusötesi bir bakış açısına sahiptir. Çoğulcu demokrasilerde siyaset, ırk, etnik köken, cinsiyet ve cinsellik eksenlerinde bölünmüş azınlık gruplarının tanınma iddialarının giderek daha fazla hakimiyeti altına giriyor. Liberal demokrasilerin çeşitlilik konusundaki deneyimleri dersin ana odak noktalarından biridir. Ancak çoğulcu demokrasilerin ötesindeki devlet ve toplumların çokkültürlülükle nasıl başa çıktıklarını da derste tartışılmaktadır. Bu, yoğun okuma gerektiren bir derstir. Bu derste eleştirel düşünceyi geliştirmek için farklı bakış açıları ortaya koyan önde gelen akademisyenlerin önemli metinlerini okuyacağız. Çokkültürlülüğe yönelik teorik yaklaşımlar ile neyin işe yarayıp neyin yaramadığına dair ampirik analizleri dikkate alarak tartışmalar yapacağız. Siyaset bilimi, siyaset teorisi, antropoloji, sosyoloji ve ekonomi gibi farklı sosyal bilimlerden yararlanacağız. Göçmenlerin ulusötesi aktivizmi, talepte bulunma ve katılımı göçmen alan toplumlar için zorluklar oluşturduğundan, göç sorununa ve bunun modern toplumlar üzerindeki etkisine büyük önem verileceğiz. Çokkültürlülük ve çeşitlilik üzerine yapılan çalışmalar sadece farklılıkların incelenmesini değil aynı zamanda eşitsizliğin, ayrımcılığın ve sömürünün de incelenmesini gerektirir. Çokkültürlülük, tarafsızlık, kesişimsellik, tanınma, yeniden dağıtım ve feminizm gibi çeşitliliğe yönelik son normatif yönelimlere odaklanan bu ders, kültürel, dinsel, ırksal, toplumsal cinsiyet temelli, sosyo-ekonomik ayrımlardan bağımsız olarak hakların önceliğini savunacaktır.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Dersi tamamladığınızda: • Çeşitliliğin ne anlama geldiğini ve ne gibi sonuçlara yol açtığını anlayacak • çokkültürlülük siyasetinin temel ilkelerine ve ana eleştirilerine hakim olmak ve bu konularda bilinçli bir yargıya varmak için gereken teorik becerileri kazanacak • çokkültürlülük ve kimlik siyaseti teması üzerine eleştirel düşünme becerilerinizi artıracak • siyasi kurumların ve politikanın çeşitlilik dinamiğini nasıl etkilediğini anlayacak • çokkültürlü birçok ülkenin deneyimlerine aşina olacak • günümüz toplumlarında kültürel çeşitliliğin yönetimini çevreleyen çeşitli etik zorlukların ve politika ikilemlerinin farkında olacaksınız.
1) Dersi tamamladığınızda: • Çeşitliliğin ne anlama geldiğini ve ne gibi sonuçlara yol açtığını anlayacak • çokkültürlülük siyasetinin temel ilkelerine ve ana eleştirilerine hakim olacaksınız
2) - çokkültürlülük ve kimlik konularda bilinçli bir yargıya varmak için gereken teorik becerileri kazanacak • çokkültürlülük ve kimlik siyaseti teması üzerine eleştirel düşünme becerilerinizi artıracak
3) • siyasi kurumların ve politikanın çeşitlilik dinamiğini nasıl etkilediğini anlamak • çok kültürlü birçok ülkenin deneyimlerine aşina olmak
4) - günümüz toplumlarında kültürel çeşitliliğin yönetimini çevreleyen çeşitli etik zorlukların ve politika ikilemlerinin farkında olmak
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 1 2 3 4
1) Adequate knowledge of political history necessary to comprehend and effectively evaluate contemporary Political Science and International Relations issues.
2) Understanding of the fundamental concepts that exist in the fields of social and behavioral sciences as well as the correlation between these concepts
3) Ability to analyze the fundamental theories in the field Political Science and International Relations and to assess their reflections into practice
4) Ability to critically discuss different aspects of theories and developments in Political Science and International Relations both individually and in the course of group work during classroom discussions.
