Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | ||||
Ders Kodu | PSYC 346 | ||||
Ders Adı İngilizce | Psychology of Entrepreneurship | ||||
Ders Adı Türkçe | Girişimcilik Psikolojisi | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | İleri | ||||
Dönem | Bahar | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 154 saat | ||||
Ders Kredileri | 6 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul | Yok | ||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Yalnızca Lisans Öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Girişimcilerin "bireyler" olarak psikoloji alanında henüz derinlemesine araştırılmamış yönlerine ilişkin iyi bir düşünce seti geliştirmek; girişimciliğin psikolojik yönlerini ve girişimciliğin başarısında etkili olan psikolojik faktörleri anlamak. | ||||
Ders Açıklaması | Bu ders, girişimcilik teorisini psikolojik bir bakış açısıyla tanıtmaktadır. Girişimci olmak için gerekli olan biliş, kişilik, duygu, kimlik gibi ticari olmayan faktörler hakkında bilgi sağlar. Ayrıca, girişimcilik ile motivasyon, liderlik, kültür gibi çeşitli örgütsel davranış kavramları arasındaki ilişkiye odaklanır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) girişimci olmanın psikolojik yönlerini tanımak; 2) girişimcilik psikolojisinin temelini oluşturan kavramları ve araştırma alanlarını tanımlamak; 3) Psikolojinin temel teorik ve pratik bilgilerini işletme yönetimi alanına uyarlayabilmek ve kullanabilmek; 4) girişimcilik araştırmalarında psikolojik metodolojinin nasıl yürütüleceğini anlamak. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | S | Derse Katılım |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | S | Proje |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | S | Proje |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | H | Ödev,Proje |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | H | Derse Katılım,Laboratuvar,Ödev,Proje,Sınav,Sunum |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | H | Ödev,Proje |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | H | Derse Katılım,Ödev,Proje,Sınav |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Ödev |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Ödev,Proje |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | H | Proje |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Proje |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Ödev,Proje |
Hazırlayan ve Tarih | SENA CÜRE ACER , March 2022 |
Ders Koordinatörü | SENA CÜRE ACER |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi NESLİHAN TURNALAR ÇETİNKAYA |
Hafta | Konu |
1) | Giriş ve Ders Özeti Girişimcilik psikolojinin bir alanı olarak |
2) | Girişimciliğe bir süreç perspektifi |
3) | Girişimci niyetler |
4) | Doğuştan mı gelir yoksa sonradan mı kazanılır? Girişimciliğe kişilik yaklaşımı |
5) | Girişimciliğe kişilik yaklaşımı (devamı) |
6) | Girişimci biliş |
7) | Girişimcilikte etkiler |
8) | Girişimci motivasyonu |
9) | Girişimci kimliği |
10) | Bir eylem teorisi perspektifi |
11) | Girişimci başarısı için öz yönetim |
12) | Girişimcilik ve liderlik |
13) | Kültür ve girişimcilik |
14) | Girişimcilik araştırmalarında psikolojik yöntemler |
15) | Final Sınav Dönemi |
16) | Final Sınav Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Baum, J. R, Frese, M., & Baron, R.A. (2012). The Psychology of Entrepreneurship. New York: Psychology Press. Shepherd, D.A. & Patzelt, H. (2018). Entrepreneurial Cognition: Exploring the Mindset of Entrepreneurs. Cham: Palgrave-Macmillan. Carsrud, A.L. & Brännback, M. (2009). Understanding the Entrepreneurial Mind: Opening the Black Box. New York: Springer. | ||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Bu ders sırasında, flipped öğrenme formatı kullanılacaktır. Öğrenciler, videolar izleyerek, sağlanan materyalleri inceleyerek ve haftanın konusu hakkında önerilen bölümleri ve makaleleri okuyarak derse hazırlanacaktır. Ders süresince, çeşitli alıştırmalar üzerinde gruplar halinde ve/veya tek başlarına çalışacaklardır. Bazı haftalar boyunca, öğrencilerin gerçek dünya uygulamalarını anlamalarını sağlamak için ilgili alandan bazı Konu Uzmanları derse davet edilecektir. | ||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Bir ara sınav, bir final projesi, bir grup ödevi | ||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | ||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Öğrencilerin ders öncesi, ders sırasında ve ders sonrasında bilişim teknolojilerini kullanmaları beklenmektedir. | ||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Yok | ||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
turnalarn@mef.edu.tr Katılım zorunludur. Meşru bir mazeret nedeniyle sınava katılmayan öğrencilere, öğretim görevlisinin takdirine bağlı olarak telafi sınavı verilebilir. Öğretim görevlisine/sınıf arkadaşlarına karşı doğrudan veya dolaylı olarak saygısız bir tutum/eylem hoş karşılanmayacaktır. Akademik sahtekârlık ve intihal: Yükseköğretim Kanunu Madde 54 |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 2 | 98 | ||
Proje | 1 | 20 | 5 | 25 | |||
Ödevler | 1 | 10 | 4 | 14 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 2 | 17 | |||
Toplam İş Yükü | 154 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 6.2 | ||||||
AKTS | 6 |