Course Description |
The laws that developed to regulate the conduct of combatants in armed conflict and to minimize its impact on the civilian population is known as the ‘laws of war’, ‘international humanitarian law’, or ‘the law of armed conflict’. These terms are used interchangeably. The term international humanitarian law (IHL) has gained wide use by academics and civil society; given the purpose of the laws it is easy to see the logic of incorporating ‘humanitarian’ due to the focus and links with humanitarian concepts and relief work. The International Committee of the Red Cross (ICRC) defined law of armed conflict as international rules, established by treaties or custom, which are specifically intended to solve humanitarian problems directly arising from international or non-international armed conflicts and which, for humanitarian reasons, limit the right of parties to a conflict to use the methods and means of warfare of their choice or protect persons and property that are, or may be, affected by conflict.
Among the subject matters discussed are: the relationship between jus ad bellum and jus in bello; the historical evolution of LOAC; the basic principles and sources of LOAC; Martens clause; international and non-international armed conflicts; scope of the application of LOAC; targeting; objects specifically protected against attack; prohibited weapons; perfidy; reprisals; assistance of the wounded and sick; definition of combatants; protection of prisoners of war; protection of civilians; occupied territories; protective emblems; sea warfare; neutrality; and the implementation of international humanitarian law.
|
Course Description in Turkish |
Silahlı çatışmalarda savaşçıların davranışlarını düzenlemek ve bunun sivil nüfus üzerindeki etkisini en aza indirmek amacıyla geliştirilen yasalara 'savaş hukuku', 'uluslararası insani hukuk' veya 'silahlı çatışma hukuku' adı veriliyor. Bu terimler birbirinin yerine kullanılmaktadır. Uluslararası insancıl hukuk (IHL) terimi akademisyenler ve sivil toplum tarafından geniş bir kullanım alanı kazanmıştır; Yasaların amacı dikkate alındığında, insani kavramlara ve yardım çalışmalarına odaklanılması ve bunlarla olan bağlantılar nedeniyle 'insani yardım' kavramının dahil edilmesinin mantığını görmek kolaydır. Uluslararası Kızılhaç Komitesi (ICRC), silahlı çatışma hukukunu, uluslararası veya uluslararası olmayan silahlı çatışmalardan doğrudan kaynaklanan insani sorunları özel olarak çözmeyi amaçlayan ve insani nedenlerden ötürü, anlaşmalar veya geleneklerle oluşturulan uluslararası kurallar olarak tanımladı. Çatışmanın taraflarının kendi seçtikleri savaş yöntem ve araçlarını kullanma veya çatışmadan etkilenen veya etkilenmesi muhtemel kişileri ve mülkleri koruma haklarını sınırlamak amaçlanır.
Tartışılan konular arasında şunlar yer almaktadır: jus ad bellum ve jus in bello arasındaki ilişki; Silahlı çatışma hukukunun tarihsel gelişimi; Silahlı çatışma hukukunun temel ilkeleri ve kaynakları; Martens hükmü; uluslararası ve uluslararası olmayan silahlı çatışmalar; Silahlı çatışma hukukunun uygulamasının kapsamı; hedefleme; saldırılara karşı özel olarak korunan nesneler; yasak silahlar; hain; misillemeler; yaralı ve hastalara yardım; savaşçıların tanımı; savaş esirlerinin korunması; sivillerin korunması; işgal altındaki bölgeler; koruyucu amblemler; deniz savaşı; tarafsızlık; ve uluslararası insancıl hukukun uygulanması. |
|
Program Outcomes and Competences |
Level |
Assessed by |
1) |
Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. |
N |
|
2) |
Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. |
N |
|
3) |
Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. |
H |
Exam,HW,Participation
|
4) |
Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. |
N |
|
5) |
Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. |
N |
|
6) |
Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. |
N |
|
7) |
Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. |
N |
|
8) |
Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. |
N |
|
9) |
Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. |
S |
Participation
|
10) |
Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. |
S |
HW,Participation
|
11) |
Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. |
N |
|
12) |
Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. |
S |
Exam,HW
|
13) |
Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
H |
Exam,HW
|
Hafta |
Konu |
1) |
Giriş |
2) |
Silahlı çatışma hukukunun tarihsel gelişimi ve ilkeleri |
3) |
Silahlı çatışma hukukunun kaynakları ve uygulamasının kapsamı |
4) |
Savaşanlar ve Savaşmayanlar |
5) |
Savaş Yöntemleri ve Araçları |
6) |
Sivil Nüfusun Korunması ve Sivil ve Askeri Hedefler Arasındaki Ayrım İlkesi |
7) |
Vizeler |
8) |
Yaralı, Hasta ve Kazazedelerin Korunması |
9) |
Savaş Esirlerinin Korunması//Tarafsızlık Yasası |
10) |
Uluslararası Olmayan Silahlı Çatışmalar Hukuku |
11) |
Silahlı çatışma hukukunun uygulanması |
12) |
Sunumlar |
13) |
Sunumlar |
14) |
Özet |