PSYC 346 Psychology of EntrepreneurshipMEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Ders Kodu PSYC 346
Ders Adı İngilizce Psychology of Entrepreneurship
Ders Adı Türkçe Girişimcilik Psikolojisi
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi İleri
Dönem Bahar
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: 0 Laboratuvar : 0 Diğer: 0
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 154 saat
Ders Kredileri 6 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Yalnızca Lisans Öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Girişimcilerin "bireyler" olarak psikoloji alanında henüz derinlemesine araştırılmamış yönlerine ilişkin iyi bir düşünce seti geliştirmek; girişimciliğin psikolojik yönlerini ve girişimciliğin başarısında etkili olan psikolojik faktörleri anlamak.
Ders Açıklaması Bu ders, girişimcilik teorisini psikolojik bir bakış açısıyla tanıtmaktadır. Girişimci olmak için gerekli olan biliş, kişilik, duygu, kimlik gibi ticari olmayan faktörler hakkında bilgi sağlar. Ayrıca, girişimcilik ile motivasyon, liderlik, kültür gibi çeşitli örgütsel davranış kavramları arasındaki ilişkiye odaklanır.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) girişimci olmanın psikolojik yönlerini tanımak;
2) girişimcilik psikolojisinin temelini oluşturan kavramları ve araştırma alanlarını tanımlamak;
3) Psikolojinin temel teorik ve pratik bilgilerini işletme yönetimi alanına uyarlayabilmek ve kullanabilmek;
4) girişimcilik araştırmalarında psikolojik metodolojinin nasıl yürütüleceğini anlamak.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. S Derse Katılım
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. S Proje
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. S Proje
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. H Ödev,Proje
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. H Derse Katılım,Laboratuvar,Ödev,Proje,Sınav,Sunum
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. H Ödev,Proje
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. H Derse Katılım,Ödev,Proje,Sınav
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Ödev
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S Ödev,Proje
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. H Proje
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Proje
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Ödev,Proje
Hazırlayan ve Tarih SENA CÜRE ACER , March 2022
Ders Koordinatörü SENA CÜRE ACER
Dönem Bahar
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi NESLİHAN TURNALAR ÇETİNKAYA

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Giriş ve Ders Özeti Girişimcilik psikolojinin bir alanı olarak
2) Girişimciliğe bir süreç perspektifi
3) Girişimci niyetler
4) Doğuştan mı gelir yoksa sonradan mı kazanılır? Girişimciliğe kişilik yaklaşımı
5) Girişimciliğe kişilik yaklaşımı (devamı)
6) Girişimci biliş
7) Girişimcilikte etkiler
8) Girişimci motivasyonu
9) Girişimci kimliği
10) Bir eylem teorisi perspektifi
11) Girişimci başarısı için öz yönetim
12) Girişimcilik ve liderlik
13) Kültür ve girişimcilik
14) Girişimcilik araştırmalarında psikolojik yöntemler
15) Final Sınav Dönemi
16) Final Sınav Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarBaum, J. R, Frese, M., & Baron, R.A. (2012). The Psychology of Entrepreneurship. New York: Psychology Press. Shepherd, D.A. & Patzelt, H. (2018). Entrepreneurial Cognition: Exploring the Mindset of Entrepreneurs. Cham: Palgrave-Macmillan. Carsrud, A.L. & Brännback, M. (2009). Understanding the Entrepreneurial Mind: Opening the Black Box. New York: Springer.
Öğretme TeknikleriBu ders sırasında, flipped öğrenme formatı kullanılacaktır. Öğrenciler, videolar izleyerek, sağlanan materyalleri inceleyerek ve haftanın konusu hakkında önerilen bölümleri ve makaleleri okuyarak derse hazırlanacaktır. Ders süresince, çeşitli alıştırmalar üzerinde gruplar halinde ve/veya tek başlarına çalışacaklardır. Bazı haftalar boyunca, öğrencilerin gerçek dünya uygulamalarını anlamalarını sağlamak için ilgili alandan bazı Konu Uzmanları derse davet edilecektir.
Ödev ve ProjelerBir ara sınav, bir final projesi, bir grup ödevi
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıÖğrencilerin ders öncesi, ders sırasında ve ders sonrasında bilişim teknolojilerini kullanmaları beklenmektedir.
Diğer AktivitelerYok
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 14 % 5
Ödev 1 % 25
Projeler 1 % 45
Ara Sınavlar 1 % 25
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi turnalarn@mef.edu.tr

Katılım zorunludur. Meşru bir mazeret nedeniyle sınava katılmayan öğrencilere, öğretim görevlisinin takdirine bağlı olarak telafi sınavı verilebilir. Öğretim görevlisine/sınıf arkadaşlarına karşı doğrudan veya dolaylı olarak saygısız bir tutum/eylem hoş karşılanmayacaktır. Akademik sahtekârlık ve intihal: Yükseköğretim Kanunu Madde 54

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 3 2 98
Proje 1 20 5 25
Ödevler 1 10 4 14
Ara Sınavlar 1 15 2 17
Toplam İş Yükü 154
Toplam İş Yükü/25 6.2
AKTS 6