PSYC 354 Contemporary Psychotherapy TechniquesMEF ÜniversitesiAkademik Programlar Psikoloji Yandal (PDR)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Ders Kodu PSYC 354
Ders Adı İngilizce Contemporary Psychotherapy Techniques
Ders Adı Türkçe Modern Psikoterapi Teknikleri
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ders
Dersin Düzeyi Orta
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: Laboratuvar : Diğer:
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 145 saat
Ders Kredileri 6 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul PSYC 208 - Adult Psychopathology | PSYC 301 - Child and Adolescent Psychopathology
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Çocuk ve Ergen Psikopatolojisi veya Yetişkin Psikopatolojisi
Kayıt Kısıtlamaları Sadece Lisans Öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Klinik psikoloji, psikoterapi teknikleri, psikopatoloji ve terapi seanslarındaki yenilikçi yöntemler ile tanışmak; vaka çalışması örnekleri aracılığıyla vaka formülasyonu ve tedavi planını anlayıp yorumlayabilmek.
Ders Açıklaması Bu ders, öğrencilere yenilikçi/modern psikoterapi teknikleri ile tanıştırmayı amaçlamaktadır. Öğrenciler psikopatoloji,psikoterapi teknikleri ve terapi seansı için kullunılan yeni teknolojik metodlar ile tanışacaklardır.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Psikopatoloji ve değerlendirme bilgisine sahip olmak.
2) Vaka formülasyonunu analiz etmek ve kullanmak.
3) Vaka çalışmalarını değerlendirmek ve yeniden düşünmek.
4) Terapi seansı için yeni teknolojik yöntemleri anlamak.
5) Klinik beceri pratiğini bilmek.
6) Tedavi planları geliştirmek.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5 6

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
Hazırlayan ve Tarih SENA CÜRE ACER , December 2023
Ders Koordinatörü MERVE CAN
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. NAZLI IŞIK BİRÇEK GÜL

