Ders Açıklaması |
Bu ders farklı programlarda eğitim alan ve gelecekteki derslerine farklı teknolojileri, 21. Yüzyıl becerilerini, ve STEAM (FeTeMM) aktivitelerini entegre etmek isteyen öğretmen adayları için tasarlanmıştır. Ders, teknoloji ile anlamlı öğrenme ve anaokulundan 12. sınıflara kadar öğrenme, dizayn, ve teknolojinin kesişim noktasını bulmaya odaklanmaktadır. Derste ele alınacak bazı ana konular 21. Yüzyıl öğrenmenin 4C’si, programlama ve robotik, ve maker/üretici eğitimdir. |
|
Program Çıktıları ve Yeterlilikler |
Düzey |
Değerlendirme |
1) |
Önceki yeterliliklere dayalı olarak İngilizce Dili Eğitimi ile ilgili kavramları bütünleştirmek ve kavramlar arası ilişkileri fark eder; bilginin kaynağını, sınırlarını, gerçekliğini ve güvenilirliğini değerlendirmeye ilişkin anlayış gösterir ve bu bilgiyi üretmeye ilişkin yöntemleri tartışır. |
S |
Ödev,Proje
|
2) |
İkinci Dil (L2) öğretimi ve öğrenimiyle ilgili uygulamalı dilbilim bilgisini gösterir. |
N |
|
3) |
İkinci Dil (L2) Edinimi ve Öğretimi alanındaki L2 kullanımı, L2 analizi, L2 süreçleri ve L2 pedagojisi ve program yönetimi konuları hakkında eleştirel ve bağımsız düşünür. |
S |
Ödev,Derse Katılım
|
4) |
Türk eğitim sisteminin amacını, yapısını, işleyişini, sınıf yönetimi yaklaşımlarını ve eğitimle ilgili kavramları tanımlar. |
N |
|
5) |
Değerlendirmeyle ilgili kavram ve yapıları anlar; yeterlilikleri değerlendirmek için çeşitli değerlendirme yöntemlerini, araçlarını ve stratejilerini kullanır. |
S |
Ödev,Derse Katılım
|
6) |
Çağdaş dil öğrenme kuram ve uygulamaları doğrultusunda, öğrenme stilleri ve çoklu zekâyı dikkate alarak günlük ders planları hazırlar. |
S |
Ödev,Derse Katılım
|
7) |
İngiliz ve Amerikan Edebiyatını temel düzeyde analiz eder ve karşılaştırır. Edebiyat ve dramanın temel kavramlarını ve ilkelerini açıklayın ve bunları yabancı dil öğretiminde uygular. |
N |
|
8) |
Disiplin içi ve sosyal düzeyde demokratik ve etik tutum ve davranış açısından topluma örnek olur, kalite yönetim süreçlerine katılır ve sürdürülebilirliği sağlar. |
N |
|
9) |
Bireysel ve grup çalışmaları içerisinde sorumluluk alır, görevleri sorumlu ve etkili bir şekilde gerçekleştirir, uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup olarak çalışır; kendini birey olarak değerlendirir, yaratıcı ve güçlü niteliklerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirmeye çalışır. |
S |
Ödev,Derse Katılım,Sunum
|
10) |
Türk devriminin ortaya çıkmasına neden olan toplumsal, ekonomik, siyasal ve düşünsel koşulları yorumlar; Atatürk ilke ve inkılapları doğrultusunda, toplumu benimser, yurt sevgisi, ulusal amaç ve ülküleri de içeren insani değerleri benimser. |
N |
|
11) |
Sınıf ortamında alan bilgisi düzeyinden Avrupa Bilgisayar Kullanım Lisansı'nın gerektirdiği düzeye ve ötesine kadar bilgisayar yazılımları ile çeşitli bilgi ve iletişim teknolojilerini seçip kullanır. |
H |
Ödev,Derse Katılım,Sunum,Proje
|
12) |
İhtiyaçlar doğrultusunda yaşam boyu öğrenme becerisi kazanır, sosyal ve sanatsal etkinlikleri takip eder, güncel olarak tartışılan küresel sorunlara ilişkin farkındalık gösterir, yasal sorumluluklar ve haklar gibi konularda Milli Eğitim Bakanlığı kurallarına uygun hareket eder, ulusal ve uluslararası kültürler arasındaki farklılıkları anlayıp farklı kültürlere uyum sağlayabilir; yakın çevresine yönelik sosyal sorumluluk faaliyetleri ve projeleri planlar. |
N |
|
13) |
Görevlendirildiği okulun öğretim kadrosuyla işbirliği yapmaya yönelik istekli davranır, okul topluluğu ve toplumun geneliyle İngilizce dil eğitimi alanında etkili bir şekilde iletişim kurar. |
N |
|
14) |
Avrupa Dil Portföyü'nün (CEFR) C1 düzeyinde İngilizce kullanma becerisini gösterir ve başka bir yabancı dili öğrenmeye ilgi duyar. |
N |
|
Hafta |
Konu |
1) |
Introduction
Foundations of meaningful learning with technology
Characteristics of meaningful learning
21st century learning
TPACK
|
1) |
Introduction
Foundations of meaningful learning with technology
Characteristics of meaningful learning
21st century learning
TPACK
|
2) |
Introduction to ISTE standards
Overview of each standard
Introduction to Genius Hour
|
2) |
Introduction to ISTE standards
Overview of each standard
Introduction to Genius Hour
|
3) |
4 C’s of 21st century learning: Creativity and Innovation
Design thinking
Divergent thinking
|
4) |
4 C’s: Creativity and Innovation (cont’d)
4 C’s: Communication
“Explore-Create-Reflect 1” mini-project (Creative Communication Tools)
|
5) |
4 C’s: Collaboration
Student Voice
“Explore-Create-Reflect 2” mini-project (Google Tools)
|
6) |
4C’s: Critical Thinking & Problem solving
Introduction to Computational Thinking
Introduction to Block-based programming (Scratch)
|
6) |
4C’s: Critical Thinking & Problem solving
Introduction to Computational Thinking
Introduction to Block-based programming (Scratch)
|
7) |
Introduction of Ozobots (robots)
Ozoblockly Level 3
Scratch and Ozoblockly coding/debugging challenges
|
8) |
Exploring Scratch
Logic 1: Stop, Wait, Repeat blocks
Logic 2: Broadcast block, Conditional statements, Nested control statements
Ozoblockly level 4
|
9) |
Lesson Design Project (to teach programming by using block-based programming)
Exploration of instructional design models
How to write learning objectives
|
10) |
Peer teaching of lessons |
10) |
Peer teaching of lessons |
11) |
Maker Education
Explore-Make-Reflect (Maker Projects)
|
11) |
Maker Education
Explore-Make-Reflect (Maker Projects)
|
12) |
Maker Projects
Maker Faire in class
|
12) |
Maker Projects
Maker Faire in class
|
13) |
Genius Hour Presentations |
13) |
Genius Hour Presentations |
14) |
Genius Hour Presentations |
15) |
Final project submission (Genius Hour) |
15) |
Final project submission (Genius Hour) |
16) |
Final Examination Period
|