Ekonomi | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | ||||
Ders Kodu | ECON 438 | ||||
Ders Adı İngilizce | Agricultural Economics | ||||
Ders Adı Türkçe | Tarım Ekonomisi | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | İleri | ||||
Dönem | Güz | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 134 saat | ||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul |
ECON 101 - Microeconomics ECON 101 - Microeconomics |
||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Mikroekonomi ve Makroekonomi | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece lisans öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Öğrenciler, üretim ekonomisi, arz ve talep ilkeleri, kaynak ekonomisi, dünya gıda durumu, tarım ürünlerinin pazarlanması ve tarımsal kamu politikalarını inceleyeceklerdir. | ||||
Ders Açıklaması | Bu ders tarım ekonomisi alanındaki temel kavramları kapsayıp, üretim ekonomisi, arz talep ilişkisi, kaynak ekonomisi, dünyadaki gıda problemi, tarım ürünleri pazarı ve tarım politikalarına odaklanmaktadır. Ders, katılımcıların makro ekonomi ve mikroekonominin temellerini bildiğini varsayar. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Tarım politikalarını analiz etmek için ekonomik ilkelerin uygulanmasına aşina olmak 2) Tarım iktisadının dinamiklerini anlamak |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 |
---|---|---|
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. | ||
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek | ||
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak | ||
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. | ||
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. | ||
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. | ||
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. | ||
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. | ||
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). | ||
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. | ||
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. | H | Sınav |
2) | Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek | N | |
3) | Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak | S | Derse Katılım |
4) | Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. | H | Sınav |
5) | Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. | H | Derse Katılım |
6) | Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. | S | Sunum |
7) | Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. | N | |
8) | Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. | N | |
9) | Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). | S | Derse Katılım |
10) | Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. | N | |
11) | Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. | S | Derse Katılım |
Hazırlayan ve Tarih | FIRAT BİLGEL , December 2023 |
Ders Koordinatörü | MUHAMMED ABDULLAH ALTUNDAL |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi MERVE HAMZAOGLU |
Hafta | Konu |
1) | Derse giriş, tarım ekonomisinin temel ilkeleri |
2) | Tarım üretimi ve fiyatlarının tarihi (2007 gıda krizi, gıda güvenliği ve kaynak kullanımı) |
3) | Tüketici dengesi ve piyasa talebi |
4) | Esnekliklerin Ölçümü ve Yorumu Pazar Dengesi ve Ürün Fiyatlarının Gözden Geçirilmesi Kusursuz ve Eksik Rekabet |
5) | Kaynak kullanımına giriş |
6) | Tarımsal girdilerin ekonomisi |
7) | Ara sınav |
8) | Doğal Kaynaklar-Çevre-Tarım |
9) | Tarımda Makroekonomik Politikalar |
10) | Tarım Ticaret Politikaları ve Anlaşmaları |
11) | Sürdürülebilir Üretim Sistemleri: İyi Tarım Uygulamaları, Organik Tarım |
12) | Türkiye'de Tarım Politikaları: Sürdürülebilir ve Geleneksel Tarım |
13) | Sürdürülebilir Tarım Ürünlerine Yönelik Tüketici Tercihleri |
14) | Tarımın Geleceği ve Ekonomi Üzerindeki Etkisi Üzerine Sunumlar |
15) | Final Dönemi |
16) | Final Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Required reading: John B. Penson Jr.; Oral Capps Jr.; C. Parr Rosson III; Richard T. Woodward (2014) Introduction to Agricultural Economics, Pearson, Sixth Edition. Ek okuma listesi dersin öğretim üyesi tarafından verilecektir. | |||||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Ters yüz öğrenme | |||||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | yok | |||||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | |||||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Yok | |||||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Ödevler | |||||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
hamzaoglum@mef.edu.tr |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 5 | 3 | 1 | 126 | ||
Sunum / Seminer | 1 | 1 | 1 | ||||
Küçük Sınavlar | 5 | 1 | 5 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 | ||||
Final | 1 | 1 | 1 | ||||
Toplam İş Yükü | 134 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.4 | ||||||
AKTS | 5 |