5) Ability to conduct research independently, or with a team, about the developments taking place in the international arena, make foreign policy analyses, develop research-based conflict resolution models, and prepare comprehensive reports using computers and relevant software
6) Ability to take decisions as well as to implement these decisions by using the knowledge about the field and the skills that have been acquired during the undergraduate studies
7) Ability to recognize the relations between scientific thought and ethical behavior; pay attention to being tolerant and properly defend different ideas, ideologies and belief systems
8) Ability to work in international institutions and multicultural environments, with the help of the knowledge on different cultures, societies, political systems as well as linguistic skills acquired during the undergraduate studies
9) Ability to display language skills in English at minimum B2 level enough for debating with colleagues on issues of Political Science and International Relations, and also display language skills in a second foreign language at minimum A2 level enough for communicating in daily life
10) Ability to pursue lifelong learning as well as perform advanced/graduate studies in the field Political Science and International Relations and other social sciences disciplines in academic institutions at home and abroad

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Adequate knowledge of political history necessary to comprehend and effectively evaluate contemporary Political Science and International Relations issues. H Participation
2) Understanding of the fundamental concepts that exist in the fields of social and behavioral sciences as well as the correlation between these concepts S Participation
3) Ability to analyze the fundamental theories in the field Political Science and International Relations and to assess their reflections into practice H Presentation
4) Ability to critically discuss different aspects of theories and developments in Political Science and International Relations both individually and in the course of group work during classroom discussions. H Participation
5) Ability to conduct research independently, or with a team, about the developments taking place in the international arena, make foreign policy analyses, develop research-based conflict resolution models, and prepare comprehensive reports using computers and relevant software S Participation
6) Ability to take decisions as well as to implement these decisions by using the knowledge about the field and the skills that have been acquired during the undergraduate studies S Participation
7) Ability to recognize the relations between scientific thought and ethical behavior; pay attention to being tolerant and properly defend different ideas, ideologies and belief systems H Participation
8) Ability to work in international institutions and multicultural environments, with the help of the knowledge on different cultures, societies, political systems as well as linguistic skills acquired during the undergraduate studies H Presentation
9) Ability to display language skills in English at minimum B2 level enough for debating with colleagues on issues of Political Science and International Relations, and also display language skills in a second foreign language at minimum A2 level enough for communicating in daily life S Presentation
10) Ability to pursue lifelong learning as well as perform advanced/graduate studies in the field Political Science and International Relations and other social sciences disciplines in academic institutions at home and abroad N Participation
Prepared by and Date SUNA GÜLFER IHLAMUR ÖNER , January 2024
Course Coordinator CANSU GÜLEÇ
Semester Bahar
Name of Instructor Prof. Dr. SUNA GÜLFER IHLAMUR ÖNER

Course Contents

Hafta Konu
1) Hafta I. Derse Kısa Bir Giriş Ders materyalinin ve tartışma konularının kapsamı, amacı ve günümüzdeki hakim tartışmalarla ilgisi
2) Hafta II. Bir Kamu Politikası Felsefesi Olarak Çokkültürlülük Çok kültürlülük nedir? Kamu felsefesi olarak nasıl ortaya çıktı? Çok kültürlülüğün politikası nedir? Çeşitliliğin yönetilmesinde klasik liberal yaklaşımdan nerede ve nasıl sapılıyor? Kültürel hoşgörü, ırkçılık karşıtlığı, çok ulusluluk ve yerli halkların ve diğer azınlıkların haklarıyla ilişkisi nedir? Bu politikaların hangi gruplara yönelik olması amaçlanıyor?
3) 3. Hafta – Tanınma/Kimlik Politikası Grup kimliği nedir? Kimlik siyaset ve politikayla alakalı olmalı mıdır? Adalet, gruba özgü hakların tanınmasını gerektirir mi? Gruplara göre farklılaştırılmış haklar, tüm vatandaşlar için eşitlik ve adalete yönelik liberal ve demokratik taahhütlerle çelişiyor mu? Toplumlar arasında kamusal yaşamda grup kimliğine yönelik farklı yaklaşımlar nelerdir?
