PSYC 359 Art TherapyMEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Ders Kodu PSYC 359
Ders Adı İngilizce Art Therapy
Ders Adı Türkçe Sanat Terapisi
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ders
Dersin Düzeyi Başlangıç
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: 0 Laboratuvar : 0 Diğer: 0
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 160 saat
Ders Kredileri 6 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul PSYC 302 - Clinical Psychology
PSYC 208 - Adult Psychopathology | PSYC 301 - Child and Adolescent Psychopathology
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Klinik psikoloji veya Çocuk ve Ergen Psikopatolojisi
Kayıt Kısıtlamaları Sadece Lisans Öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Sanat terapisi dersi öğrencilerin sanat terapisiyle tanışmalarını hedefliyor. Öğrenciler ders boyunca farkli sanat terapisi teknikleriyle ve teorileriyle tanisacaklar ve bir takim uygulamalar yapacaklar. Sanat terapisi uzerine dusunmeye ve kendi kişisel farkındalıklarını ve büyümelerini destekleyen sanat çalişmaları yapma fırsatları olacak. Etik sanat terapisi pratiği konusunda bilgilenecekler ve bu yolda nasıl ilerleyebileceklerini öğrenecekler.
Ders Açıklaması Sanat terapisi dersi öğrencilerin sanat terapisiyle tanışmalarını hedefliyor. Öğrenciler ders boyunca farkli sanat terapisi teknikleriyle ve teorileriyle tanisacaklar ve bir takim uygulamalar yapacaklar. Sanat terapisi uzerine dusunmeye ve kendi kişisel farkındalıklarını ve büyümelerini destekleyen sanat çalişmaları yapma fırsatları olacak. Etik sanat terapisi pratiği konusunda bilgilenecekler ve bu yolda nasıl ilerleyebileceklerini öğrenecekler.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Sanat terapisi temel kavramlarını anlamak.
2) Yaratıcılığın nasıl işlediğini anlamak.
3) Sağaltım belgeleri oluşturmak.
4) Kişisel büyümeyi kolaylaştırmak için temel yaratıcılık ve sanat etkinliklerini uygulamak.
5) Sanat malzemelerinin doğasını anlamak ve belirli malzemelerin sonuç üzerindeki etkisini bilmek.
6) Sanat çalışmalarına yanıt vermek.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5 6
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. S Derse Katılım
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. S Ödev
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. H Ödev,Derse Katılım
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. H Ödev,Derse Katılım
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. H Derse Katılım
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. S Ödev,Sunum
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. N
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. H Ödev,Derse Katılım
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. H Ödev,Sunum,Proje
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. S Ödev
Hazırlayan ve Tarih SENA CÜRE ACER , March 2022
Ders Koordinatörü MERVE CAN
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. SUZİ AMADO

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Giriş
2) Kişi Merkezli Terapist Olmak Üzerine
3) Dışavurumcu sanat terapisi nedir?
4) Duygusal İlk Yardım
5) Farklı yöntemlerin kullanılması.
6) Temenos: Tedavi Alanındaki Kutsal Alan
7) Mandalanın ve Müziğin Kullanımı
8) Anlatı Terapisi
9) Anlatı Sanat Terapisi
10) İyileştiren Dokümanlar Yaratmak
11) Sanatçıyla Tanışın!
12) Sunumlar ve Sergi Hazırlıkları
13) Sanat sergisi ve Genel Bakış
14) Kapatma
15) Final Sınavları Dönemi
16) Final Sınavları Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarThe course will have a reader that involves parts of some of the books. Corey, G. (2017). Theory and practice of counseling and psychotherapy. Boston: Cengage Learning. Davenport, L. (2009). Healing and transformation through self-guided imagery. Berkeley: Celestial Arts. Denborough, D. (2008). Collective narrative practice: responding to individuals, groups, and communities who have experienced trauma. Adelaide, S. Aust.: Dulwich Centre Publications. Malchiodi, C. A. (2004). Handbook of art therapy. New York, NY, etc.: The Guilford Press. Rogers, N. (2000). The creative connection: expressive arts as healing. Ross-on-Wye: PCCS Books. Morgan, A. (2002). What is narrative therapy?: an easy-to-read introduction. Adelaide, Australia: Dulwich Centre Publications.
Öğretme TeknikleriBu durumdan kaynaklanan öğretim stratejisi ve hem öğrenciler hem de öğretim kadrosu için beklentiler. Öğrenci çalışma modları (bağımsız ve/veya ekip halinde). Dış toplulukla yapılan herhangi bir çalışma - coğrafi veya endüstri sektörü.
Ödev ve ProjelerÖğrenciler bir sanat sergisi hazırlayacaklar. Öğrenciler sanat projeleri hazırlayacak ve bunlar üzerinde düşüncelerini paylaşacaklar. Öğrenciler sunumlar yapacaklar.
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıSunumlar
Diğer AktivitelerÖğrencilerin ders dışı zamanlarda bir sanat sergisini ziyaret etmeleri beklenmektedir. Ayrıca, öğrencilerin ders dışı zamanlarda sanat projeleri yapmaları da beklenmektedir.
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 14 % 20
Sunum 2 % 20
Projeler 1 % 30
Rapor Teslimi 5 % 30
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi amados@mef.edu.tr

*Ofis Saatleri İçin E-posta iletin. * Derse gelmeden önce verilen okumaları yapmanız zorunludur; böylece bu okumanın terminolojisini tanıtmakla zaman kaybetmeyiz. * Derse zamanında gelmeniz beklenmektedir, lütfen dakiklik konusunda dikkatli olun. Ders başladıktan sonra 15 dakika geçtikten sonra sınıfa kabul edilmeyeceksiniz. * Sınavlar: Derste tartışılan tüm konuların yanı sıra, kitapta belirtilen bölümlerden de sorumlusunuz. Sınıfta bahsedilmese bile, kitap bölümlerindeki tüm konular sınav kapsamındadır. * Yazılı ödevlerinizi basılı kopya olarak teslim ediniz, aksi belirtilmedikçe elektronik kopya kabul edilmez. * Sınıf arkadaşlarınıza ve öğretim görevlisine saygı gereği, lütfen cep telefonlarınızı, tabletlerinizi ve ses çıkaran elektronik cihazlarınızı kapatınız. * Dersleri kaydetmek yasaktır. * Sınıfta içecek içmek serbesttir, ancak yemek yemek yasaktır. * Etik sorunlar (kopya çekme, intihal vb.) bu ders kapsamında tolere edilmeyecektir. * Ödevlerin gerekliliklerini ve teslim tarihlerini takip etmek sizin sorumluluğunuzdadır. Bunları derste açıklayacağım ancak derste açıkladığım içerik ve program hakkında e-postalara yanıt vermeyeceğim. * İlk derste e-posta politikamı da anlatacağım. * Bu ders aynı zamanda empati ve yargısızlık becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Birbirimize yaklaşım şeklimizin farkında olmamız önemlidir. Birbirimizi aşağılamak kabul edilemez. Hepimiz yargılayıcı tepkilerden kaçınmak için elimizden gelenin en iyisini yapacağız. Akademik Sahtekârlık ve İntihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 3 3 2 112
Sunum / Seminer 1 10 10
Proje 1 10 10
Rapor Teslimi 7 3 1 28
Toplam İş Yükü 160
Toplam İş Yükü/25 6.4
AKTS 6