EDS 337 Emerging Technologies in EducationMEF ÜniversitesiAkademik Programlar İngilizce ÖğretmenliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
İngilizce Öğretmenliği
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Eğitim Fakültesi
Ders Kodu EDS 337
Ders Adı İngilizce Emerging Technologies in Education
Ders Adı Türkçe Eğitimde Beliren Teknolojiler
Öğretim Dili EN
Ders Türü Laboratuvar Çalışması,Ders
Dersin Düzeyi Başlangıç
Dönem Bahar,Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 1 Okuma: Laboratuvar : 2 Diğer:
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 125 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi none
Kayıt Kısıtlamaları Sadece Lisans Öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi .
Ders Açıklaması Bu ders farklı programlarda eğitim alan ve gelecekteki derslerine farklı teknolojileri, 21. Yüzyıl becerilerini, ve STEAM (FeTeMM) aktivitelerini entegre etmek isteyen öğretmen adayları için tasarlanmıştır. Ders, teknoloji ile anlamlı öğrenme ve anaokulundan 12. sınıflara kadar öğrenme, dizayn, ve teknolojinin kesişim noktasını bulmaya odaklanmaktadır. Derste ele alınacak bazı ana konular 21. Yüzyıl öğrenmenin 4C’si, programlama ve robotik, ve maker/üretici eğitimdir.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Teknolojiyi uygun yollarla birleştiren öğretimi planlayın.
2) K-12 okullarında ve diğer eğitim ortamlarında bilgisayar kullanımına ilişkin çeşitli sonuçların tanınması
3) Eğitim ortamlarında teknolojinin kullanılmasıyla ilgili literatürü derinlemesine düşünün
4) Çevrimiçi eğitim kaynaklarına erişme, bunları değerlendirme ve kullanma
5) Bu sınıfta öğrenilen tüm teknolojilerin öğretimi geliştirmek için nasıl kullanılabileceğini açıklayın ve somut örnekler verin.
6) Farklı web araçlarını ve yazılım programlarını kullanarak öğretimi geliştirecek öğrenme etkinlikleri ve ürünler oluşturun
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5 6
1) Önceki yeterliliklere dayalı olarak İngilizce Dili Eğitimi ile ilgili kavramları bütünleştirmek ve kavramlar arası ilişkileri fark eder; bilginin kaynağını, sınırlarını, gerçekliğini ve güvenilirliğini değerlendirmeye ilişkin anlayış gösterir ve bu bilgiyi üretmeye ilişkin yöntemleri tartışır.
2) İkinci Dil (L2) öğretimi ve öğrenimiyle ilgili uygulamalı dilbilim bilgisini gösterir.
3) İkinci Dil (L2) Edinimi ve Öğretimi alanındaki L2 kullanımı, L2 analizi, L2 süreçleri ve L2 pedagojisi ve program yönetimi konuları hakkında eleştirel ve bağımsız düşünür.
4) Türk eğitim sisteminin amacını, yapısını, işleyişini, sınıf yönetimi yaklaşımlarını ve eğitimle ilgili kavramları tanımlar.
5) Değerlendirmeyle ilgili kavram ve yapıları anlar; yeterlilikleri değerlendirmek için çeşitli değerlendirme yöntemlerini, araçlarını ve stratejilerini kullanır.
6) Çağdaş dil öğrenme kuram ve uygulamaları doğrultusunda, öğrenme stilleri ve çoklu zekâyı dikkate alarak günlük ders planları hazırlar.
7) İngiliz ve Amerikan Edebiyatını temel düzeyde analiz eder ve karşılaştırır. Edebiyat ve dramanın temel kavramlarını ve ilkelerini açıklayın ve bunları yabancı dil öğretiminde uygular.
8) Disiplin içi ve sosyal düzeyde demokratik ve etik tutum ve davranış açısından topluma örnek olur, kalite yönetim süreçlerine katılır ve sürdürülebilirliği sağlar.
9) Bireysel ve grup çalışmaları içerisinde sorumluluk alır, görevleri sorumlu ve etkili bir şekilde gerçekleştirir, uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup olarak çalışır; kendini birey olarak değerlendirir, yaratıcı ve güçlü niteliklerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirmeye çalışır.
