PSYC 100 Fundamentals in Psychology MEF ÜniversitesiAkademik Programlar İnşaat MühendisliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
İnşaat Mühendisliği
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Ders Kodu PSYC 100
Ders Adı İngilizce Fundamentals in Psychology
Ders Adı Türkçe Psikolojide Temeller
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ders,Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Başlangıç
Dönem Bahar
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: 0 Laboratuvar : 0 Diğer: 0
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 122 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Sadece lisans öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Psikolojiyi bilimsel bir disiplin olarak anlamayı öğrenmek; psikolojinin ana alanlarının arka planına aşina olmak; temel terimleri anlamayı öğrenmek ve bilimsel bilgiyi kullanarak insan davranışını anlamak ve tahmin etmek.
Ders Açıklaması Bu dersin amacı, insan davranış ve zihinsel süreçlerini inceleyen psikoloji bilimini tanıtmaktır. Bu kapsamda, psikolojinin farklı alt alanlarından (örneğin, araştırma yöntemleri, beyin, öğrenme, bellek, motivasyon, sosyal psikoloji) konular işlenerek, öğrenciler bu alt alanlardan teorik bilgiler alacaklardır.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) psikolojideki terminolojiyi anlamak;
2) psikologların nasıl araştırma yaptığını anlamak;
3) psikolojik teorilerin ve araştırmanın nasıl uygulandığını anlamak;
4) daha fazla psikoloji derslerine katılım sağlamak.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi N
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi N
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi S Derse Katılım,Sınav
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi N Derse Katılım
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi N
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi S Derse Katılım,Sınav
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi S Derse Katılım
Hazırlayan ve Tarih FULYA ÖZCANLI , March 2022
Ders Koordinatörü BANU FEMİR GÜRTUNA
Dönem Bahar
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. ARZU KARAKULAK

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Oryantasyon
2) Psikolojide araştırma yöntemlerine giriş
3) Araştırma yöntemleri Davranışın biyolojik temelleri
4) Öğrenmeni temel prensipleri
5) Tekrar - Soru cevap Ara sınav - 1
6) Bellek
7) Bellek, dil ve zeka
8) Gelişim psikolojisi
9) Kişilik
10) Tekrar - Soru&Cevap Ara sınav - 2
11) Motivasyon ve Duygu
12) Stres, Sağlık ve başa çıkma Anormal Davranış
13) Sosyal psikoloji
14) Sosyal psikoloji
15) Final
16) Final
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarLahey, B. Psychology: An Introduction. 11th ed. McGrawHill.
Öğretme TeknikleriHem öğrenciler hem de öğretim kadrosu için öğretim stratejileri ve beklentiler. Öğrenci çalışma modları (bağımsız olarak ve/veya ekipler halinde). Dış toplulukla yapılan herhangi bir çalışma - coğrafi veya endüstri sektörü.
Ödev ve ProjelerYok
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıYok
Diğer AktivitelerYok
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 14 % 10
Ara Sınavlar 2 % 50
Final 1 % 40
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi senh@mef.edu.tr

Devamsızlık beklenmektedir, ancak zorunlu değildir. Ara sınavlar için telafi sınavları, geçerli bir mazeret (örn. hastalık, ameliyat, akrabaların ölümü, trafik kazası, üniversite veya diğer kurumlar tarafından verilen bir görev, ulusal veya uluslararası toplantılar veya yarışmalar gibi) bulunduğu takdirde kabul edilecektir ve geçerli bir belge (örn. bir sağlık raporu, gerekli raporlarla birlikte eklenmiş bir dilekçe) sunulması gerekmektedir. Öğrencilerin, üniversite personeline ve birbirlerine her zaman saygılı bir şekilde davranmaları beklenmektedir; bu, ders içeriğine ve diğerlerinin görüşlerine saygı göstermeyi de içermektedir. Kopya çekme, yalan söyleme ve aldatma gibi her türlü davranış, intihal ve sınavlar sırasında kopyalama gibi hileli davranışlar, dürüst olmayan bir tutum olarak kabul edilmekte ve tolerans gösterilmeyecektir. Akademik sahtekarlık ve intihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 2 2 84
Ara Sınavlar 2 8 2 20
Final 1 16 2 18
Toplam İş Yükü 122
Toplam İş Yükü/25 4.9
AKTS 5