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Bilişsel Davranışçı Terapi'de Standart ve Yenilikçi Stratejiler
2) Psikoterapi için Sanal Gerçeklik: Mevcut Gerçeklik ve Gelecek Olanakları
3) Rehberli İnternet Tedavileri - Nedir ve Nasıl Çalışır?
4) Tele sağlık, Tele psikoloji, E-sağlık, E-terapi - İntihar önleme
5) Depresyon ve İntihar Önleme Üzerine Bir Vaka Çalışması (E-Terapinin Örneği) ve CBT Stratejileri
6) AVATAR terapisi (psikoza sahip bireylerde işitsel sözel halüsinasyonlar)
7) Google Earth Kullanımı - PTSD tedavisinde travma sahnesine dönüş - neden, nasıl ve ne zaman?
8) Şefkat Odaklı Terapinin Tanıtımı
9) PTSD Üzerine Bir Vaka Çalışması (Google Earth Kullanarak) - Öğrencilerle Rol Oynama Uygulaması.
10) Davranışsal Deneylerde Çevrimiçi Anketler Kullanımı
11) Vahşi Doğa Terapisi - Açık Hava Davranışsal Sağlık Bakımı
12) Simüle Edilmiş Varlık Terapisi
13) Yetişkinler ve Çocuklar için Nörobiyolojik Geri Bildirim Sistemi
14) Çocuklar için Hayvan Destekli Terapi Programları ve Çözüm Odaklı Terapi
15) Final Sınavı Dönemi
16) Final Sınavı Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarHofmann, S. G. (2011). An introduction to modern CBT: Psychological solutions to mental health problems. John Wiley & Sons. Glanz, K., Rizzo, A. S., & Graap, K. (2003). Virtual reality for psychotherapy: Current reality and future possibilities. Psychotherapy: Theory, Research, Practice, Training, 40(1-2), 55. Carlbring, P., Andersson, G., Cuijpers, P., Riper, H., & Hedman-Lagerlöf, E. (2018). Internet-based vs. face-to-face cognitive behaviour therapy for psychiatric and somatic disorders: an updated systematic review and meta-analysis. Cognitive Behaviour Therapy, 47(1), 1-18. Zur, O. (2012). TelePsychology or TeleMentalHealth in the digital age: The future is here. California Psychologist, 45(1), 13-15. Choi, N. G., Marti, C. N., Bruce, M. L., Hegel, M. T., Wilson, N. L., & Kunik, M. E. (2014). Six‐month post-intervention depression and disability outcomes of in‐home telehealth problem‐solving therapy for depressed, low‐income homebound older adults. Depression and anxiety, 31(8), 653-661. Hayward, M., Jones, A. M., Bogen-Johnston, L., Thomas, N., & Strauss, C. (2017). Relating Therapy for distressing auditory hallucinations: a pilot randomized controlled trial. Schizophrenia research, 183, 137-142. Murray, H, Merritt, C, Grey, N (2015). Clients’ experiences of returning to the trauma site during PTSD treatment: an exploratory study. Behavioural and Cognitive Psychotherapy, 43, 1–11. Rouf, K., Fennell, M., Westbrook, D., Cooper, M., & Bennett-Levy, J. (2004). Devising effective behavioural experiments. Oxford guide to behavioural experiments in cognitive therapy, 21-58. Fletcher, T. B., & Hinkle, J. S. (2002). Adventure based counselling: An innovation in counselling. Journal of Counseling & Development, 80(3), 277-285. Cohen-Mansfield, J. (2004). Nonpharmacologic interventions for inappropriate behaviours in dementia: a review, summary, and critique. Focus, 9(2), 361-308. Ochi, Y., Laksanasopin, T., Kaewkamnerdpong, B., & Thanasuan, K. (2017) Neurofeedback game for attention training in adults. In Biomedical Engineering, International Conference (BMEiCON), pp. 1-5. Karol, J. (2007). Applying a Traditional Individual Psychotherapy Model to Equine-facilitated Psychotherapy (EFP): Theory and Method. Clinical Child Psychology and Psychiatry, 12(1), 77–90. https://doi.org/10.1177/1359104507071057
Öğretme TeknikleriBu ders, ders anlatımı formatında olacaktır. Her hafta, öğrencilerin ders öncesinde o haftanın makalelerini ve bölümlerini okumaları beklenmektedir. Çağdaş psikoterapi tekniklerini ve psikopatolojiyi, klinik vaka örnekleri kullanarak açıklayacağım. Ardından, öğrenciler bu vaka örnekleri üzerinde yeni psikoterapi tekniklerini tartışacak ve değerlendireceklerdir. Öğrencilerin sınıf tartışmalarına katkıda bulunmaları beklenmektedir.
Ödev ve ProjelerVaka formülasyonu ve tedavi planı
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıYok
Diğer AktivitelerSınıf tartışması, okumalar, videolar, PowerPoint sunumları vb.
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 1 % 15
Uygulama 1 % 25
Ödev 1 % 35
Sunum 1 % 25
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi acers@mef.edu.tr

Derse katılım zorunludur. Geç kalan veya hazırlıksız gelen öğrenciler derse alınmayacak ve bu durum sürekli değerlendirme notlarını etkileyecektir. Planlanmış bir sınava katılmayan öğrencilerin, geçerli ve belgelenmiş bir mazeret sunmaları gerekmektedir. Ara sınavı kaçıranlar için telafi sınavı yapılacaktır; ancak bu sınavın formatı ara sınav veya final sınavından farklı olabilir. Öğrencilerin üniversite personeline ve birbirlerine her zaman saygılı davranmaları beklenmektedir; bu, ders içeriğine ve başkalarının fikirlerine saygı göstermeyi de içerir. Her türlü kopya çekme, yalan söyleme ve aldatma eylemi dürüstlükten uzaktır ve kabul edilmeyecektir. Akademik sahtekârlık ve intihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 3 2 98
Uygulama 1 10 1 1 12
Sunum / Seminer 1 6 1 1 8
Ödevler 3 7 1 1 27
Toplam İş Yükü 145
Toplam İş Yükü/25 5.8
AKTS 6