İşletme | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Hukuk Fakültesi | ||||
Ders Kodu | LAW 225 | ||||
Ders Adı İngilizce | Decision-making: Legal and Psychological Perspectives | ||||
Ders Adı Türkçe | Karar Verme: Hukuki ve Psikolojik Perspektifler | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ders | ||||
Dersin Düzeyi | Orta | ||||
Dönem | Bahar | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 96 saat | ||||
Ders Kredileri | 4 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul | Yok | ||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Yalnızca lisans öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Yasal tarafların nedenselliği nasıl belirlediklerini, suçu nasıl atadıklarını ve nasıl anlaşma yaptıklarını öğrenmek ve mantıksızlık alanlarını tespit etmek ve insan doğasına ilişkin kökleşmiş varsayımlara ve önyargılara meydan okumak. | ||||
Ders Açıklaması | Bu ders öğrencilere hukuki süreçlerde etkin olan karar proseslerindeki psikolojik yaklaşımlara dair temel bir bilgi vermeyi amaçlar. Ders öncelikle, neden tradisyonel hukuki veya ekonomik yaklaşımlarım bu düşünsel önyaryargıları zaman zaman göz önünde bulunduramadığını gösterecektir. Ders daha sonra kendi argümanlarımızın başkalarında irrasyonel noktaları tetiklemesini nasıl törpüleyebileceğimizi inceleyecek, son olarak ta öğrencilerin kim oldukları, karar verme mekanizmaları, ve kurdukları argümanlar arasındaki bağlantıları çözümlemelerine yardımcı olacaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Hukuki karar almanın temel dinamiklerini anlamak 2) Kendi karar verme süreçlerini yakından tanımak 3) Hukuki argümanların psikolojik etkisini değerlendirmek 4) Suçlama ve nedenselliğin psikolojik ve hukuki sonuçları arasındaki bağlantıları ve farklılıkları keşfetmek 5) Hukuki argümanlarını güçlendirmek için psikolojik kavramları etkili bir şekilde kullanmak |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak | |||||
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir | |||||
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular | |||||
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler | |||||
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir | |||||
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir | |||||
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) | |||||
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir | |||||
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir | |||||
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir | |||||
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak | N | |
2) | İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir | N | |
3) | Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular | N | |
4) | İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler | N | |
5) | Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir | N | |
6) | Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir | N | |
7) | Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) | S | Sunum |
8) | Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir | S | Derse Katılım |
9) | Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir | N | |
10) | Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir | S | Derse Katılım |
11) | Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler | S | Derse Katılım |
Hazırlayan ve Tarih | SENEM TANBERK HAZNEDAROĞLU , January 2024 |
Ders Koordinatörü | SENEM TANBERK HAZNEDAROĞLU |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | Öğr. Gör. SENEM TANBERK HAZNEDAROĞLU |
Hafta | Konu |
1) | İhmal ve Normallik Önyargıları |
2) | Hızlı ve Yavaş Düşünme |
3) | Kayıptan Kaçınma |
4) | Yanlış Düşünce |
5) | Statüko Önyargısı |
6) | Sosyal Kanıt Sistemleri ve Konformizm |
7) | Hukuki Muhafazakarlığın Psikolojik Temelleri |
8) | Pişmanlık Teorisi |
9) | Yükleme Teorisi |
10) | Zor Anlaşmalar/ Zor Konuşmalar |
11) | Normal ve Anormal Tanımları ve Meseleleri |
12) | Hayırı Geçmek |
13) | Varsayım Kontrolü |
14) | Demirleme |
15) | Bağış Etkisi |
16) | Final Sınav Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Thinking Fast and Slow, Daniel Kahneman (2011), Farrar, Straus, and Giroux Judgment under Uncertainty: Heuristics and Biases Amos Tversky; Daniel Kahneman Science, New Series, Vol. 185, No. 4157. (Sep. 27, 1974), pp. 1124-1131. Difficult Conversations. Bruce Patton, Douglas Stone, and Sheila Heen. Harvard Negotiation Project (1999) | ||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Ders | ||||||||||||
Ödev ve Projeler | |||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | |||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | |||||||||||||
Diğer Aktiviteler | |||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||
Ders Yönetimi |
haznerdaroglus@mef.edu.tr |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 2 | 1 | 70 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 8 | 2 | 10 | |||
Final | 1 | 14 | 2 | 16 | |||
Toplam İş Yükü | 96 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 3.8 | ||||||
AKTS | 4 |