EDS 337 Emerging Technologies in EducationMEF ÜniversitesiAkademik Programlar Rehberlik ve Psikolojik DanışmanlıkÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Eğitim Fakültesi
Ders Kodu EDS 337
Ders Adı İngilizce Emerging Technologies in Education
Ders Adı Türkçe Eğitimde Beliren Teknolojiler
Öğretim Dili EN
Ders Türü Laboratuvar Çalışması,Ders
Dersin Düzeyi Başlangıç
Dönem Bahar,Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 1 Okuma: Laboratuvar : 2 Diğer:
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 125 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi none
Kayıt Kısıtlamaları Sadece Lisans Öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi .
Ders Açıklaması Bu ders farklı programlarda eğitim alan ve gelecekteki derslerine farklı teknolojileri, 21. Yüzyıl becerilerini, ve STEAM (FeTeMM) aktivitelerini entegre etmek isteyen öğretmen adayları için tasarlanmıştır. Ders, teknoloji ile anlamlı öğrenme ve anaokulundan 12. sınıflara kadar öğrenme, dizayn, ve teknolojinin kesişim noktasını bulmaya odaklanmaktadır. Derste ele alınacak bazı ana konular 21. Yüzyıl öğrenmenin 4C’si, programlama ve robotik, ve maker/üretici eğitimdir.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Teknolojiyi uygun yollarla birleştiren öğretimi planlayın.
2) K-12 okullarında ve diğer eğitim ortamlarında bilgisayar kullanımına ilişkin çeşitli sonuçların tanınması
3) Eğitim ortamlarında teknolojinin kullanılmasıyla ilgili literatürü derinlemesine düşünün
4) Çevrimiçi eğitim kaynaklarına erişme, bunları değerlendirme ve kullanma
5) Bu sınıfta öğrenilen tüm teknolojilerin öğretimi geliştirmek için nasıl kullanılabileceğini açıklayın ve somut örnekler verin.
6) Farklı web araçlarını ve yazılım programlarını kullanarak öğretimi geliştirecek öğrenme etkinlikleri ve ürünler oluşturun
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5 6
1) Psikolojik yardım sağlamak için bilimsel yeterlilik, bilgi, beceriler ve etkili öğretim yöntemleri ve stratejileri.
2) Öğrencilerin okul ortamında karşılaştıkları sorunlarla başa çıkma becerilerini geliştirmelerini sağlayacak bilgi.
3) Erken çocukluktan yetişkinliğe kadar olan gelişim süreçleri hakkında temel bilgiler ve her aşamaya özgü özellikler ve sorunlar.
4) Okul rehberlik hizmetlerinde kullanılan araçlar hakkında bilgi ve ilgili programları geliştirme yeterliliği.
5) Mesleki rehberlik ve danışmanlık uygulamalarında yeterlilik.
6) İnsan ilişkileri ve etkileşimi anlama.
7) Davranış bilimlerinde araştırma yapmak için bilimsel yöntemler konusunda bilgi, deneyim ve beceriler.
8) Yaşam boyu öğrenmenin, bilgiye ulaşmanın ve eğitim, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip etmenin gerekliliği konusunda farkındalık. Alana ilişkin sorunları çözme yeteneği, sürekli kendini geliştirme ve yenileme, eleştirel düşünme ve sorgulama becerisi. Bilgi teknolojilerini kullanma yeteneği.
9) Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde kullanma yeteneği; Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde en az İngilizce kullanabilme becerisi.
10) Alanın mesleki uygulamalarıyla ilgili geçmiş ve güncel düzenlemeler ve mevzuat hakkında bilgi ve bu alana daha fazla katkıda bulunma yeterliliği. Alanın mesleki uygulamalarıyla ilgili geçmiş ve güncel düzenlemeler ve mevzuat hakkında bilgi ve bu alana daha fazla katkıda bulunma yeterliliği.
11) Farklı kültürlere, değerlere ve bireylerin demokratik haklarına duyarlılık; ulusal kültür ve tarih bilgisi ve bu bilgiyi ulusal ve uluslararası sosyal, kültürel, sanatsal ve teknolojik gelişmelere farkındalık ve katılımı artırmada kullanma.
12) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ve Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılık farkındalığı.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Psikolojik yardım sağlamak için bilimsel yeterlilik, bilgi, beceriler ve etkili öğretim yöntemleri ve stratejileri. N
2) Öğrencilerin okul ortamında karşılaştıkları sorunlarla başa çıkma becerilerini geliştirmelerini sağlayacak bilgi. N
3) Erken çocukluktan yetişkinliğe kadar olan gelişim süreçleri hakkında temel bilgiler ve her aşamaya özgü özellikler ve sorunlar. N
4) Okul rehberlik hizmetlerinde kullanılan araçlar hakkında bilgi ve ilgili programları geliştirme yeterliliği. N
5) Mesleki rehberlik ve danışmanlık uygulamalarında yeterlilik. N
6) İnsan ilişkileri ve etkileşimi anlama. N
7) Davranış bilimlerinde araştırma yapmak için bilimsel yöntemler konusunda bilgi, deneyim ve beceriler. N
8) Yaşam boyu öğrenmenin, bilgiye ulaşmanın ve eğitim, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip etmenin gerekliliği konusunda farkındalık. Alana ilişkin sorunları çözme yeteneği, sürekli kendini geliştirme ve yenileme, eleştirel düşünme ve sorgulama becerisi. Bilgi teknolojilerini kullanma yeteneği. N
9) Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde kullanma yeteneği; Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde en az İngilizce kullanabilme becerisi. N
10) Alanın mesleki uygulamalarıyla ilgili geçmiş ve güncel düzenlemeler ve mevzuat hakkında bilgi ve bu alana daha fazla katkıda bulunma yeterliliği. Alanın mesleki uygulamalarıyla ilgili geçmiş ve güncel düzenlemeler ve mevzuat hakkında bilgi ve bu alana daha fazla katkıda bulunma yeterliliği. N
11) Farklı kültürlere, değerlere ve bireylerin demokratik haklarına duyarlılık; ulusal kültür ve tarih bilgisi ve bu bilgiyi ulusal ve uluslararası sosyal, kültürel, sanatsal ve teknolojik gelişmelere farkındalık ve katılımı artırmada kullanma. N
12) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ve Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılık farkındalığı. N
Hazırlayan ve Tarih PAKER DOĞU ÖZDEMİR ,
Ders Koordinatörü HANDE ÖZKAN
Dönem Bahar,Güz
Dersi Veren(ler) PAKER DOĞU ÖZDEMİR

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Introduction Foundations of meaningful learning with technology Characteristics of meaningful learning 21st century learning TPACK
1) Introduction Foundations of meaningful learning with technology Characteristics of meaningful learning 21st century learning TPACK
2) Introduction to ISTE standards Overview of each standard Introduction to Genius Hour
2) Introduction to ISTE standards Overview of each standard Introduction to Genius Hour
3) 4 C’s of 21st century learning: Creativity and Innovation Design thinking Divergent thinking
4) 4 C’s: Creativity and Innovation (cont’d) 4 C’s: Communication “Explore-Create-Reflect 1” mini-project (Creative Communication Tools)
5) 4 C’s: Collaboration Student Voice “Explore-Create-Reflect 2” mini-project (Google Tools)
6) 4C’s: Critical Thinking & Problem solving Introduction to Computational Thinking Introduction to Block-based programming (Scratch)
6) 4C’s: Critical Thinking & Problem solving Introduction to Computational Thinking Introduction to Block-based programming (Scratch)
7) Introduction of Ozobots (robots) Ozoblockly Level 3 Scratch and Ozoblockly coding/debugging challenges
8) Exploring Scratch Logic 1: Stop, Wait, Repeat blocks Logic 2: Broadcast block, Conditional statements, Nested control statements Ozoblockly level 4
9) Lesson Design Project (to teach programming by using block-based programming) Exploration of instructional design models How to write learning objectives
10) Peer teaching of lessons
10) Peer teaching of lessons
11) Maker Education Explore-Make-Reflect (Maker Projects)
11) Maker Education Explore-Make-Reflect (Maker Projects)
12) Maker Projects Maker Faire in class
12) Maker Projects Maker Faire in class
13) Genius Hour Presentations
13) Genius Hour Presentations
14) Genius Hour Presentations
15) Final project submission (Genius Hour)
15) Final project submission (Genius Hour)
16) Final Examination Period
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarThere is no required textbook for the course. Readings will be provided as needed.
Öğretme Teknikleri.
Ödev ve Projeler.
Laboratuvar Çalışması.
Bilgisayar Kullanımı.
Diğer AktivitelerBulunmamaktadır.
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 1 % 10
Sunum 1 % 40
Projeler 4 % 50
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi ozdemirdo@mef.edu.tr

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 1 3 1 70
Laboratuvar 14 1 0.5 21
Proje 1 20 20
Ara Sınavlar 1 12 2 14
Toplam İş Yükü 125
Toplam İş Yükü/25 5.0
AKTS 5