4) Hafta IV – Çok Kültürlülük, Sömürge Sonrası Miraslar ve Irk Sömürge tarihinin kalıcı siyasi, sosyo-ekonomik ve psikolojik etkileri nelerdir? Postkolonyal teori ile çokkültürlülük arasındaki karmaşık ilişki nedir? Postkolonyal çalışmalar bize küreselleşme çağındaki güç ilişkilerini anlamamız için gerekli araçları sağlıyor mu? Farklılıklara değer vermeye çalışırken çokkültürlülük ırk özcülüğünü güçlendirir mi? Irk, etnik köken, benlik duygusu ile bireyin ve grup kimliğinin gelişimi arasındaki ilişki nedir? Irkçılığa karşı mücadelede çokkültürlülük neler sunabilir?
5) V. Hafta – Çok Kültürlülük ve Cinsiyet Eşitliği Çok kültürlülük ile toplumsal cinsiyet eşitliği arasında ortaya çıkan çatışmalar nelerdir? Azınlık grupları, içinde bulundukları toplumlar gibi cinsiyetlendirilmiş midir? Grup hakları potansiyel olarak anti-feminist midir? Çok kültürlülük LGBTQ+ haklarını tehdit ediyor mu? Çok kültürlülük siyaseti LGBTQ+ haklarını içeriyor mu?
6) VI. Hafta – Küreselleşme, Ulus-ötesi Göç ve Çeşitlilik Dünya daha göçmen ve çeşitli hale geldi mi? Temel küresel göç eğilimleri nelerdir? Önümüzdeki dönemde insan hareketliliğini şekillendirmesi muhtemel konular nelerdir? Ulus-ötesi göç çalışmaları bize çeşitliliği anlamanın yeni yollarını sağlayabilir mi? Çeşitli ve yoğun ulus-ötesi sosyal alanların göçmenlere sunduğu fırsatlar nelerdir?
7) Hafta VII – Karmaşık Vatandaşlıklar Bu küresel hareketlilik çağında vatandaşlık ne anlama geliyor? Aidiyetle nasıl bir ilişkisi var? Bir kişi o ülkenin vatandaşı olmadan o ülkeye “ait” olabilir mi? Veya belli bir ülkenin vatandaşlığına sahip olup yine de oraya ait olmadığını hissedebilir miyiz? Çok kültürlülük bu ilişkiye nasıl etki ediyor?
8) Hafta VIII – Göçmen Entegrasyon Modelleri Göçmen entegrasyonu nedir? Bunu nasıl tanımlayacağız ve kimi ilgilendiriyor? Asimilasyoncu ve çok kültürlü entegrasyon modelleri arasındaki temel farklar nelerdir? Göçmenlerin entegrasyonu açısından kültürün ulusötesi olmasının politika sonuçları nelerdir? Çok kültürlü entegrasyon modelleri yeterli mi? Çok kültürlü ve ulus sonrası perspektiflerden asimilasyon ve vatandaşlık konularına yenilenmiş bir vurguya doğru dönüşü nasıl değerlendirmeliyiz?
9) Hafta IX - Dini Çeşitliliğin Yönetimi Talepleri ve katılımı harekete geçirmenin ve ilerletmenin yeni biçimleri ulusal vatandaşlık çerçevesinin ötesinde nasıl ortaya çıkıyor? Dini iddialarda bulunmanın değişen parametreleri nelerdir? Liberal demokrasiler kültürel ve dini farklılıklara nasıl uyum sağlıyor? Çok kültürlülük, medeniyet ve ifade özgürlüğü arasındaki gerilimler nelerdir? Rushdie olayı, Fransız fular olayı, karikatür tartışması, Hollandalı sinemacı Theo Van Gogh'un öldürülmesi ve Charlie Hebdo saldırısı gibi çok kültürlü çatışmaları yorumlamak ve tanımlamak için hangi kavramlar kullanılabilir?
10) Hafta X – Batı Dışı Bağlamlarda Çokkültürlülük Güneydoğu Asya ülkeleri Malezya, Singapur ve Endonezya'da kültürel çoğulculuğun mirası ve zorluğu nedir? Bu ülkeler, artan etnik ve dini çeşitlilik karşısında adalet ve katılımla ilgili yeni sorulara nasıl yanıt veriyor?
11) Hafta XI. Çeşitlilik ve Kent Göçmenler farklı coğrafi ölçeklerde aidiyet ilişkilerini müzakere ederken sınırların ötesinde vatandaşlığı nasıl uyguluyorlar? Şehirler ve kentsel mahalleler göçmenlere katılım fırsatları sağlıyor mu? Kentler ve mahalleler yerel/küresel ilişkilerde nasıl konumlanıyor? Pandemi, çok kültürlü ve küresel şehirlerde toplumsal eşitsizliğin ve ırkçılığın artmasına nasıl yol açtı?
