HUK 208 Milletlerarası Hukuk IIMEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

School/Faculty/Institute Faculty of Law
Course Code HUK 208
Course Title in English Public International Law II
Course Title in Turkish Milletlerarası Hukuk II
Language of Instruction TR
Type of Course Lecture
Level of Course Introductory
Semester Spring
Contact Hours per Week
Lecture: 2 Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 60 hours per semester
Number of Credits 2 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Expected Prior Knowledge International Law I
Co-requisites None
Registration Restrictions 1st and 2nd semester students are not eligible to elect this course.
Overall Educational Objective This course aims to enable students to acquire knowledge of the concepts of international law, to understand the rules and principles governing the relations between the international community, and to develop an understanding of the rules of international law to address and resolve the problems that are of concern to the international community, even when reading the daily news. The aim of the course is to develop students' legal reasoning skills and to enable them to critically evaluate the rules of international law regarding the events taking place in the world.
Course Description International law refers to the legal system that encompasses the rights and obligations of states in their relations among themselves and with non-state actors. This course provides a historically and theoretically grounded examination of doctrine, practice and institutions. Topics include: international law of the sea, succession of states, diplomatic and consular relations, immunities, use of force, sanctions and countermeasures, peaceful settlement of disputes, the United Nations, the International Court of Justice, international responsibility for acts contrary to international law.
Course Description in Turkish Uluslararası hukuk, devletlerin aralarındaki ve devlet-dışı aktörlerle olan ilişkilerdeki hakları ve yükümlülükleri kapsayan hukuk sistemine işaret etmektedir. Bu ders doktrin, uygulama ve kurumların tarihsel ve kuramsal olarak pekiştirilmiş bir incelemesini sunmaktadır. Dersin içerdiği başlıklar: uluslararası deniz hukuku, devletlerin ardıllığı, diplomatik ve konsüler ilişkiler, bağışıklıklar, kuvvet kullanma, yaptırımlar ve karşı önlemler, uyuşmazlıkların barışçıl çözüm yolları, birleşmiş milletler, uluslararası adalet divanı, uluslararası hukuka aykırı eylemlerden dolayı uluslararası sorumluluk.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Uluslararası hukukun kavramlarını somut olgulara uygular.
2) Uluslararası ve ulusal deniz alanlarını tanımlar ve bu alanlarda devletin egemenliğinin sınırlarını tespit eder.
3) Bir uyuşmazlığın uluslararası hukuk uyuşmazlığı olup olmadığını tespit eder ve buna ilişkin çözüm mekanizmalarını tanımlar.
4) Diplomatik ve konsüler ilişkilerin yürütülme biçimini ve görevlilerin yetki ve bağışıklıklarının kapsamını ayırt eder.
5) Uluslararası mahkeme kararlarını eleştirel bir yaklaşımla irdeler.
6) Uluslararası sorumluluğun nedenlerini ve sonuçlarını kavrar.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5 6
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Exam,HW,Participation
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Participation
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S HW,Participation
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Exam,HW
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Exam,HW
Prepared by and Date BİLGE ERSON ASAR , January 2024
Course Coordinator BİLGE ERSON ASAR
Semester Spring
Name of Instructor Dr. Öğr. Üyesi BİLGE ERSON ASAR

Course Contents

Hafta Konu
1) Uluslararası Deniz Hukuku -1- Deniz hukukunun tarihsel gelişimi, kaynakları, iç sular, kara suları, boğazlar
2) Uluslararası Deniz Hukuku -2- Bitişik bölge, kıta sahanlığı, münhasır ekonomik bölge, açık denizler, uluslararası deniz yatağı
3) Ardıllık (Halefiyet)
4) Devletlerin Uluslararası İlişkileri ve Faaliyetleri-1- Diplomatik ve konsüler ilişkilerin kurulması, diplomatik ve konsüler işlevlerin yerine getirilmesi, görev ve sorumluluklar
5) Devletlerin Uluslararası İlişkileri ve Faaliyetleri-2- Bağışıklıklar, dokunulmazlıklar ve ayrıcalıklar
6) Uluslararası Sorumluluk -1- Sorumluluğun doğma koşulları
7) Uluslararası Sorumluluk Hukuku -2- Sorumluluğun ileri sürülmesi, sonuçları, diplomatik koruma
8) Uluslararası Sorumluluk Hukuku-3- Uluslararası Önlemler ve Zorlama Yolları
9) Uyuşmazlıkların Barışçıl Çözüm Yöntemleri -1- Yargısal ve yargı dışı çözüm yolları
10) Uyuşmazlıkların Barışçıl Çözüm Yöntemleri -2- BM nezdinde uyuşmazlıkların çözümü, Uluslararası Adalet Divanı
11) Uluslararası Hukukta Kuvvet Kullanma
12) Uluslararası Hukukta Kuvvet Kullanma/ Silahlı Çatışmalar Hukukuna Giriş
13) Pratik
14) Pratik
Required/Recommended ReadingsDecisions and articles will be uploaded onto the system by the lecturer according to weekly topics. These materials should be read before the class and be available in the classroom. • Textbooks (Main Materials - Students are advised to obtain one of the following as a textbook): -- Hüseyin Pazarcı, Uluslararası Hukuk, Turhan Yay., (the last edition) -- Yusuf Aksar, Teoride ve Uygulamada Uluslararası Hukuk I, Seçkin Yay. (the last edition) • Fundamental Texts (Additional Materials): -- Yusuf Aksar, Temel Metinler ve Davalarla Uluslararası Hukuk, Seçkin Yay. (the last edition) -- Milletlerarası Hukuk - Aslan Gündüz, Editör: Reşat Volkan Günel, Savaş Kitabevi (the last edition) • Casebooks (Additional Materials): -- İbrahim Kaya/Cüneyt Yüksel/Galip Engin Şimşek, Uluslararası Hukuk Pratik Çalışma Kitabı, Seçkin Yayınları (the last edition) • Additional Materials in English: -- Martin Dixon, Robert McCorquodale, Sarah Williams, Cases and Materials on International Law, Oxford University Press, 6th Ed. 2016 -- Antonio Cassese, International Law, Oxford University Press, 2nd Ed. 2005 -- Malcolm Evans, International Law, Oxford University Press, 5th Ed. 2018 -- Malcolm Shaw, International Law, Cambridge University Press, 8th Ed. 2017 -- James Crawford, Brownlie's Principles of Public International Law, Oxford University Press, 8th Ed. 2012
Teaching MethodsThe course will take place as flipped classroom, lectures, discussions and case studies. Students are expected to come to class having read the required materials and to actively participate during the class. Cell phones must be turned off or switched to silent mode.
Homework and Projects
Laboratory Work
Computer Use
Other Activities
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
TOTAL % 100
Course Administration ersonb@mef.edu.tr

In person: Thursday 09.00-10.30 / 13.30-15.00. Outside of the office hours, an appointment can also be scheduled by e-mail.

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 1 2 42
Ara Sınavlar 1 6 2 8
Final 1 8 2 10
Total Workload 60
Total Workload/25 2.4
ECTS 2