PHIL 203 Philosophical Approaches to Social SciencesMEF ÜniversitesiAkademik Programlar Endüstri MühendisliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Endüstri Mühendisliği
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Ders Kodu PHIL 203
Ders Adı İngilizce Philosophical Approaches to Social Sciences
Ders Adı Türkçe Sosyal Bilimlerde Felsefi Yaklaşımlar
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ders,Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Orta
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: 0 Laboratuvar : 0 Diğer: 0
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 137 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Sadece Lisans Öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Felsefi analizin ilke ve yöntemlerini öğrenmek; farklı felsefi metodolojileri değerlendirmek ve karşılaştırmak; felsefi yöntemlerin sosyal bilimlerin çeşitli alanlarında nasıl kullanılabileceğini kavramak; eleştirel düşünme becerilerini geliştirmek.
Ders Açıklaması Bu ders, felsefe ile sosyal bilimlerin farklı alanları arasındaki tarihsel, yapısal ve metodolojik ilişkiyi soruşturmayı amaçlamaktadır. Bu hedefle, öğrenciler psikoloji, antropoloji, sosyoloji, tarih, siyaset bilimi, iktisat ve hukuk gibi disiplinlere farklı felsefî yaklaşımlarla tanıştırılacaktır. Ders dört bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde Spinoza’nın duygulanım kuramı incelenerek filozofun duygular psikolojisi tartışılacaktır. İkinci bölüm Hegel’in tarih kavrayışını ve bireysel öznellik anlayışını, insan özgürlüğüyle ilişkisini odağa alarak değerlendirecektir. Üçüncü bölüm yabancılaşma teorisi ve meta fetişizmi tartışmalarıyla Marx’ın kapitalist üretim biçimi eleştirisinin psiko-sosyal boyutunu ele alacaktır. Son bölüm Nietzsche’nin psikoloji bilimini “morfoloji ve güç istencinin gelişimi doktrini“ olarak yeniden inşa edişine odaklanacaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Felsefi analizin ilkelerini anlamak
2) Sosyal bilimlerin felsefi temellerini eleştirel olarak değerlendirmek
3) Sosyal bilimlerin farklı alanlarında felsefi yöntemleri kullanmak
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi N
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi N
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi S Derse Katılım
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi N
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi S Derse Katılım
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi N
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi S Derse Katılım,Ödev
Hazırlayan ve Tarih SENA CÜRE ACER , October 2024
Ders Koordinatörü SENA CÜRE ACER
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. OZAN ÇILGIN

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Felsefi Analizin Temelleri
2) Spinoza: Duygular Teorisi
3) Spinoza: Duygular Teorisi
4) Hegel: Tarih Yöntemleri
5) Hegel: Tarih ve Ruh
6) Ara Sınava Hazırlık ve Tekrar
7) Ara Sınav
8) Marx: Yabancılaşmanın Psikolojisi
9) Marx: Yabancılaşmanın Psikolojisi
10) Marx: Meta Fetişizmi
11) Nietzsche: İktidar İsteği ve Yeni Psikoloji
12) Nietzsche: İktidar İstenci ve Yeni Psikoloji
13) Nietzsche: Soybilimsel Yöntem
14) Final Sınavına Hazırlık ve Tekrar
15) Final Sınavı Dönemi
16) Final Sınavı Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarGerekli Okumalar: Hegel, G.W.F. (1988 [1840]), Introduction to the Philosophy of History, Translated by L. Rauch, Hackett Publishing Company, Indianapolis&Cambridge. Marx, K. (1992 [1844]), “Economic and Philosophical Manuscripts” in Early Writings, Translated by R. Livingstone and G. Benton, Penguin Books, London. Marx, K. (1990 [1867]), Capital Volume 1, Translated by Ben Fowkes, Penguin Books, London. Nietzsche, F. (2002 [1886]), Beyond Good and Evil, Translated by J. Norman, Cambridge University Press, New York. Nietzsche, F. (1996 [1878]) Human All Too Human, Translated by R. J. Hollingdale, Cambridge University Press, Cambridge. Spinoza, B. (1994 [1667]), “The Ethics” in A Spinoza Reader, Translated by Edwin Curley, Princeton University Press, New Jersey. Destekleyici Okumalar: Deleuze, G. “On the Difference Between the Ethics and a Morality”, in Spinoza: Practical Philosophy [1970], Translated by Robert Hurley, City Light Books, 1988, pp. 17-29. Foucault, M. “Nietzsche, Genealogy, History” [1971] in The Foucault Reader, Ed. Paul Rabinow, New York: Pantheon, 1984, pp. 76-100. Geuss, R. “Nietzsche and Genealogy” [1994], in Morality, Culture and History Essays on German Philosophy, Cambridge University Press, 1999, pp. 1-28. Hegel, G.W.F. Introduction to the Philosophy of History, “Appendix From Hegel’s Philosophy of Right”, pp. 99-106 (paragraphs: 341-360). Marx, K. “Excerpts from James Mill’s Elements” in Early Writings, pp. 259-278.
