İnşaat Mühendisliği | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | ||||
Ders Kodu | IR 443 | ||||
Ders Adı İngilizce | Global Energy Politics | ||||
Ders Adı Türkçe | Küresel Enerji Politikası | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | ||||
Dönem | Bahar | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 136 saat | ||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul | Yok | ||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece Lisans Öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Küresel enerji politikalarını, enerji ilişkilerini ve Türkiye'nin küresel arenadaki enerji (özellikle yenilenebilir) politikalarını anlamak. | ||||
Ders Açıklaması | Ders, küresel enerji durumunu tarihsel süreçleri ve farklı enerji çağlarını ele alarak analiz etmeyi hedeflemektedir. Enerjinin yanı sıra küresel anlamda verilen iklim taahhütleri ile sürdürülebilir kalkınma arasındaki ilişkiyi ve yenilebilir enerjilerin rolünü kavarmsallastırmayı amaçlamaktadır. Küresel anlamda bir enerji perspektifi verildikten sonra, bu ders Türkiye`nin enerji ilişkilerini ve stratejilerini ele alacaktır. Türkiye hala fosil enerji bağımlısı bir ülke olması sebebiyle enerji bağımsızlığına kuvvetle ihtiyaç duymaktadır. Post-fosil bır enerji degişimi gerçekleştirebilmesi icin gerekenler tartışılacaktır. Bu bağlamda, ‘Sorumlu Araştırma ve Yenilik’ konseptı incelenecek ve toplumsal kabülün ve toplumsal aktörlerın bu enerji degişiminin gercekleştirilmesindeki rolünün altı çizilecektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Küresel enerji durumu, politikaları ve tarihsel süreçleri hakkında bilgi sahibi olmak; 2) Küresel arenada ülkeler arasında yaşanan enerji çatışmalarının daha iyi anlaşılması 3) Türkiye'nin enerji politikalarını, ülkenin enerji bağımlılığının ekonomi ve iklim üzerindeki etkisini öğrenmek 4) Her bir yenilenebilir enerji kaynağının önemi, rolü ve potansiyeli ile fosil sonrası bir geleceğe yönelik başarılı bir enerji dönüşümüne katkıları incelenmiştir. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | ||||
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi | ||||
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi | ||||
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi | ||||
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi | ||||
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi | ||||
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | N | |
2) | Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi | S | Sınav,Ödev |
3) | Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi | N | |
4) | Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi | S | Sınav,Ödev |
5) | Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi | N | |
6) | Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi | N | |
7) | Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi | N |
Hazırlayan ve Tarih | EVRİM GÖRMÜŞ , December 2023 |
Ders Koordinatörü | EVRİM GÖRMÜŞ |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | Öğr. Gör. AYDIN OZU |
Hafta | Konu |
1) | Giriş |
2) | Küresel enerji dönüşümü ve enerji çağları |
3) | Sanayi devrimi ve etkileri |
4) | Küresel iklim değişikliği ve sürdürülebilir enerji |
5) | Küresel enerji durumu ve enerji politikaları |
6) | Vize |
7) | Türkiye'nin enerji politikası, güvenliği ve jeopolitiği |
8) | Fosil enerji çağında Türkiye'nin enerji durumu |
9) | Türkiye'nin yerli konvansiyonel ve konvansiyonel olmayan enerji kaynakları |
10) | Türkiye'nin enerji açlığı |
11) | Küresel arenada ve Türkiye'de yenilenebilir enerji durumu |
12) | Yenilenebilir Enerji I: Hidro, Rüzgar ve bunların iklime etkisi |
13) | Yenilenebilir Enerji II: Güneş, Biyokütle, Jeotermal ve bunların iklim üzerindeki etkileri |
14) | Bölgesel kalkınma: Yenilenebilir enerjilerin kullanımının etkileri, Türkiye'nin dışa enerji bağımlılığını azaltmadaki rolü |
15) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
16) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Rockström, J.; Klum, M. (2015): Big World Small Planet – Abundance within Planetary Boundaries, Max Ström Publishing, Sweden. Foster, J.B. (2009): The Ecological Revolution: Making Peace with the Planet, New York, USA, Monthly Review Press. Birol, F. et. Al. (2013): Turkish Energy Strategy in the 21st Century: Weathering Uncertainties and Discontinuities, GIFGRF – Global Relations Forum, Task Force Report, http://www.gif.org.tr/images/reportfiles/1033/16.pdf | |||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Grup tartışmaları, grup münazaraları, sunumlar ve kompozisyon tipi sınavlar gibi Ters Yüz Sınıf yöntemleri | |||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Dönem Ödevi | |||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | |||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | yok | |||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | yok | |||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||
Ders Yönetimi |
gormuse@mef.edu.tr 02123953600 Akademik Dürüstlük bu ders için son derece önemlidir. Her ödevin Turnitin raporunu kontrol ediyorum ve gerekirse akademik dürüstlük sorunu olan makaleler için birebir görüşmeler yapıyorum. Gönderilen herhangi bir çalışma için aşağıda listelenen akademik sahtekârlık davranışlarından herhangi birini gerçekleştiren öğrenciler, o ödevden 0 alacaktır. Her türlü uygunsuz davranış, akademik sahtekarlık veya intihal YÖK Disiplin Yönetmeliğine tabidir. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 1 | 84 | ||
Sunum / Seminer | 8 | 1 | 1 | 16 | |||
Ara Sınavlar | 2 | 16 | 2 | 36 | |||
Toplam İş Yükü | 136 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.4 | ||||||
AKTS | 5 |