INT 486 Yacht DesignMEF ÜniversitesiAkademik Programlar İç MimarlıkÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
İç Mimarlık
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi
Ders Kodu INT 486
Ders Adı İngilizce Yacht Design
Ders Adı Türkçe Yat İç Mekan Tasarımı
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ders
Dersin Düzeyi İleri
Dönem Bahar
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: - Laboratuvar : - Diğer: -
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 126 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul ARC 202 - Architectural Design IV | INT 202 - Interior Design II
ARC 202 - Architectural Design IV | INT 202 - Interior Design II
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi 4 yarıyıl tasarım stüdyosu
Kayıt Kısıtlamaları Sadece Lisans Öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Yat iç tasarımının tarihsel gelişim sürecini anlamak ve yat iç mekanları için kabin veya mobilya tasarlamayı öğrenmek.
Ders Açıklaması Yaklaşık 700 yıla yakın bir geçmişi olan yat sektörü, hedef kitlesinin özellikleri açısından ekonomik gelişmeler ve kültürel değişimlerden doğrudan etkilenen bir alandır. Dünya genelinde özellikle mega yat alanına hızla büyüyen ilgi tekstil, moda, mobilya gibi birçok alanı etkilemektedir. Dolayısıyla, bu sektörlerde rekabet artmakta ve her zaman tasarım, teknoloji ve marka kimliğine önem veren markalar ön plana çıkmaktadır. Seçmeli ders iki bölümden oluşmaktadır: 1.TARİHİ & TEORİK_ Yat Tasarımlarının Analizi Bu bölümde yat iç mekan tasarımlarının tarihsel gelişiminin incelenmesi amaçlanmaktadır. Teknolojik gelişmeler ve kültürel etkileşimler ile lüks yatlar üzerindeki değişimler araştırılacaktır. Ders filmler, okumalar, metinler ve öğrenci sunumları, gözlemleri ve araştırmaları ile desteklenecektir. Türk ve uluslararası yat firmaları ve iç mimarlar tanıtılacaktır. Sektörün daha iyi anlaşılması için yat tasarımında görev alan diğer disiplinlerden misafir konuşmacılar katılacaktır. 2.TEKNİK Bu bölümde gemilerinin Teknik detaylarının anlaşılması amaçlanmaktadır. Gemi çeşitlerinin analizleri, yat tasarımlarının özellikleri, estetikleri, ergonomic kuralları, ekonomik faktörleri, bütçe planlamaları, deniz hukuku ve kısıtlamalar incelenecektir. Yat iç mekanları örnek projelerin videoları, 2 ve 3 boyutlu çizimleri üzerinden araştırılacaktır. Öğrenciler ders sonunda eskiz, malzeme paftası, konsept paftası, 2-3boyutlu çizim teknikleri ile yat iç mekanı için kabin veya mobilya tasarlayacaklardır.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) yat iç tasarımının tarihsel gelişim sürecini kavramak;
2) yat iç mekanları için kabin veya mobilya tasarlamak.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2
1) Türkçe ve İngilizce'yi etkin bir şekilde okuyabilme, yazabilme ve konuşabilme becerisi (Avrupa Dil Pasaportu B2 seviyesine eşdeğer).
2) İnsan-mekan ilişkisinin algısal, deneyimsel ve davranışsal yönlerine ilişkin bilgi ve anlayışı iç mekan tasarımının girdisi olarak kullanabilme becerisi.
3) İç Mimarlık mesleğini hızla değişen teori ve yaklaşımlar ışığında yeniden yorumlayabilme becerisi.
4) Mekanların tasarımına yönelik kişisel ve eleştirel bir bakış açısı geliştirme becerisi.
5) Alanındaki problemlerin çözümünde disiplinlerarası tasarım ve araştırma prensiplerini etkili bir biçimde uygulayabilme becerisi.
