Hukuk | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Hukuk Fakültesi | |||||
Ders Kodu | LAW 331 | |||||
Ders Adı İngilizce | International Law of the Sea | |||||
Ders Adı Türkçe | Uluslararası Deniz Hukuku | |||||
Öğretim Dili | EN | |||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | |||||
Dersin Düzeyi | Seçiniz | |||||
Dönem | Bahar,Güz | |||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
|||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 110 saat | |||||
Ders Kredileri | 4 AKTS | |||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | |||||
Ön Koşul | Yok | |||||
Yan Koşul | Yok | |||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | |||||
Kayıt Kısıtlamaları | Lisans | |||||
Genel Eğitim Hedefi | Dersin amacı öğrencilere uluslararası deniz hukukunun kaynaklarıyla birlikte gelişimi, temelleri, uyuşmazlıkların çözümü ve ilkeleri ile ilgili temel bilgileri kazandırmaktır. Ayrıca, kurs şunları sağlamayı amaçlamaktadır: Öğrencilerin değerlendirme yapma ve uygulama becerisine sahip olmaları. | |||||
Ders Açıklaması | Deniz hukuku uluslararası hukukun en eski dallarından biridir. Ortaya çıkıyor Devletlerin deniz veya deniz üzerindeki faaliyetleri üzerinde egemenlik kullanmasından ortaya çıkıyor. Başlangıçta deniz hukuku, örf ve adet hukuku kurallarından oluşuyordu. Daha sonra bu kurallar aşamalı olarak kanunlaştırıldı. Bu ders, bir devletin topraklarının bir parçası olarak denizin düzenlenmesini inceleyecektir. Bu dersin odak noktası odak noktası, deniz düzenlemesinin modern zamanlarda nasıl ortaya çıktığını tartışmak ve bir Devletin denizde yetkisini uygulayabileceği çeşitli alanları dikkate almak, yetkisini ortadan temel zorlukları tartışarak deniz hukukunun tam uygulanmasını engelleyen durumları öğrenmek değildir. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) -Deniz hukukunun temel kural ve ilkelerine ilişkin anlayış geliştirir 2) Uluslararası deniz hukukunun kapsamını ve gelişimini anlar 3) Uluslararası deniz hukukunda uyuşmazlıkların çözüm yollarını bilir 4) Deniz hukuku ihlallerinin sorumluluğunu değerlendirir 5) Devletlerin deniz üzerindeki haklarını nasıl kullandıklarını analiz eder 6) Ulusal ve uluslararası denizcilik endüstrisi ile ilgili kurumların rollerini anlar |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | ||||||
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | ||||||
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | ||||||
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | ||||||
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | ||||||
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | ||||||
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | ||||||
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | ||||||
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | ||||||
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | N | |
2) | Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | N | |
3) | Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | N | |
4) | Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | N | |
5) | Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | H | Sınav |
6) | Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | N | |
7) | Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | H | Sınav |
8) | Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | N | |
9) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | S | Sınav |
10) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | N | |
11) | Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | S | Sınav |
12) | Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. | H | Sınav |
Hazırlayan ve Tarih | BİLGE ERSON ASAR , January 2024 |
Ders Koordinatörü | BİLGE ERSON ASAR |
Dönem | Bahar,Güz |
Dersi Veren(ler) |
Hafta | Konu |
1) | Giriş |
2) | Uluslararası deniz hukukunun kapsamı ve gelişimi |
3) | Deniz hukukunun kaynakları, ilkeleri ve deniz hukukunun hukukun diğer dalları ile ilişkisi |
4) | Temel konular |
5) | Deniz yetki alanının sınırlandırılması |
6) | Ulusal yargı yetkisi altındaki deniz alanları I: bölgesel egemenlik İç sular ve karasuları |
7) | Ulusal yargı yetkisi altındaki deniz alanları I: bölgesel egemenlik Uluslararası boğaz suları ve Takımada suları |
8) | pratik çalışma |
9) | Ulusal ve uluslararası boğazların hukuki rejimleri, Montrö Sözleşmesi ve Türk boğazlarının hukuki rejimi. |
10) | Ulusal yargı yetkisi altındaki deniz alanları II: egemenlik hakları Bitişik bölge ve Münhasır ekonomik bölge |
11) | Ulusal yargı yetkisi altındaki deniz alanları II: egemenlik hakları kıta sahanlığı |
12) | Ulusal yetki alanı dışındaki deniz alanları açık denizler |
13) | Ulusal yetki alanı dışındaki deniz alanları insanlığın ortak mirası ve Uluslararası Deniz Yatağı Otoritesi |
14) | Deniz hukukunda uyuşmazlıkların çözümü |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | -Yoshifumi Tanaka, The International Law of the Sea, Cambridge University Press 2 nd Ed. 2015 -Donald R. Rothwell, Alex G. Oude Elferink, Karen N. Scott, Tim Stephens (eds) The Oxford Handbook of the Law of the Sea (Oxford Handbooks) Oxford University Press, 2017 -R.R. Churchill & A.V.Lowe, The Law of the Sea, The Law of the Sea, Third Edition, Juris Publishing, 1999.ISBN: 978-1-57823-030-3 **Haftalık okumalar Blackboard'a yüklenir. | ||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Ters yüz sınıf, mentorluk yapma, içtihat tartışmaları, sunum | ||||||||||||
Ödev ve Projeler | |||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | |||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | |||||||||||||
Diğer Aktiviteler | |||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||
Ders Yönetimi |
ersonb@mef.edu.tr |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 2 | 2 | 70 | ||
Proje | 1 | 1 | 1 | 2 | |||
Ara Sınavlar | 2 | 8 | 2 | 20 | |||
Final | 1 | 16 | 2 | 18 | |||
Toplam İş Yükü | 110 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 4.4 | ||||||
AKTS | 4 |