Ekonomi | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | ||||
Ders Kodu | PSYC 100 | ||||
Ders Adı İngilizce | Fundamentals in Psychology | ||||
Ders Adı Türkçe | Psikolojide Temeller | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ders,Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | ||||
Dönem | Bahar | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 122 saat | ||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul | Yok | ||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece lisans öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Psikolojiyi bilimsel bir disiplin olarak anlamayı öğrenmek; psikolojinin ana alanlarının arka planına aşina olmak; temel terimleri anlamayı öğrenmek ve bilimsel bilgiyi kullanarak insan davranışını anlamak ve tahmin etmek. | ||||
Ders Açıklaması | Bu dersin amacı, insan davranış ve zihinsel süreçlerini inceleyen psikoloji bilimini tanıtmaktır. Bu kapsamda, psikolojinin farklı alt alanlarından (örneğin, araştırma yöntemleri, beyin, öğrenme, bellek, motivasyon, sosyal psikoloji) konular işlenerek, öğrenciler bu alt alanlardan teorik bilgiler alacaklardır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) psikolojideki terminolojiyi anlamak; 2) psikologların nasıl araştırma yaptığını anlamak; 3) psikolojik teorilerin ve araştırmanın nasıl uygulandığını anlamak; 4) daha fazla psikoloji derslerine katılım sağlamak. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. | ||||
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek | ||||
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak | ||||
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. | ||||
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. | ||||
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. | ||||
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. | ||||
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. | ||||
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). | ||||
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. | ||||
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. | N | |
2) | Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek | N | |
3) | Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak | N | |
4) | Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. | N | |
5) | Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. | N | |
6) | Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. | N | |
7) | Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. | N | |
8) | Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. | N | Derse Katılım |
9) | Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). | S | Derse Katılım,Sınav |
10) | Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. | S | Derse Katılım,Sınav |
11) | Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. | S | Derse Katılım,Sınav |
Hazırlayan ve Tarih | FULYA ÖZCANLI , March 2022 |
Ders Koordinatörü | BANU FEMİR GÜRTUNA |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. ARZU KARAKULAK |
Hafta | Konu |
1) | Oryantasyon |
2) | Psikolojide araştırma yöntemlerine giriş |
3) | Araştırma yöntemleri Davranışın biyolojik temelleri |
4) | Öğrenmeni temel prensipleri |
5) | Tekrar - Soru cevap Ara sınav - 1 |
6) | Bellek |
7) | Bellek, dil ve zeka |
8) | Gelişim psikolojisi |
9) | Kişilik |
10) | Tekrar - Soru&Cevap Ara sınav - 2 |
11) | Motivasyon ve Duygu |
12) | Stres, Sağlık ve başa çıkma Anormal Davranış |
13) | Sosyal psikoloji |
14) | Sosyal psikoloji |
15) | Final |
16) | Final |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Lahey, B. Psychology: An Introduction. 11th ed. McGrawHill. | |||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Hem öğrenciler hem de öğretim kadrosu için öğretim stratejileri ve beklentiler. Öğrenci çalışma modları (bağımsız olarak ve/veya ekipler halinde). Dış toplulukla yapılan herhangi bir çalışma - coğrafi veya endüstri sektörü. | |||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Yok | |||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | |||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Yok | |||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Yok | |||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||
Ders Yönetimi |
senh@mef.edu.tr Devamsızlık beklenmektedir, ancak zorunlu değildir. Ara sınavlar için telafi sınavları, geçerli bir mazeret (örn. hastalık, ameliyat, akrabaların ölümü, trafik kazası, üniversite veya diğer kurumlar tarafından verilen bir görev, ulusal veya uluslararası toplantılar veya yarışmalar gibi) bulunduğu takdirde kabul edilecektir ve geçerli bir belge (örn. bir sağlık raporu, gerekli raporlarla birlikte eklenmiş bir dilekçe) sunulması gerekmektedir. Öğrencilerin, üniversite personeline ve birbirlerine her zaman saygılı bir şekilde davranmaları beklenmektedir; bu, ders içeriğine ve diğerlerinin görüşlerine saygı göstermeyi de içermektedir. Kopya çekme, yalan söyleme ve aldatma gibi her türlü davranış, intihal ve sınavlar sırasında kopyalama gibi hileli davranışlar, dürüst olmayan bir tutum olarak kabul edilmekte ve tolerans gösterilmeyecektir. Akademik sahtekarlık ve intihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 2 | 2 | 84 | ||
Ara Sınavlar | 2 | 8 | 2 | 20 | |||
Final | 1 | 16 | 2 | 18 | |||
Toplam İş Yükü | 122 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 4.9 | ||||||
AKTS | 5 |