6) Çeşitli kaynaklardan edindiği bilgi ve içgörüyü yaratıcı bir şekilde iç mekan tasarım problemlerinin tasarımında bir araya getirebilme becerisi.
7) Sosyal sorumluluk bakış açısıyla sürdürülebilir iç mekan tasarım yaklaşımlarını geliştirmek için gerekli etik metodolojiyi kullanma becerisi.
8) Sürdürülebilirlik kapsamında malzeme ve ürünler kullanarak iç mekanların geliştirilmesine yönelik bilgiye ulaşma ve kullanma becerisi.
9) Girişimcilik, yaratıcı düşünme ve liderlik becerilerini yenilikçi iç tasarım yaklaşımları geliştirmeye yönelik kullanabilme becerisi.
10) Yerel, ulusal ve küresel ağlar bağlamında, disiplinler arası yaklaşımlar geliştirerek iç mekan tasarım sorunlarına çözüm üretebilme becerisi.
11) Tasarım fikirlerini görsel, sözlü ve yazılı medyada sunabilme, analog ve dijital teknikleri kullanarak ulusal ve uluslararası mesleki çevrelerde fikir paylaşımında bulunabilme becerisi.
12) Çeşitli kullanıcıların ihtiyaçlarına, yerel ve bölgesel değerlere, doğal ve kültürel mirasa saygılı, duyarlı ve sürdürülebilir tasarım yaklaşımları geliştirme becerisi.
13) İç mekanları bina sistemleriyle bütünleşik bir biçimde tasarlama becerisi.
14) Entelektüel bir profesyonel olabilmek için bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirleme ve ulusal ve uluslararası profesyoneller ve gruplarla bağlantı kurabilme becerisi
15) Ulusal ve uluslararası standartlara, mesleki görgü kurallarına, mevzuatlara ve yasal prosedürlere uygun iç mekan tasarım önerileri geliştirebilme becerisi.
16) Yeni düşünme ve yaratma yolları geliştirmek amacıyla güncel araştırmaları, buluşları, yaklaşımları ve teknolojileri takip edebilme becerisi.
17) Toplumsal ve mekânsal sorunları tanımlayıp değerlendirerek tasarım çözümleriyle fark yaratma becerisi, bunları toplumun kullanımına sunma becerisi.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Türkçe ve İngilizce'yi etkin bir şekilde okuyabilme, yazabilme ve konuşabilme becerisi (Avrupa Dil Pasaportu B2 seviyesine eşdeğer). H Derse Katılım
2) İnsan-mekan ilişkisinin algısal, deneyimsel ve davranışsal yönlerine ilişkin bilgi ve anlayışı iç mekan tasarımının girdisi olarak kullanabilme becerisi. S
3) İç Mimarlık mesleğini hızla değişen teori ve yaklaşımlar ışığında yeniden yorumlayabilme becerisi. S
4) Mekanların tasarımına yönelik kişisel ve eleştirel bir bakış açısı geliştirme becerisi. S
5) Alanındaki problemlerin çözümünde disiplinlerarası tasarım ve araştırma prensiplerini etkili bir biçimde uygulayabilme becerisi. H Sunum
6) Çeşitli kaynaklardan edindiği bilgi ve içgörüyü yaratıcı bir şekilde iç mekan tasarım problemlerinin tasarımında bir araya getirebilme becerisi. S
7) Sosyal sorumluluk bakış açısıyla sürdürülebilir iç mekan tasarım yaklaşımlarını geliştirmek için gerekli etik metodolojiyi kullanma becerisi. S
8) Sürdürülebilirlik kapsamında malzeme ve ürünler kullanarak iç mekanların geliştirilmesine yönelik bilgiye ulaşma ve kullanma becerisi. S
