Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
School/Faculty/Institute | Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences | ||||||
Course Code | MGMT 342 | ||||||
Course Title in English | Customer Experience Management | ||||||
Course Title in Turkish | Müşteri Deneyimi Yönetimi | ||||||
Language of Instruction | EN | ||||||
Type of Course | Flipped Classroom | ||||||
Level of Course | Intermediate | ||||||
Semester | Güz | ||||||
Contact Hours per Week |
|
||||||
Estimated Student Workload | 133 hours per semester | ||||||
Number of Credits | 5 ECTS | ||||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||||
Pre-requisites | None | ||||||
Expected Prior Knowledge | None | ||||||
Co-requisites | None | ||||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | ||||||
Overall Educational Objective | To understand the fundamentals of customer experience management, learn how organizations use customer experience as a competitive advantage and gain ability to design an experience with using customer experience methodologies and tools. | ||||||
Course Description | The goal of the course is to make students learn the customer experience management, especially on the practical side. The students will explore the customer experience management framework, consumer research methods, creating customer centric culture, measurement of customer experience and experience design fundamentals. | ||||||
Course Description in Turkish | Bu dersin amacı, öğrencilerin özellikle uygulama tarafıyla müşteri deneyimi yönetimini öğrenmelerini sağlamaktır. Öğrenciler müşteri deneyimi yönetimi çerçevesini, müşteri araştırma yöntemlerini, müşteri odaklı kültür yaratma aksiyonlarını, müşteri deneyimi ölçümünü ve deneyim tasarımı adımlarını keşfedeceklerdir. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Müşteri deneyim bakış açısı kazanmak 2) Müşterinin sesini dinlemek ve bu dinlemelerden sonra iç görüler oluşturmak 3) Bir müşteri yolculuğu haritası oluşturmak ve gelişim alanlarını işaretlemek 4) Müşteri odaklı kültür projeleri oluşturmak 5) Şikayet yönetimi süreçlerine liderlik yapmak 6) Müşteri deneyimini iyileştirmek için veri analizi yapmak 7) Müşterilerin hassas noktalarını keşfetmek ve onları yönetebilmek |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | HW,Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Exam,HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW |
Prepared by and Date | GOKHAN KARA , May 2023 |
Course Coordinator | HANDE KARADAĞ |
Semester | Güz |
Name of Instructor | Öğr. Gör. GOKHAN KARA |
Hafta | Konu |
1) | Müşteri Deneyim Yönetimine Giriş |
2) | CX Stratejisi ve Program Yönetimi |
3) | Müşteri Odaklı Kültür Yaratmak |
4) | Müşterileri ve İç görüleri Anlamak |
5) | Kanal Yönetimi |
6) | Müşteri Odaklı Tasarım |
7) | Duygusal Tecrübe |
8) | Ara dönem projesi |
9) | Şikayet Yönetimi |
10) | Müşteri Deneyim Ölçümü |
11) | Müşteri Yolculuğu Harita Raporları Tartışmaları |
12) | Müşteri Analitiği, Veri ve Dijitalleşme |
13) | Müşteri Deneyiminin Geleceği |
14) | Proje Sunumları |
15) | Final projeleri dönemi |
16) | Final projeleri dönemi |
Required/Recommended Readings | Recommended: Manning, H. ; Bodine, K. (2012). Outside In: The Power of Putting Customers at the Center of Your Business. New Harvest: Boston Michelli, J. A. (2008). The New Gold Standard: 5 Leadership Principles for Creating a Legendary Customer Experience Courtesy of Ritz-Carlton Company. Mc Graw Hill. Hsieh, T. (2010). Delivering Happiness: A Path to Profits, Passion and Purpose. Harper Collins Publishers. | |||||||||||||||||||||
Teaching Methods | Across the class, several methods will be used such as presentations, exercises, videos, use cases, discussions and guest speakers. Also students will attend selected online webinars to see practical challenges and solutions. | |||||||||||||||||||||
Homework and Projects | The students will form groups that consist of 4-5 students. Each group is due to present a customer journey map at the end of the course. Each student will be responsible for three individual assignments. | |||||||||||||||||||||
Laboratory Work | None | |||||||||||||||||||||
Computer Use | Personal laptops | |||||||||||||||||||||
Other Activities | Attending selected webinars | |||||||||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||||||||
Course Administration |
karago@mef.edu.tr Assignments should be delivered as hard copies until the exact deadline. Late submissions will not be accepted. When preparing the assignments, students are expected to benefit from the web or other sources and avoid of plagiarism. For sure, the class will be much more didactic and productive by students’ participation, so students will be encouraged to contribute with their opinions and related examples during the class. |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 2 | 98 | ||
Sunum / Seminer | 1 | 10 | 1 | 11 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 8 | 2 | 10 | |||
Rapor Teslimi | 1 | 10 | 4 | 14 | |||
Total Workload | 133 | ||||||
Total Workload/25 | 5.3 | ||||||
ECTS | 5 |