Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | ||||
Ders Kodu | PSYC 355 | ||||
Ders Adı İngilizce | Close Relationships | ||||
Ders Adı Türkçe | Yakın İlişkiler | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | ||||
Dönem | Bahar | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 150 saat | ||||
Ders Kredileri | 6 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul |
PSYC 106 - Introduction to Social Psychology |
||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Sosyal Psikolojiye Giriş | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece lisans öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Yakın ilişkiler alanında seçilmiş teoriler, temel araştırmalar ve pratik beceriler hakkında bilgi edinmek ve bu bilgiyi hem teorik hem de pratik olarak nasıl etkili bir şekilde uygulayacağını öğrenmek. | ||||
Ders Açıklaması | Gelişimsel ve sosyal psikolojik perspektifleri kullanan bu ders, kişilerarası ilişkilerin oluşumunu, sürdürülmesini, dinamiklerini ve işlevlerini keşfedecektir. Bu amaçla, bu ders, kişilerarası ilişkileri insan hayatının temel bir bileşeni olarak anlamaya ilişkin temel teorilerin, birincil araştırma bulgularının ve pratik uygulamaların bir incelemesini içerecektir. Bu derste ele alınacak çok çeşitli konular göz önüne alındığında, öğrencilerden eleştirel düşünmeleri ve ilişki bilimi ile ilgili temel bir içerik ve teori anlayışı geliştirmeleri beklenir. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Yakın ilişkiler alanındaki temel teorileri ve araştırmaları anlamak. 2) Fikirleri yazılı ve sözlü ortamlarda bilimsel bir şekilde tartışmak. 3) Daha sağlıklı kişilerarası ilişkiler kurmak ve geliştirmek. 4) Yakın ilişkilerle ilgili bilimsel ve bilimsel olmayan bilgi kaynaklarını eleştirel bir şekilde değerlendirmek. 5) Derslerde öğrenilen kavramları, teorileri ve prensipleri gerçek yaşamda ve klinik deneyimlerde uygulamak. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | H | Sınav |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Sınav,Derse Katılım |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | H | Derse Katılım |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | S | Derse Katılım |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | H | Sınav,Ödev,Derse Katılım |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Derse Katılım |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Derse Katılım |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Ödev |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Ödev |
Hazırlayan ve Tarih | SENA CÜRE ACER , March 2022 |
Ders Koordinatörü | MERVE CAN |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi BARIŞ SEVİ |
Hafta | Konu |
1) | İnsanların ilişkilere neden ihtiyacı vardır? |
2) | Erken Yaşta Bağlanma: İşlevi, Ontogenezi ve Dinamikleri |
3) | Erken Yaşta Bağlanma: Uygulama |
4) | İlişki Oluşumu: Çekim |
5) | İlişki Oluşumu: Eş Seçimi |
6) | İlişki Oluşumu: Aşk, Yakınlık, Bağlılık |
7) | İlişki Gelişimi: Aşk, Yetişkin Bağlanması |
8) | İlişkilerde Cinsellik: Nörokimyasal Etkiler, Sağlıklı Uygulamalar, Monogami |
9) | İlişki Sorunları: Yalan Söyleme, Kıskanma, Aldatma, Gözetleme |
10) | İlişki Sorunları: Tamamen Toksik Hale Geldiğinde |
11) | İlişki Sorunları: Ayrılıklar, Yalnızlık, Yaralı Duygular |
12) | İlişki Bakımı: İletişim, Duygu Düzenleme |
13) | İlişkiler ve Benlik |
14) | Son Yorumlar, Sınıf Soruları, Eve Alınacak İpuçları |
15) | Final Sınavı Dönemi |
16) | Final Sınavı Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Miller, R. S. (2018). Intimate relationships (8th ed). New York, NY : McGraw-Hill Education. There will also be a set of readings selected from a range of sources, including books, edited volumes, and scientific journals. | |||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Bu ders tamamen ters yüz edilmiş formatta verilecektir. Her hafta, öğrencilerin derse gelmeden önce konuyu tanımaları için bir ön sınıf ödevi ve ilgili bir okuma verilecektir. Ders sırasında, öğrencilerden çeşitli soruları tartışmaları ve o gün sınıfta ele aldığımız konularla ilgili grup çalışmaları yapmaları istenecektir. Her dersin sonunda, öğrenciler düşüncelerini ve sorularını içeren bir yansıma sunacak ve bu yansımalar eğitmen tarafından gözden geçirilip yanıtlanacaktır. Ders ödevleri, öğrencilerin hem bağımsız olarak hem de ekip halinde çalışmalarını sağlayacak şekilde tasarlanmıştır. Ders anlatımları, soruların stratejik olarak yerleştirildiği ve öğrencilerin tartışmaya dahil edildiği bir formatta sunulacaktır. | |||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Ders öncesi ödevleri, konunun içeriğine bağlı olarak kısa makaleler yazmaktan (1-2 sayfa), film izlemeye, şarkı dinlemekten zorunlu okumalara ilişkin soruları yanıtlamaya kadar çeşitlilik gösterecektir. | |||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | |||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Yok | |||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Ders sırasında, öğrencilerden çeşitli soruları bireysel olarak veya gruplar halinde tartışmaları istenecektir. Bu tartışmalar, sınıf içi katılımlarının bir parçası olarak değerlendirilecektir. Her dersin ardından, öğrencilerin ya (a) o derste tartışılan konuyla ilgili cevapsız veya ele alınmamış bir soruyu ya da (b) o ders sırasında ele alınan önemli bir noktayı vurgulayan bir veya iki cümle yazmaları beklenmektedir. | |||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||
Ders Yönetimi |
surenkokg@mef.edu.tr Kaçırılan bir sınavın telafisi, yalnızca geçerli bir mazereti belgeleyen yazılı kanıt sunan öğrencilere (örn. ciddi hastalık, ailede ölüm vb.) sunulacaktır. Kanıt sunulmazsa, öğrenciler kaçırdıkları sınavdan başarısız not alacak ve telafi sınavına girme hakkı kazanamayacaklardır. Öğrencilerin üniversite personeline ve birbirlerine her zaman saygılı davranmaları beklenmektedir; bu, ders içeriğine ve başkalarının fikirlerine saygı göstermeyi de içerir. Her türlü kopya çekme, yalan söyleme ve aldatma eylemi dürüstlükten uzaktır ve kabul edilmeyecektir. Akademik sahtekârlık ve intihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 2 | 98 | ||
Ödevler | 14 | 1 | 14 | ||||
Ara Sınavlar | 2 | 8 | 2 | 20 | |||
Final | 1 | 16 | 2 | 18 | |||
Toplam İş Yükü | 150 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 6.0 | ||||||
AKTS | 6 |