MKTG 554 Tüketici DavranışıMEF ÜniversitesiAkademik Programlar Ekonomi ve Finans (Tezli)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Ekonomi ve Finans (Tezli)
Yüksek Lisans Programın Süresi: 2 Kredi Sayısı: 120 TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

School/Faculty/Institute Graduate School of Social Sciences
Course Code MKTG 554
Course Title in English Consumer Behavior
Course Title in Turkish Tüketici Davranışı
Language of Instruction TR
Type of Course Flipped Classroom
Level of Course Seçiniz
Semester
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 125 hours per semester
Number of Credits 5 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Expected Prior Knowledge None
Co-requisites None
Registration Restrictions None
Overall Educational Objective
Course Description The study of consumer behavior is one of the essentials in marketing. As a discipline that has deep roots in psychology, marketing has a rich literature and research agenda regarding consumer behavior. Consumer behavior can be considered the most interesting, exciting, and vivid field of research in marketing science. In this context, the purpose of this course is to provide students a solid understanding of the consumer perspective, which encompasses the study of people in the marketplace and their product preferences that are part of their identities.
Course Description in Turkish Tüketici davranışlarının incelenmesi, pazarlamanın temellerinden biridir. Psikoloji alanından derinlemesine etkilenmiş bir disiplin olan pazarlama, tüketici davranışları konusunda zengin bir literatüre ve araştırma gündemine sahiptir. Tüketici davranışı, pazarlama bilimindeki en ilginç, en heyecan verici ve canlı araştırma alanı olarak değerlendirilebilir. Bu bağlamda, bu dersin amacı öğrencilere insanların tüketim davranışlarını ve kimliklerinin bir parçası olarak ürün tercihlerini kapsayan tüketici perspektifini kapsamlı bir şekilde anlamalarını sağlamaktır.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) İnsanların neden bir şeyler satın aldığını anlamak
2) Tüketim faaliyetlerinin daha geniş sosyal çevreye katkıda bulunduğunu bilmek
3) Tüketici öğrenmesinin ve motivasyonunun dinamiklerini anlamak
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3
1)
2)
3)
4)
5)
6)
7)
8)
9)
10)

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) N
2) N
3) N
4) N
5) N
6) N
7) N
8) N
9) N
10) N
Prepared by and Date ,
Course Coordinator CEYHAN MUTLU
Semester
Name of Instructor

Course Contents

Hafta Konu
1) Giriş
2) Tüketici İyi Oluşu
3) Algı
4) Öğrenme ve Hafıza
5) Öğrenme ve Hafıza
6) Motivasyon ve Etki
7) Benlik: Zihin, Cinsiyet ve Beden
8) Konu sunumu
9) Kişilik, Yaşam Tarzları ve Değerler
10) Tutumlar ve İkna
11) Karar Verme
12) Satın Alma, Kullanma ve Atma
13) Gruplar ve Sosyal Medya
14) Sosyal Sınıf ve Yaşam Tarzları Kültür ve Alt Kültürler
15) Final Proje Dönemi
16) Final Proje Dönemi
Required/Recommended Readings
Teaching Methods
Homework and Projects
Laboratory Work
Computer Use
Other Activities
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Uygulama 2 % 35
Ödev 1 % 25
Projeler 1 % 40
TOTAL % 100
Course Administration

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 2 3 1 84
Proje 1 12 3 15
Ödevler 2 10 3 26
Total Workload 125
Total Workload/25 5.0
ECTS 5