LSC 534 Eğitimde Sistem DüşüncesiMEF ÜniversitesiAkademik Programlar Öğrenme Bilimleri (Tezli) Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Öğrenme Bilimleri (Tezli)
Yüksek Lisans Programın Süresi: 2 Kredi Sayısı: 120 TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

School/Faculty/Institute Graduate School of Social Sciences
Course Code LSC 534
Course Title in English Systems Thinking in Education
Course Title in Turkish Eğitimde Sistem Düşüncesi
Language of Instruction TR
Type of Course Exercise,Flipped Classroom,Lecture,Project
Level of Course Intermediate
Semester Güz
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: - Lab: - Other: -
Estimated Student Workload 130 hours per semester
Number of Credits 5 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Expected Prior Knowledge None
Co-requisites None
Registration Restrictions Graduate Students Only
Overall Educational Objective The students will be able to adapt and use systems thinking approach in their classes. By using Systems Thinking habits and tools in design and implementation of lesson plans they will be able to visualize thinking. In this way, they will be able to support thier students develop critical thinking skills, see the whole, web of relations and behaviours these relations cause.
Course Description Bu derste sistem düşüncesinin eğitim uygulamalarına giriş yapılacaktır. Ders boyunca öğrenciler; ● Sistem Düşüncesi kavram ve araçlarının kullanımı konusunda bilgi ve beceri geliştirecekler. ● Etkileşimli, sorgulama temelli öğretim geliştirme stratejilerini deneyimleyecek, uygulayacak ve tartışacaklar. ● Sistem düşüncesi araçlarını karmaşık sorunların çözümlenmesinde ve etkili çözümlerin belirlenmesinde kullanacaklar. ● Kendi alanlarına uygun bir ders planı geliştirecek ve uygulayacaklar.
Course Description in Turkish This course will provide an introduction to systems thinking in education. During the course, participants will: ● Develop knowledge and skills in the use of systems thinking concepts and tools. ● Experience, practice, and discuss interactive, inquiry-based instructional strategies.Use systems thinking tools to analyze complex issues and identify high-leverage interventions. ● Develop and share a plan of application relevant to their work.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Planlama: Öğretmen mevcut dersi veya ünite planını, desteksiz, öğretim programlarına, standartlara ve öğrencilerin gereksinimlerine göre uyarlayabilir.
2) Öğretim: Öğretmen Sistem Düşüncesi kavramlarını ve araçlarını kullanarak, dışarıdan destek almadan, ders verebilir.
3) Sistem Düşünürü Alışkanlıkları: Öğretmen sık sık sistem düşünürü alışkanlıklarından söz eder ve öğrencilerin, hangi öğrenme hedefi ile hangi alışkanlığın ilişkili olduğunu bulmalarına yardım eder
4) Sistem Düşüncesi Araçları: Öğretmen ders sırasında sistem düşüncesi aracçlarını kullanırken hem rehber ve katılımcı hem de öğrencilerin bağımsız çalıştığı yaklaşımlardan yararlanır.
5) Aktarma: Öğretmen farklı türden bir sistemdeki benzer çalışma ile karşılaştırma yaparak öğrencilerin bir sistemin çalışması ile ilgili bilgiyi diğer bir alana aktarmalarını sağlar
6) Öğrenci Çalışmalarından Örnekler: Öğretmen öğrencilerin sistem düşüncesi becerilerini gösteren çalışmalarını sunabilir.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5 6

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
Prepared by and Date ,
Course Coordinator MUSTAFA ÖZCAN
Semester Güz
Name of Instructor Doç. Dr. HASRET NUHOGLU