Öğretme TeknikleriBu ders ters-yüz/ders anlatımı formatında işlenecektir. Öğrencilere her hafta Perusall'da bulunacak bir okuma materyali atanacaktır. Ders süresince, öncelikle öğrencilerin okumadan temel kavramları kavrayışlarını değerlendirip pekiştireceğim. Bunu takiben, benim yardımımla, öğrencilerden ilgili felsefi teorilerin eleştirel argümanları hakkında karşılaştırmalı analiz yapmaları istenecektir. Haftanın konularına bağlı olarak, dersin son saatinde akran öğrenme etkinlikleri düzenlenecektir. Öğrencilerden 2-3 kişilik gruplar oluşturmaları ve planlanan konuların ana temalarını ve kavramlarını tartışmaları istenecektir. Akran öğrenme etkinliğinden sonra, öğrencilerin seviyesi kısa sınavlarla değerlendirilecektir. Öğrencilerin gerekli okuma materyalini kapsayacak kadar zaman harcayarak derse hazırlanmaları beklenecektir. Ayrıca, sınıf tartışmalarına uygun şekilde katkıda bulunmaları ve Perusall'daki sorulara doğru cevaplar vermeleri beklenecektir. Eğitmen olarak her ders için gerekli okuma materyalini hazırlamayı ve seçmeyi taahhüt ediyorum.
Ödev ve ProjelerYok
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıYok
Diğer AktivitelerÖğrencilerden her haftanın okuma materyalini o haftanın sınıf oturumundan önce okumaları istenecektir. Sınıf tartışmaları bu okumalara dayanacaktır. Öğrencilerden Perusall'daki sorulara doğru cevaplar vermeleri istenecektir.
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 1 % 15
Küçük Sınavlar 1 % 15
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi acers@mef.edu.tr

Öğretim üyesinin e-posta adresi: doganib@mef.edu.tr Öğrenciler, devamsızlıklarının nedeni ne olursa olsun, kaçırdıkları tüm çalışmalardan sorumludur. Öğrenciler, planlanan bir sınavı kaçırmak için meşru, kabul edilebilir ve belgelenmiş bir mazeret sunmak zorundadır. İlgili belgeleri sunarlarsa, telafi sınavına girmelerine izin verilir. Telafi sınavları, ara sınav veya final sınavından farklı bir formatta olabilir. Öğrencilerin üniversite personeline ve birbirlerine her zaman saygılı davranmaları beklenir; buna, ders içeriğine ve başkalarının görüşlerine saygı göstermek de dahildir. Sınıf, ırk, etnik köken, inanç, din, dil, engellilik, cinsiyet ve cinsel yönelim dahil ancak bunlarla sınırlı olmamak üzere her türlü ayrımcılıktan uzak olacaktır. Öğrencilerin bu ortamı sürdürmeleri beklenmektedir. Bu derste hiçbir türde sahtekârlığa müsamaha gösterilmeyecektir. Sahtekârlık, hile, intihal, dolandırıcılık ve çalışmanızdaki tüm materyalleri ve kaynakları göstermeme gibi durumları içerir ancak bunlarla sınırlı değildir. Akademik sahtekârlık ve intihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 3 2 98
Küçük Sınavlar 1 5 3 8
Ara Sınavlar 1 10 3 13
Final 1 15 3 18
Toplam İş Yükü 137
Toplam İş Yükü/25 5.5
AKTS 5