İşletme | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | ||||||
Ders Kodu | HUM 314 | ||||||
Ders Adı İngilizce | Psychoanalysis and Literature II | ||||||
Ders Adı Türkçe | Psikanaliz ve Edebiyat II | ||||||
Öğretim Dili | EN | ||||||
Ders Türü | Seminer | ||||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | ||||||
Dönem | Bahar | ||||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 136 saat | ||||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | ||||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||||
Ön Koşul | Yok | ||||||
Yan Koşul | Yok | ||||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | ||||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece lisans öğrencileri | ||||||
Genel Eğitim Hedefi | Psikanalitik kavramlar, edebiyat ve sanat arasındaki bağlantı üzerine çalıştığınız içerik gerçekten derin ve ilgi çekici görünüyor. Bu temanın yapısını oluşturma veya belirli konuları ele alma konusunda daha fazla yardıma ihtiyacınız olursa, lütfen sormaktan çekinmeyin! | ||||||
Ders Açıklaması | Bu ders, öykü, oyun gibi edebiyat metinlerini ve edebiyatla ilişkili kimi filmleri psikanalitik bir perspektifle incelemeyi amaçlamaktadır. Eğitmen, dersin okuma listesinde öğrencilerin istekleri doğrultusunda değişiklik yapmaya açık olacaktır. Yaratıcılık teorisi bu dersin önemli bir unsuru olup öğrencilerin kendi yaratıcı benlikleriyle daha sıkı irtibat kuracakları kendilerine özel yolculuk, ders süresince teşvik edilecektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Bir fikre sahip olmak ile bir fikir yaratmak arasındaki farkı ayırt etmek; her sanat eserini bir fikrin somutlaşmış hali olarak ele almak; 2) Çeşitli psikanalitik fikirlerle yaratıcı bir şekilde oynamak ve bu fikirlerin yardımıyla sanat eserleri ve edebiyat metinlerini derinlemesine inceleme becerisini göstermek; 3) Bir edebi metni ya da herhangi bir sanat eserini bağımsız bir psikolojiye sahip bağımsız bir özne olarak ele almak ve onlarla ilişki kurmak için çeşitli yöntemler geliştirmek; 4) Eylemlerin, tutumların ve sanat eserlerinin ardındaki temel motivasyonları sorgulamak; bir edebi eserin fiziksel bedenini (yani: yatay metni) gizli bir dikey metin için bir araç olarak görmek; 5) Edebiyat ve sanatın kullanımı hakkında daha iyi sorular sormak ve psikolojinin edebiyatın yaratıcı okuyucuları olmamıza nasıl yardımcı olabileceği, edebiyatın psikanalitik fikirleri anlamada ve kendi benliğimizi kavrayışımıza nasıl katkı sağlayabileceği üzerine düşünmek, her sanatçının neden bir varoluşçu filozof olarak kabul edilmesi gerektiği konularında sorular sormak; 6) Bir edebi metni psikanaliz etmek ne anlama gelebilir konusunda fikirler geliştirmek; 7) Sembolik ve psikanalitik olarak düşünmek. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak | |||||||
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir | |||||||
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular | |||||||
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler | |||||||
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir | |||||||
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir | |||||||
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) | |||||||
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir | |||||||
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir | |||||||
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir | |||||||
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak | N | |
2) | İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir | N | |
3) | Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular | N | |
4) | İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler | N | |
5) | Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir | N | |
6) | Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir | N | |
7) | Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) | S | Derse Katılım,Proje |
8) | Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir | S | Derse Katılım,Proje |
9) | Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir | N | |
10) | Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir | N | |
11) | Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler | S | Derse Katılım,Proje |
Hazırlayan ve Tarih | BANU FEMİR GÜRTUNA , April 2022 |
Ders Koordinatörü | BANU FEMİR GÜRTUNA |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | Öğr. Gör. NİHAN KAYA |
Hafta | Konu |
1) | Sanat nedir, edebiyat nedir, yaratıcılık nedir? |
2) | Beckett ve diğer yazarların ve sanatçıların hayata ve acıya yaklaşımları |
3) | Sanatsa neden? Sanat değilse neden? Kendilerine "sanatçı" diyorlar mı? Diyorlarsa neden? Demiyorlarsa neden? |
4) | Yaratıcılığın Doğası ve Kökenleri; Benlik Arayışı Olarak Yaratıcılık |
5) | Yaratıcı Süreç Nasıl İşler |
6) | Yaratıcılığa Engel Olan Şeyler |
7) | "Varoluş" Hissi; Varoluşçuluk ve Yaratıcılık |
8) | Yaratılışın Dinamikleri; Yaratıcılığın Özellikleri |
9) | İnsanlar Neden Yaratır? |
10) | Edebiyat ve Sanatların İşlevi |
11) | Estetik Teori ve Edebiyat Dahil Sanatlar |
12) | “Diğer Oda” Neden En İyisi ve İnsanlar Neden Hayal Kuruyor? |
13) | Depresyon, Melankoli ve Sanat |
14) | Popüler ve Kitle Kültürünü Sorgulamak |
15) | Final |
16) | Final |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Chassequet-Smirgel, Janine. (1995) “’Creative Writers and Day-Dreaming’: A Commentary” in On Freud’s “Creative Writers and Day-Dreaming”, ed. Person et al, New Haven and London: Yale University Press, p. 107-121 Endgame by Samuel Beckett Baudrillard, Jean (1996) “The Conspiracy of Art” in The Conspiracy of Art, with “The Piracy of Art” by Sylvère Lotringer, New York: Semiotext(e) Foreign Agent Series, 2005, p. 9-29 | ||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Bu sınıfta "yanlış" yorumlar yoktur; her türlü geçmişe sahip öğrencilerden her türlü katkı memnuniyetle karşılanır. Bu ders, kendi özgün yolunuzla kendini geliştirme üzerine bir derstir; öğrencilerden, eğitmenin ya da diğer öğrencilerin değil, kendi standartlarına göre gelişmeleri beklenir. Ben, eğitmen olarak, yoklama almayacağım, ancak sizin katılımınız ve katılma şekliniz (yine, kendi tarzınızda) benim asıl ilgilendiğim konu olacaktır. Diğer derslerden kaynaklanan iş yükü nedeniyle zaman sıkıntısı çekebileceğinizi, hayatta çeşitli meselelerle iniş çıkışlar yaşayabileceğinizi anlıyorum; ancak hayata dair her şey bu dersin içeriği ile de ilişkilidir, bu yüzden sizi ne sıkıntı veriyorsa onunla birlikte derse gelmenizi rica ediyorum ve bu meseleyi birlikte nasıl dönüştürebileceğimizi keşfetmeye çalışalım. Niyetimde, dersin yapılacağı sınıf, yaşayan, etkileşimli bir şekilde yaratıcı -ve aynı zamanda bir yaratım alanı- bir ortamdır, bu yüzden öncelikle sizin varlığınıza ihtiyacım var. Eğer mutsuzsanız, mutsuzluğunuzu sınıfa getirin, nasıl sınıf tartışmamızı etkileyeceğini ve birlikte neler yapabileceğimizi görelim. | ||||||||||||
Ödev ve Projeler | Ödev | ||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | ||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Yok | ||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Yok | ||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||
Ders Yönetimi |
nihanka@gmail.com or kayan@mef.edu.tr Tüm derslere katılım zorunludur. 15 dakika geç gelen öğrenciler, o derse kabul edilmeyecektir. Bir sınava katılamama durumunda, öğrenciler kabul edilebilir ve belgelenmiş bir mazeret sunmalıdır. Kaçırılan sınavlar için telafi sınavı yapılacaktır. Öğrencilerin, üniversite personeline ve diğerlerine her zaman saygılı davranmaları beklenmektedir. Kopya çekme, yalan söyleme ve aldatma gibi çeşitli biçimlerdeki eylemler, intihal ve sınav sırasında kopyalama gibi davranışlar tolere edilmeyecek ve YÖK ile üniversite düzenlemelerine göre cezalandırılacaktır. Akademik dürüstlük ve intihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 3 | 112 | ||
Proje | 1 | 24 | 24 | ||||
Toplam İş Yükü | 136 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.4 | ||||||
AKTS | 5 |