12) Hafta XII. Türkiye'de Çokkültürlülük Osmanlı İmparatorluğu etnik, dinsel ve dilsel çeşitliliği nasıl yönetiyordu? Osmanlı millet sistemi neydi? İmparatorluktan ulus devlete geçiş Türkiye'de çeşitlilik yönetimini nasıl etkiledi? Devlet, erken Cumhuriyet döneminden günümüze kadar Türkiye'deki etnokültürel ve dini çeşitliliği nasıl yönetti? Türkiye'deki başlıca azınlık grupları nelerdir? Türkiye, küreselleşme, ulus-ötesileşme ve göç süreçleri nedeniyle artan çeşitliliğin ortaya çıkardığı yeni zorluklara nasıl yanıt veriyor?
13) Hafta XIII. Çokkültürlülüğün Krizi? Çokkültürlülük başarısız mı oldu? Çokkültürlü siyasete yönelik temel eleştiriler nelerdir? Özellikle Soğuk Savaş sonrası ve 11 Eylül sonrası dönemde paradigmanın karşılaştığı çeşitli zorluklar nelerdir? Neo-asimilasyoncu vatandaşlık ve aidiyet politikaları göçmenleri nasıl etkiliyor? Çokkültürlülük, giderek artan dışlayıcı ulus anlatılarının yarattığı zorluklara dayanabilecek mi? Çokkültürlülüğün sınırları ve olanakları nelerdir? Çeşitlilik yanlısı güçleri harekete geçirebilecek ve popülizme verilen desteği azaltabilecek yeni anlatılar nelerdir?
14) Hafta XIV. Çokkültürlülüğün Ötesinde Çokkültürlülük ve çok kültürlü modellere çeşitli şekillerde meydan okunmuştur ve çoklu kimlikler, aşırı çeşitlilik, ulusötesilik ve küreselleşme ışığında revize edilmeleri gerekmektedir. Şu soruları yanıtlamaya çalışacağız: Çokkültürlülüğü çevreleyen değişen kamusal söylemler nelerdir? Yeni göç biçimlerinin özellikleri nelerdir ve bu yeni göç biçimleri çokkültürlü teorileri nasıl etkiledi? Tüm bu kalıplar post-çokkültürcülük olarak adlandırılabilecek şeye nasıl katkıda bulunuyor?
Required/Recommended ReadingsStudents must do the assigned readings before each class and are expected to participate in the discussion in class. Weekly readings have been uploaded to the course content folder on Blackboard.
Teaching MethodsWeekly lectures and class discussions on key questions. Students are provided with reading, audio, and audio-visual material before and after class for informed discussions.
Homework and ProjectsClass participation is crucial to success in this class. Students must do the assigned readings before each class and are expected to participate in the discussion in class. Weekly readings have been uploaded to the course content folder on Blackboard. The assignments in this course are aimed at developing your reading, writing, and critical thinking skills. In place of the mid-term exam, students will be asked to write one response paper to the weekly readings of their choice from Week I to Week VII reading lists, and one reflection paper on a documentary or podcast on diversity. These papers of 800-1000 words (each) have to be submitted via Blackboard on the mid-term exam date. The final exam grade will comprise a 1,500-2,000 words-term paper and a 15-20 minute long in-class presentation. All the assignments and papers should be typed, in font size 12, Times New Roman, 1,5 spaced. There are no hard-copy paper submissions in this course. All assignments will be submitted through Blackboard.
Laboratory WorkNone
Computer Use
Other Activities
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Devam 14 % 10
Sunum 1 % 15
Ara Sınavlar 1 % 30
Rapor Teslimi 1 % 45
TOTAL % 100
Course Administration onersu@mef.edu.tr

MEF university values academic integrity. Therefore, all students must understand the meaning and consequences of cheating, plagiarism and other academic offences under the code of student conduct and disciplinary procedures. Any improper behavior, academic dishonesty or plagiarism is subject to the YÖK Disciplinary Regulation.

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 2 3 2 98
Proje 1 8 1 9
Ara Sınavlar 1 8 2 10
Final 1 16 2 18
Total Workload 135
Total Workload/25 5.4
ECTS 5