10) Türk devriminin ortaya çıkmasına neden olan toplumsal, ekonomik, siyasal ve düşünsel koşulları yorumlar; Atatürk ilke ve inkılapları doğrultusunda, toplumu benimser, yurt sevgisi, ulusal amaç ve ülküleri de içeren insani değerleri benimser.
11) Sınıf ortamında alan bilgisi düzeyinden Avrupa Bilgisayar Kullanım Lisansı'nın gerektirdiği düzeye ve ötesine kadar bilgisayar yazılımları ile çeşitli bilgi ve iletişim teknolojilerini seçip kullanır.
12) İhtiyaçlar doğrultusunda yaşam boyu öğrenme becerisi kazanır, sosyal ve sanatsal etkinlikleri takip eder, güncel olarak tartışılan küresel sorunlara ilişkin farkındalık gösterir, yasal sorumluluklar ve haklar gibi konularda Milli Eğitim Bakanlığı kurallarına uygun hareket eder, ulusal ve uluslararası kültürler arasındaki farklılıkları anlayıp farklı kültürlere uyum sağlayabilir; yakın çevresine yönelik sosyal sorumluluk faaliyetleri ve projeleri planlar.
13) Görevlendirildiği okulun öğretim kadrosuyla işbirliği yapmaya yönelik istekli davranır, okul topluluğu ve toplumun geneliyle İngilizce dil eğitimi alanında etkili bir şekilde iletişim kurar.
14) Avrupa Dil Portföyü'nün (CEFR) C1 düzeyinde İngilizce kullanma becerisini gösterir ve başka bir yabancı dili öğrenmeye ilgi duyar.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Önceki yeterliliklere dayalı olarak İngilizce Dili Eğitimi ile ilgili kavramları bütünleştirmek ve kavramlar arası ilişkileri fark eder; bilginin kaynağını, sınırlarını, gerçekliğini ve güvenilirliğini değerlendirmeye ilişkin anlayış gösterir ve bu bilgiyi üretmeye ilişkin yöntemleri tartışır. S Ödev,Proje
2) İkinci Dil (L2) öğretimi ve öğrenimiyle ilgili uygulamalı dilbilim bilgisini gösterir. N
3) İkinci Dil (L2) Edinimi ve Öğretimi alanındaki L2 kullanımı, L2 analizi, L2 süreçleri ve L2 pedagojisi ve program yönetimi konuları hakkında eleştirel ve bağımsız düşünür. S Ödev,Derse Katılım
4) Türk eğitim sisteminin amacını, yapısını, işleyişini, sınıf yönetimi yaklaşımlarını ve eğitimle ilgili kavramları tanımlar. N
5) Değerlendirmeyle ilgili kavram ve yapıları anlar; yeterlilikleri değerlendirmek için çeşitli değerlendirme yöntemlerini, araçlarını ve stratejilerini kullanır. S Ödev,Derse Katılım
6) Çağdaş dil öğrenme kuram ve uygulamaları doğrultusunda, öğrenme stilleri ve çoklu zekâyı dikkate alarak günlük ders planları hazırlar. S Ödev,Derse Katılım
7) İngiliz ve Amerikan Edebiyatını temel düzeyde analiz eder ve karşılaştırır. Edebiyat ve dramanın temel kavramlarını ve ilkelerini açıklayın ve bunları yabancı dil öğretiminde uygular. N
8) Disiplin içi ve sosyal düzeyde demokratik ve etik tutum ve davranış açısından topluma örnek olur, kalite yönetim süreçlerine katılır ve sürdürülebilirliği sağlar. N
9) Bireysel ve grup çalışmaları içerisinde sorumluluk alır, görevleri sorumlu ve etkili bir şekilde gerçekleştirir, uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup olarak çalışır; kendini birey olarak değerlendirir, yaratıcı ve güçlü niteliklerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirmeye çalışır. S Ödev,Derse Katılım,Sunum
10) Türk devriminin ortaya çıkmasına neden olan toplumsal, ekonomik, siyasal ve düşünsel koşulları yorumlar; Atatürk ilke ve inkılapları doğrultusunda, toplumu benimser, yurt sevgisi, ulusal amaç ve ülküleri de içeren insani değerleri benimser. N
11) Sınıf ortamında alan bilgisi düzeyinden Avrupa Bilgisayar Kullanım Lisansı'nın gerektirdiği düzeye ve ötesine kadar bilgisayar yazılımları ile çeşitli bilgi ve iletişim teknolojilerini seçip kullanır. H Ödev,Derse Katılım,Sunum,Proje
