LAW 331 International Law of the SeaMEF ÜniversitesiAkademik Programlar HukukÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Hukuk
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Hukuk Fakültesi
Ders Kodu LAW 331
Ders Adı İngilizce International Law of the Sea
Ders Adı Türkçe Uluslararası Deniz Hukuku
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Seçiniz
Dönem Bahar,Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 2 Okuma: Laboratuvar : Diğer:
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 110 saat
Ders Kredileri 4 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Lisans
Genel Eğitim Hedefi Dersin amacı öğrencilere uluslararası deniz hukukunun kaynaklarıyla birlikte gelişimi, temelleri, uyuşmazlıkların çözümü ve ilkeleri ile ilgili temel bilgileri kazandırmaktır. Ayrıca, kurs şunları sağlamayı amaçlamaktadır: Öğrencilerin değerlendirme yapma ve uygulama becerisine sahip olmaları.
Ders Açıklaması Deniz hukuku uluslararası hukukun en eski dallarından biridir. Ortaya çıkıyor Devletlerin deniz veya deniz üzerindeki faaliyetleri üzerinde egemenlik kullanmasından ortaya çıkıyor. Başlangıçta deniz hukuku, örf ve adet hukuku kurallarından oluşuyordu. Daha sonra bu kurallar aşamalı olarak kanunlaştırıldı. Bu ders, bir devletin topraklarının bir parçası olarak denizin düzenlenmesini inceleyecektir. Bu dersin odak noktası odak noktası, deniz düzenlemesinin modern zamanlarda nasıl ortaya çıktığını tartışmak ve bir Devletin denizde yetkisini uygulayabileceği çeşitli alanları dikkate almak, yetkisini ortadan temel zorlukları tartışarak deniz hukukunun tam uygulanmasını engelleyen durumları öğrenmek değildir.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) -Deniz hukukunun temel kural ve ilkelerine ilişkin anlayış geliştirir
2) Uluslararası deniz hukukunun kapsamını ve gelişimini anlar
3) Uluslararası deniz hukukunda uyuşmazlıkların çözüm yollarını bilir
4) Deniz hukuku ihlallerinin sorumluluğunu değerlendirir
5) Devletlerin deniz üzerindeki haklarını nasıl kullandıklarını analiz eder
6) Ulusal ve uluslararası denizcilik endüstrisi ile ilgili kurumların rollerini anlar
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5 6
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular.
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir.
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir.
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar.
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur.
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir.
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır.
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur.
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. N
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. N
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. N
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. N
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. H Sınav
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. N
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. H Sınav
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. N
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. S Sınav
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. N
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. S Sınav
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. H Sınav
Hazırlayan ve Tarih BİLGE ERSON ASAR , January 2024
Ders Koordinatörü BİLGE ERSON ASAR
Dönem Bahar,Güz
Dersi Veren(ler)

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Giriş
2) Uluslararası deniz hukukunun kapsamı ve gelişimi
3) Deniz hukukunun kaynakları, ilkeleri ve deniz hukukunun hukukun diğer dalları ile ilişkisi
4) Temel konular
5) Deniz yetki alanının sınırlandırılması
6) Ulusal yargı yetkisi altındaki deniz alanları I: bölgesel egemenlik İç sular ve karasuları
7) Ulusal yargı yetkisi altındaki deniz alanları I: bölgesel egemenlik Uluslararası boğaz suları ve Takımada suları
8) pratik çalışma
9) Ulusal ve uluslararası boğazların hukuki rejimleri, Montrö Sözleşmesi ve Türk boğazlarının hukuki rejimi.
10) Ulusal yargı yetkisi altındaki deniz alanları II: egemenlik hakları Bitişik bölge ve Münhasır ekonomik bölge
11) Ulusal yargı yetkisi altındaki deniz alanları II: egemenlik hakları kıta sahanlığı
12) Ulusal yetki alanı dışındaki deniz alanları açık denizler
13) Ulusal yetki alanı dışındaki deniz alanları insanlığın ortak mirası ve Uluslararası Deniz Yatağı Otoritesi
14) Deniz hukukunda uyuşmazlıkların çözümü
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar-Yoshifumi Tanaka, The International Law of the Sea, Cambridge University Press 2 nd Ed. 2015 -Donald R. Rothwell, Alex G. Oude Elferink, Karen N. Scott, Tim Stephens (eds) The Oxford Handbook of the Law of the Sea (Oxford Handbooks) Oxford University Press, 2017 -R.R. Churchill & A.V.Lowe, The Law of the Sea, The Law of the Sea, Third Edition, Juris Publishing, 1999.ISBN: 978-1-57823-030-3 **Haftalık okumalar Blackboard'a yüklenir.
Öğretme TeknikleriTers yüz sınıf, mentorluk yapma, içtihat tartışmaları, sunum
Ödev ve Projeler
Laboratuvar Çalışması
Bilgisayar Kullanımı
Diğer Aktiviteler
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Projeler 1 % 40
Final 1 % 60
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi ersonb@mef.edu.tr

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 1 2 2 70
Proje 1 1 1 2
Ara Sınavlar 2 8 2 20
Final 1 16 2 18
Toplam İş Yükü 110
Toplam İş Yükü/25 4.4
AKTS 4