Hukuk | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Hukuk Fakültesi | ||||
Ders Kodu | LAW 235 | ||||
Ders Adı İngilizce | Global Capitalism, Human Nature and Law | ||||
Ders Adı Türkçe | Global Kapitalizm, İnsan Doğası ve Hukuk | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ders | ||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | ||||
Dönem | Bahar,Güz | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 96 saat | ||||
Ders Kredileri | 4 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul | Yok | ||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Yalnızca Lisans Öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Küresel kapitalizmin teşvik ettiği yeni ortaya çıkan işlem, etkileşim ve ilişki biçimlerini türeten insan doğasının psikolojik varsayımlarını öğrenmek ve insan doğası ve bunların küresel işlem ve etkileşimlerin doğası ile etkileşimleri üzerine perspektifler geliştirmek. | ||||
Ders Açıklaması | Dersin Genel Amacı, öğrencilere capitalist system ve globalizasyon algıları ve doktrinleri çerçevesinde oluşan hukuk mekanizmaları ve bunların altında yatan insan doğası, özgürlük, ve yonetime dair psikolojik algılar üzerinde bir bilgi düzeyi sağlamaktır. Ders öncelikle kapitalizm, globalizm, ve ulus devlet düşüncesi ardındaki psikolojik algıları inceleyecektir. Daha sonra da bu algilara dair oluşan hukuki ve yönetimsel sorunların bazılarını inceleyip, öğrencilerin bu konulara dair kendi perspektiflerini geliştirmesine destek olmayı amaçlamaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Yasal çerçeveleri türeten insan doğasına ilişkin psikolojik varsayımları tanımlamak 2) Kapitalizmin psikolojik ve yasal davranışları nasıl şekillendirdiğini yorumlamak 3) Bağımsızlık, karşılıklı bağımlılık ve haklar konularını analiz etmek |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 |
---|---|---|---|
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | |||
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | |||
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | |||
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | |||
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | |||
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | |||
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | |||
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | |||
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | |||
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | |||
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | S | Sınav |
2) | Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | S | Sınav |
3) | Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | S | Sınav |
4) | Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | H | Sınav |
5) | Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | S | Sınav |
6) | Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | S | Sınav |
7) | Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | S | Sınav |
8) | Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | H | Sınav |
9) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | H | Sınav |
10) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | H | Sınav |
11) | Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | H | Sınav |
12) | Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. | H | Sınav |
Hazırlayan ve Tarih | SENEM TANBERK HAZNEDAROĞLU , January 2024 |
Ders Koordinatörü | SENEM TANBERK HAZNEDAROĞLU |
Dönem | Bahar,Güz |
Dersi Veren(ler) | Öğr. Gör. SENEM TANBERK HAZNEDAROĞLU |
Hafta | Konu |
1) | İnsan Doğası ve Kapitalizme İlişkin Psikolojik Kavramlar |
2) | Piyasalar için Psikolojik Ön Koşullar |
3) | Pazarın Değerleri |
4) | Kimin Bilgisi? |
5) | Küresel Vatandaşlık |
6) | Psikolojik ve Sosyal Bir Eser Olarak Sözleşme |
7) | Küresel Eşitsizlik ve Psikolojik ve Yasal Etkileri |
8) | Küreselleşen Birey ve Ulusötesi Yolsuzluk |
9) | Özel Yetkinin Vaatleri |
10) | Özel Yetkinin Sınırları |
11) | Güvenin Ulusötesi Konseptleri |
12) | Ekonomik ve Hukuki Eylemler ile Sosyal ve Psikolojik Yapılar |
13) | Hangi Değerler Dönüştürülmeli? |
14) | Küreselleşmenin Psikolojik Paradoksları |
15) | Final Sınavı Dönemi |
16) | Final Sınavı Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Tüm ders materyalleri öğretim görevlisi tarafından sağlanacaktır. Öğrencilerin kitap vb. satın almalarına gerek yoktur. İnternette araştırma yapmak için her derste bir dizüstü bilgisayar veya tablet gerekmektedir. | ||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Dersler, videolar | ||||||||||||
Ödev ve Projeler | |||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | |||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | |||||||||||||
Diğer Aktiviteler | |||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||
Ders Yönetimi |
haznerdaroglus@mef.edu.tr |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 2 | 1 | 70 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 8 | 2 | 10 | |||
Final | 1 | 14 | 2 | 16 | |||
Toplam İş Yükü | 96 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 3.8 | ||||||
AKTS | 4 |