Course Contents

Hafta Konu
1) Tanışma, Sistem Düşüncesine Giriş
2) Sistem, Sistem Düşünürü, Buz Dağı
3) Zaman Boyunca Davranış Grafikleri
4) Stok ve Akış Diyagramları
5) Nedensel Döngü Diyagramları
6) Çıkarım Merdiveni
7) Dünya İklimi Benzetimi, Dünya Enerjisi Benzetimi
8) Öykü Çözümleme, ESD Uygulayıcıları Deneyim Paylaşımları
9) Öykü Hazırlama, ESD Uygulayıcıları Deneyim Paylaşımları
10) Birlikte Modelleme, ESD Uygulayıcıları Deneyim Paylaşımları
11) Basit Sayısal Modelleme, ESD Uygulayıcıları Deneyim Paylaşımları
12) Basit Sayısal Modelleme, ESD Uygulayıcıları Deneyim Paylaşımları
13) Proje Hazırlık
14) Proje Sunum
15) Dönem Sonu Sınavları
16) Dönem Sonu Sınavları
Required/Recommended ReadingsZorunlu kitap: ● Göktepe, E. (2021). Eğitimde Sistem Düşüncesine Giriş. Sistem Düşüncesi Derneği. Önerilen okuma metinleri (makaleler – okuma sırasına göre): ● Wolstenholme, E.F. (1997), “System dynamics in the elevator (SD1163)”, e‐mail communication: system‐dynamics@world.std.com. (Türkçe çevirisi var: Asansörde Sistem Dinamikleri Tanımı) ● Richmond, B. (1991) Systems Thinking. Four Key Questions. Watkinsville, GA: High Performance Systems. (Türkçe çevirisi var: Sistem Düşüncesi 4 Anahtar soru”) ● Feriver, Sebnem & Olgan, Refika & Teksöz, Gaye & Barth, Matthias. (2019). Systems Thinking Skills of Preschool Children in Early Childhood Education Contexts from Turkey and Germany. Sustainability. 11. 1478. 10.3390/su11051478. ● Nuhoğlu, H. (2014). Güncel sosyobilimsel konulara yönelik sistem dinamiği temelli kurulan öğrenci modellerinin değerlendirilmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 14(5), 1957-1975. ● Meadows, D. 1999. Leverage Points: Places to Intervene in a System. Hartland, VT: Sustainability Institute. (Türkçe çevirisi var: Bir Sistemin Müdahale Yerleri) ● Forrester J (1994) ‘Learning through System Dynamics as Preparation for the 21st Century’, paper presented in: Systems Thinking and Dynamic Modeling Conference for K-12 Education, Concord, Mass ● Meadows, D. (2002). Dancing with Systems. Systems Thinker, 13, 2-6. (Türkçe çevirisi var: Sistemlerle Dans) ● Waters Foundation. (2010). The Impact of the Systems Thinking in Schools Project: 20 Years of Research, Development and Dissemination. White Paper. Pittsburgh, PA: Waters Foundation. Önerilen kitaplar (öncelik sırasına göre): ● Senge P., Cambron-MCCabe, N., Lucas, T., Smith, B., Dutton, J. Ve Kleiner, A., 2012, Schools That Learn a Fifth Discipline, Çeviri Ed: Münevver Çetin, 2014, Öğrenen Okullar, Nobel yayın, Ankara. ● Meadows, Donella H. (2009). Thinking in systems : a primer. London ; Sterling, VA :Earthscan, ● Richmond, B. (2004). An Introduction to Systems Thinking: STELLA Software. In An Introduction to Systems Thinking. iseesystems, inc. ● Fisher, D., & isee systems (Firm). (2011). Modeling dynamic systems: Lessons for a first course. Lebanon, N.H.: Isee systems. ● Fisher, D. M. (2013). Lessons in mathematics: A dynamic approach with applications across the sciences. Lebanon, NH: ISEE Systems. ● Senge, P., (1990). The Fifth Discipline: The Art And Practice Of The Learning Organization. Random House, London. Çeviri: Beşinci Disiplin: Öğrenen Organizasyon Düşünüşü ve Uygulaması, 2011, Ayşegül İldeniz, Ahmet Doğukan, 16. baskı. Yapı Kredi Yayınları, İstanbul.
Teaching MethodsFlipped classroom will be used in lessons. Students will actively take part in individual and group work.
Homework and Projects-
Laboratory Work-
Computer Use-
Other Activities-
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Ödev 1 % 50
Projeler 1 % 50
TOTAL % 100
Course Administration ozcanm@mef.edu.tr

Assoc. Prof. Hasret NUHOĞLU Office: ? Office Phone: ? E-mail Address: hasretnuhoglu@maltepe.edu.tr Class Hours: ? İLKELER VE PROSEDÜRLER Katılım: Beklentimiz, zamanında ve her sınıf için hazırlıklı olmanızdır. Tüm ders programlarına devam bekleniyor. Tıpkı herhangi bir profesyonelin yaptığı gibi, acil bir durumda veya başka özel durumlarda, herhangi bir nedenle sınıfta bulunmayacaksanız lütfen eğitmenle iletişime geçin. Genel olarak, birden fazla dersin kaçırılması aşırı olarak kabul edilir ve ders için daha düşük bir notla sonuçlanır (yani, bir harf notu düşmesi gibi). Derse katılım Öğrencilerden beklenenler: ● Derse hazırlıklı olmak (tüm okuma ve yazma ödevlerini önceden yapmak, gerekli tüm materyalleri sınıfa getirmek vb.) ● Derse zamanında gelmek. ● Öğretim veya araştırma amaçlarına yardımcı olmak gibi sınıf içi ödevleri gerekli durumlarda grupça tamamlamak. ● Faaliyetlere yansıtıcı ve profesyonel bir şekilde katılmak Geç ödevler Önceki dersin ödevi sonraki dersin başında değerlendirilmektedir. Değerlendirmeye girmeyen ödevler toplam değerlendirme puanından, her okuma ödevi için 2, yazma ödevi için 5 puan düşülür. Sadece hafifletici koşullar söz konusu olduğunda, takdiri uygun görüldüğü takdirde yeniden değerlendirme yapılabilir. Bilgisayar sorunlarının hafifletici koşullar olarak kabul edilmeyeceğinden emin olun, bu nedenle bilgisayar probleminden kaynaklanan zaman sıkıntısını önlemek için ödevleri mümkün olduğu kadar erken tamamlamak en iyisidir. Standart Yazma Notlar verilirken fikirlerin kalitesi ve sunumunuz dikkate alınacaktır. Bir öğretmen olarak, kolayca okunan, iyi düzenlenmiş, açıkça anlaşılan, gramer olarak doğru olan ve yazım hatası içermeyen yazılı belgeler üretmeniz beklenir. Akademik dürüstlük Bir öğrenci olarak, akademik çalışmalara devam ederken dürüst olmak ve kendinizi etik bir şekilde yürütmek sorumluluğuna sahipsiniz. Akademik bütünlüğü ihlal etmekle suçlanmanız durumunda, öğrenci haklarını korumak için gerekli işlem hükümlerini içeren usul güvenceleri tasarlanmıştır. Bu durumda, akademik bütünlük ihlali yaparsanız, puanınız “sıfır” olacaktır, dersten başarısız olacaksınız. Kopya çekmek veya çektirmek ve intihal yapmak 2547 Sayılı Yüksek Öğretim Kanunu'nun 54. Maddesi’ne tabi olacaktır.

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 2 3 2 98
Proje 1 8 8
Ara Sınavlar 1 8 2 10
Final 1 12 2 14
Total Workload 130
Total Workload/25 5.2
ECTS 5