IR 443 Global Energy PoliticsMEF ÜniversitesiAkademik Programlar İnşaat MühendisliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
İnşaat Mühendisliği
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Ders Kodu IR 443
Ders Adı İngilizce Global Energy Politics
Ders Adı Türkçe Küresel Enerji Politikası
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Başlangıç
Dönem Bahar
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: 0 Laboratuvar : 0 Diğer: 2
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 136 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Sadece Lisans Öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Küresel enerji politikalarını, enerji ilişkilerini ve Türkiye'nin küresel arenadaki enerji (özellikle yenilenebilir) politikalarını anlamak.
Ders Açıklaması Ders, küresel enerji durumunu tarihsel süreçleri ve farklı enerji çağlarını ele alarak analiz etmeyi hedeflemektedir. Enerjinin yanı sıra küresel anlamda verilen iklim taahhütleri ile sürdürülebilir kalkınma arasındaki ilişkiyi ve yenilebilir enerjilerin rolünü kavarmsallastırmayı amaçlamaktadır. Küresel anlamda bir enerji perspektifi verildikten sonra, bu ders Türkiye`nin enerji ilişkilerini ve stratejilerini ele alacaktır. Türkiye hala fosil enerji bağımlısı bir ülke olması sebebiyle enerji bağımsızlığına kuvvetle ihtiyaç duymaktadır. Post-fosil bır enerji degişimi gerçekleştirebilmesi icin gerekenler tartışılacaktır. Bu bağlamda, ‘Sorumlu Araştırma ve Yenilik’ konseptı incelenecek ve toplumsal kabülün ve toplumsal aktörlerın bu enerji degişiminin gercekleştirilmesindeki rolünün altı çizilecektir.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Küresel enerji durumu, politikaları ve tarihsel süreçleri hakkında bilgi sahibi olmak;
2) Küresel arenada ülkeler arasında yaşanan enerji çatışmalarının daha iyi anlaşılması
3) Türkiye'nin enerji politikalarını, ülkenin enerji bağımlılığının ekonomi ve iklim üzerindeki etkisini öğrenmek
4) Her bir yenilenebilir enerji kaynağının önemi, rolü ve potansiyeli ile fosil sonrası bir geleceğe yönelik başarılı bir enerji dönüşümüne katkıları incelenmiştir.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi N
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi S Sınav,Ödev
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi N
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi S Sınav,Ödev
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi N
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi N
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi N
Hazırlayan ve Tarih EVRİM GÖRMÜŞ , December 2023
Ders Koordinatörü EVRİM GÖRMÜŞ
Dönem Bahar
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. AYDIN OZU

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Giriş
2) Küresel enerji dönüşümü ve enerji çağları
3) Sanayi devrimi ve etkileri
4) Küresel iklim değişikliği ve sürdürülebilir enerji
5) Küresel enerji durumu ve enerji politikaları
6) Vize
7) Türkiye'nin enerji politikası, güvenliği ve jeopolitiği
8) Fosil enerji çağında Türkiye'nin enerji durumu
9) Türkiye'nin yerli konvansiyonel ve konvansiyonel olmayan enerji kaynakları
10) Türkiye'nin enerji açlığı
11) Küresel arenada ve Türkiye'de yenilenebilir enerji durumu
12) Yenilenebilir Enerji I: Hidro, Rüzgar ve bunların iklime etkisi
13) Yenilenebilir Enerji II: Güneş, Biyokütle, Jeotermal ve bunların iklim üzerindeki etkileri
14) Bölgesel kalkınma: Yenilenebilir enerjilerin kullanımının etkileri, Türkiye'nin dışa enerji bağımlılığını azaltmadaki rolü
15) Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi
16) Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarRockström, J.; Klum, M. (2015): Big World Small Planet – Abundance within Planetary Boundaries, Max Ström Publishing, Sweden. Foster, J.B. (2009): The Ecological Revolution: Making Peace with the Planet, New York, USA, Monthly Review Press. Birol, F. et. Al. (2013): Turkish Energy Strategy in the 21st Century: Weathering Uncertainties and Discontinuities, GIFGRF – Global Relations Forum, Task Force Report, http://www.gif.org.tr/images/reportfiles/1033/16.pdf
Öğretme TeknikleriGrup tartışmaları, grup münazaraları, sunumlar ve kompozisyon tipi sınavlar gibi Ters Yüz Sınıf yöntemleri
Ödev ve ProjelerDönem Ödevi
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar Kullanımıyok
Diğer Aktiviteleryok
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 14 % 20
Seminer 8 % 40
Ara Sınavlar 2 % 40
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi gormuse@mef.edu.tr
02123953600
Akademik Dürüstlük bu ders için son derece önemlidir. Her ödevin Turnitin raporunu kontrol ediyorum ve gerekirse akademik dürüstlük sorunu olan makaleler için birebir görüşmeler yapıyorum. Gönderilen herhangi bir çalışma için aşağıda listelenen akademik sahtekârlık davranışlarından herhangi birini gerçekleştiren öğrenciler, o ödevden 0 alacaktır. Her türlü uygunsuz davranış, akademik sahtekarlık veya intihal YÖK Disiplin Yönetmeliğine tabidir.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 3 1 84
Sunum / Seminer 8 1 1 16
Ara Sınavlar 2 16 2 36
Toplam İş Yükü 136
Toplam İş Yükü/25 5.4
AKTS 5