12) İhtiyaçlar doğrultusunda yaşam boyu öğrenme becerisi kazanır, sosyal ve sanatsal etkinlikleri takip eder, güncel olarak tartışılan küresel sorunlara ilişkin farkındalık gösterir, yasal sorumluluklar ve haklar gibi konularda Milli Eğitim Bakanlığı kurallarına uygun hareket eder, ulusal ve uluslararası kültürler arasındaki farklılıkları anlayıp farklı kültürlere uyum sağlayabilir; yakın çevresine yönelik sosyal sorumluluk faaliyetleri ve projeleri planlar. N
13) Görevlendirildiği okulun öğretim kadrosuyla işbirliği yapmaya yönelik istekli davranır, okul topluluğu ve toplumun geneliyle İngilizce dil eğitimi alanında etkili bir şekilde iletişim kurar. N
14) Avrupa Dil Portföyü'nün (CEFR) C1 düzeyinde İngilizce kullanma becerisini gösterir ve başka bir yabancı dili öğrenmeye ilgi duyar. N
Hazırlayan ve Tarih PAKER DOĞU ÖZDEMİR ,
Ders Koordinatörü HANDE ÖZKAN
Dönem Bahar,Güz
Dersi Veren(ler) PAKER DOĞU ÖZDEMİR

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Introduction Foundations of meaningful learning with technology Characteristics of meaningful learning 21st century learning TPACK
1) Introduction Foundations of meaningful learning with technology Characteristics of meaningful learning 21st century learning TPACK
2) Introduction to ISTE standards Overview of each standard Introduction to Genius Hour
2) Introduction to ISTE standards Overview of each standard Introduction to Genius Hour
3) 4 C’s of 21st century learning: Creativity and Innovation Design thinking Divergent thinking
4) 4 C’s: Creativity and Innovation (cont’d) 4 C’s: Communication “Explore-Create-Reflect 1” mini-project (Creative Communication Tools)
5) 4 C’s: Collaboration Student Voice “Explore-Create-Reflect 2” mini-project (Google Tools)
6) 4C’s: Critical Thinking & Problem solving Introduction to Computational Thinking Introduction to Block-based programming (Scratch)
6) 4C’s: Critical Thinking & Problem solving Introduction to Computational Thinking Introduction to Block-based programming (Scratch)
7) Introduction of Ozobots (robots) Ozoblockly Level 3 Scratch and Ozoblockly coding/debugging challenges
8) Exploring Scratch Logic 1: Stop, Wait, Repeat blocks Logic 2: Broadcast block, Conditional statements, Nested control statements Ozoblockly level 4
9) Lesson Design Project (to teach programming by using block-based programming) Exploration of instructional design models How to write learning objectives
10) Peer teaching of lessons
10) Peer teaching of lessons
11) Maker Education Explore-Make-Reflect (Maker Projects)
11) Maker Education Explore-Make-Reflect (Maker Projects)
12) Maker Projects Maker Faire in class
12) Maker Projects Maker Faire in class
13) Genius Hour Presentations
13) Genius Hour Presentations
14) Genius Hour Presentations
15) Final project submission (Genius Hour)
15) Final project submission (Genius Hour)
16) Final Examination Period
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarThere is no required textbook for the course. Readings will be provided as needed.
Öğretme Teknikleri.
Ödev ve Projeler.
Laboratuvar Çalışması.
Bilgisayar Kullanımı.
Diğer AktivitelerBulunmamaktadır.
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 1 % 10
Sunum 1 % 40
Projeler 4 % 50
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi ozdemirdo@mef.edu.tr

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 1 3 1 70
Laboratuvar 14 1 0.5 21
Proje 1 20 20
Ara Sınavlar 1 12 2 14
Toplam İş Yükü 125
Toplam İş Yükü/25 5.0
AKTS 5