Ders Açıklaması |
Bu ders farklı programlarda eğitim alan ve gelecekteki derslerine farklı teknolojileri, 21. Yüzyıl becerilerini, ve STEAM (FeTeMM) aktivitelerini entegre etmek isteyen öğretmen adayları için tasarlanmıştır. Ders, teknoloji ile anlamlı öğrenme ve anaokulundan 12. sınıflara kadar öğrenme, dizayn, ve teknolojinin kesişim noktasını bulmaya odaklanmaktadır. Derste ele alınacak bazı ana konular 21. Yüzyıl öğrenmenin 4C’si, programlama ve robotik, ve maker/üretici eğitimdir. |
|
Program Çıktıları ve Yeterlilikler |
Düzey |
Değerlendirme |
1) |
Psikolojik yardım sağlamak için bilimsel yeterlilik, bilgi, beceriler ve etkili öğretim yöntemleri ve stratejileri. |
N |
|
2) |
Öğrencilerin okul ortamında karşılaştıkları sorunlarla başa çıkma becerilerini geliştirmelerini sağlayacak bilgi. |
N |
|
3) |
Erken çocukluktan yetişkinliğe kadar olan gelişim süreçleri hakkında temel bilgiler ve her aşamaya özgü özellikler ve sorunlar. |
N |
|
4) |
Okul rehberlik hizmetlerinde kullanılan araçlar hakkında bilgi ve ilgili programları geliştirme yeterliliği. |
N |
|
5) |
Mesleki rehberlik ve danışmanlık uygulamalarında yeterlilik. |
N |
|
6) |
İnsan ilişkileri ve etkileşimi anlama. |
N |
|
7) |
Davranış bilimlerinde araştırma yapmak için bilimsel yöntemler konusunda bilgi, deneyim ve beceriler. |
N |
|
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin, bilgiye ulaşmanın ve eğitim, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip etmenin gerekliliği konusunda farkındalık. Alana ilişkin sorunları çözme yeteneği, sürekli kendini geliştirme ve yenileme, eleştirel düşünme ve sorgulama becerisi. Bilgi teknolojilerini kullanma yeteneği. |
N |
|
9) |
Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde kullanma yeteneği; Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde en az İngilizce kullanabilme becerisi. |
N |
|
10) |
Alanın mesleki uygulamalarıyla ilgili geçmiş ve güncel düzenlemeler ve mevzuat hakkında bilgi ve bu alana daha fazla katkıda bulunma yeterliliği. Alanın mesleki uygulamalarıyla ilgili geçmiş ve güncel düzenlemeler ve mevzuat hakkında bilgi ve bu alana daha fazla katkıda bulunma yeterliliği. |
N |
|
11) |
Farklı kültürlere, değerlere ve bireylerin demokratik haklarına duyarlılık; ulusal kültür ve tarih bilgisi ve bu bilgiyi ulusal ve uluslararası sosyal, kültürel, sanatsal ve teknolojik gelişmelere farkındalık ve katılımı artırmada kullanma. |
N |
|
12) |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ve Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılık farkındalığı. |
N |
|
Hafta |
Konu |
1) |
Introduction
Foundations of meaningful learning with technology
Characteristics of meaningful learning
21st century learning
TPACK
|
1) |
Introduction
Foundations of meaningful learning with technology
Characteristics of meaningful learning
21st century learning
TPACK
|
2) |
Introduction to ISTE standards
Overview of each standard
Introduction to Genius Hour
|
2) |
Introduction to ISTE standards
Overview of each standard
Introduction to Genius Hour
|
3) |
4 C’s of 21st century learning: Creativity and Innovation
Design thinking
Divergent thinking
|
4) |
4 C’s: Creativity and Innovation (cont’d)
4 C’s: Communication
“Explore-Create-Reflect 1” mini-project (Creative Communication Tools)
|
5) |
4 C’s: Collaboration
Student Voice
“Explore-Create-Reflect 2” mini-project (Google Tools)
|
6) |
4C’s: Critical Thinking & Problem solving
Introduction to Computational Thinking
Introduction to Block-based programming (Scratch)
|
6) |
4C’s: Critical Thinking & Problem solving
Introduction to Computational Thinking
Introduction to Block-based programming (Scratch)
|
7) |
Introduction of Ozobots (robots)
Ozoblockly Level 3
Scratch and Ozoblockly coding/debugging challenges
|
8) |
Exploring Scratch
Logic 1: Stop, Wait, Repeat blocks
Logic 2: Broadcast block, Conditional statements, Nested control statements
Ozoblockly level 4
|
9) |
Lesson Design Project (to teach programming by using block-based programming)
Exploration of instructional design models
How to write learning objectives
|
10) |
Peer teaching of lessons |
10) |
Peer teaching of lessons |
11) |
Maker Education
Explore-Make-Reflect (Maker Projects)
|
11) |
Maker Education
Explore-Make-Reflect (Maker Projects)
|
12) |
Maker Projects
Maker Faire in class
|
12) |
Maker Projects
Maker Faire in class
|
13) |
Genius Hour Presentations |
13) |
Genius Hour Presentations |
14) |
Genius Hour Presentations |
15) |
Final project submission (Genius Hour) |
15) |
Final project submission (Genius Hour) |
16) |
Final Examination Period
|