PSYC 100 Fundamentals in Psychology MEF ÜniversitesiAkademik Programlar EkonomiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Ekonomi
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Ders Kodu PSYC 100
Ders Adı İngilizce Fundamentals in Psychology
Ders Adı Türkçe Psikolojide Temeller
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ders,Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Başlangıç
Dönem Bahar
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: 0 Laboratuvar : 0 Diğer: 0
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 122 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Sadece lisans öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Psikolojiyi bilimsel bir disiplin olarak anlamayı öğrenmek; psikolojinin ana alanlarının arka planına aşina olmak; temel terimleri anlamayı öğrenmek ve bilimsel bilgiyi kullanarak insan davranışını anlamak ve tahmin etmek.
Ders Açıklaması Bu dersin amacı, insan davranış ve zihinsel süreçlerini inceleyen psikoloji bilimini tanıtmaktır. Bu kapsamda, psikolojinin farklı alt alanlarından (örneğin, araştırma yöntemleri, beyin, öğrenme, bellek, motivasyon, sosyal psikoloji) konular işlenerek, öğrenciler bu alt alanlardan teorik bilgiler alacaklardır.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) psikolojideki terminolojiyi anlamak;
2) psikologların nasıl araştırma yaptığını anlamak;
3) psikolojik teorilerin ve araştırmanın nasıl uygulandığını anlamak;
4) daha fazla psikoloji derslerine katılım sağlamak.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak.
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak.
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak.
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak.
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek.
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak.
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde).
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak.
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. N
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek N
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak N
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. N
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. N
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. N
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. N
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. N Derse Katılım
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). S Derse Katılım,Sınav
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. S Derse Katılım,Sınav
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. S Derse Katılım,Sınav
Hazırlayan ve Tarih FULYA ÖZCANLI , March 2022
Ders Koordinatörü BANU FEMİR GÜRTUNA
Dönem Bahar
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. ARZU KARAKULAK

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Oryantasyon
2) Psikolojide araştırma yöntemlerine giriş
3) Araştırma yöntemleri Davranışın biyolojik temelleri
4) Öğrenmeni temel prensipleri
5) Tekrar - Soru cevap Ara sınav - 1
6) Bellek
7) Bellek, dil ve zeka
8) Gelişim psikolojisi
9) Kişilik
10) Tekrar - Soru&Cevap Ara sınav - 2
11) Motivasyon ve Duygu
12) Stres, Sağlık ve başa çıkma Anormal Davranış
13) Sosyal psikoloji
14) Sosyal psikoloji
15) Final
16) Final
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarLahey, B. Psychology: An Introduction. 11th ed. McGrawHill.
Öğretme TeknikleriHem öğrenciler hem de öğretim kadrosu için öğretim stratejileri ve beklentiler. Öğrenci çalışma modları (bağımsız olarak ve/veya ekipler halinde). Dış toplulukla yapılan herhangi bir çalışma - coğrafi veya endüstri sektörü.
Ödev ve ProjelerYok
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıYok
Diğer AktivitelerYok
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 14 % 10
Ara Sınavlar 2 % 50
Final 1 % 40
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi senh@mef.edu.tr

Devamsızlık beklenmektedir, ancak zorunlu değildir. Ara sınavlar için telafi sınavları, geçerli bir mazeret (örn. hastalık, ameliyat, akrabaların ölümü, trafik kazası, üniversite veya diğer kurumlar tarafından verilen bir görev, ulusal veya uluslararası toplantılar veya yarışmalar gibi) bulunduğu takdirde kabul edilecektir ve geçerli bir belge (örn. bir sağlık raporu, gerekli raporlarla birlikte eklenmiş bir dilekçe) sunulması gerekmektedir. Öğrencilerin, üniversite personeline ve birbirlerine her zaman saygılı bir şekilde davranmaları beklenmektedir; bu, ders içeriğine ve diğerlerinin görüşlerine saygı göstermeyi de içermektedir. Kopya çekme, yalan söyleme ve aldatma gibi her türlü davranış, intihal ve sınavlar sırasında kopyalama gibi hileli davranışlar, dürüst olmayan bir tutum olarak kabul edilmekte ve tolerans gösterilmeyecektir. Akademik sahtekarlık ve intihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 2 2 84
Ara Sınavlar 2 8 2 20
Final 1 16 2 18
Toplam İş Yükü 122
Toplam İş Yükü/25 4.9
AKTS 5