9) Girişimcilik, yaratıcı düşünme ve liderlik becerilerini yenilikçi iç tasarım yaklaşımları geliştirmeye yönelik kullanabilme becerisi. S
10) Yerel, ulusal ve küresel ağlar bağlamında, disiplinler arası yaklaşımlar geliştirerek iç mekan tasarım sorunlarına çözüm üretebilme becerisi. H Sunum
11) Tasarım fikirlerini görsel, sözlü ve yazılı medyada sunabilme, analog ve dijital teknikleri kullanarak ulusal ve uluslararası mesleki çevrelerde fikir paylaşımında bulunabilme becerisi. H Sunum
12) Çeşitli kullanıcıların ihtiyaçlarına, yerel ve bölgesel değerlere, doğal ve kültürel mirasa saygılı, duyarlı ve sürdürülebilir tasarım yaklaşımları geliştirme becerisi. S
13) İç mekanları bina sistemleriyle bütünleşik bir biçimde tasarlama becerisi. S
14) Entelektüel bir profesyonel olabilmek için bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirleme ve ulusal ve uluslararası profesyoneller ve gruplarla bağlantı kurabilme becerisi S
15) Ulusal ve uluslararası standartlara, mesleki görgü kurallarına, mevzuatlara ve yasal prosedürlere uygun iç mekan tasarım önerileri geliştirebilme becerisi. S
16) Yeni düşünme ve yaratma yolları geliştirmek amacıyla güncel araştırmaları, buluşları, yaklaşımları ve teknolojileri takip edebilme becerisi. H Sunum
17) Toplumsal ve mekânsal sorunları tanımlayıp değerlendirerek tasarım çözümleriyle fark yaratma becerisi, bunları toplumun kullanımına sunma becerisi. S
Hazırlayan ve Tarih , February 2020
Ders Koordinatörü AKTS1
Dönem Bahar
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. ELİF AKA İSPİRGİL

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Müfredatın İncelenmesi
2) SEMİNER: “YAT TASARIMINA GİRİŞ, TARİHSEL GELİŞİM”
3) SEMİNER: “GEMİ, MEGA/SÜPER YAT, YELKENLİ YAT TİPLERİ VE TEKNE TERMİNOLOJİSİ” Öğrenci Sunumları: Güncel yatlar
4) SEMİNER: “YAT TASARIMINDA LÜKSÜ ANLAMAK” Okuma: Lüks Simyacısı -Lüks ürünleri incelemek - Yat Tasarımında Lüksü Anlamak -Kültüre bağlı olarak lüksün farklılıkları Öğrenci Sunumları: Lüks Tasarım
5) SEMİNER: “YATLAR İÇİN DETAYLAR VE MALZEMELER” -Tasarım yaparken malzemelerin önemi -Malzeme Panoları -Tekneye özgü malzemeler -Detay araştırması
6) SEMİNER: “YAT TASARIMININ ÇOK DİSİPLİNLİLİĞİ” - Yat tasarımında diğer disiplinlerin rolleri - İşbirlikli çalışma alanları - İç mimarın rolü - Tasarımcı Sunumu “ne yapmaya çalışıyoruz”
7) ATÖLYE HAFTASI
8) SEMİNER: “ERGONOMİK; YAT ALANLARINDA İÇ TASARIM” - Güvenlik Yönetmelikleri - Denizcilik Yönetmelikleri - Yat iç mekanında ergonomi
9) SEMİNER: “PERDE ARKASI; YAT ALANLARINDA MEKANİK VE ELEKTRİK ALTYAPI” -Yat tasarımında Deniz Mimarının rolü -Makine Dairesi'nin iç mekana etkileri Konuk Deniz Mimarı Sunumu
10) -Çizimlerin incelenmesi - “GENEL DÜZENLEME, YATLARDA DÜZENLEME ÇİZİMLERİ” Öğrenci Sunumları: İlk Fikirler
11) Dışarıdaki Tartışmalar ALAN ZİYARETİ: “TERSANE GEZİSİ”
12) PROJE: “MASTER STATEROOM TASARIMI_I KONSEPT TASARIMI” Konsept Tasarım ve Malzeme Panosu Hazırlama Öğrenci Sunumları: Tasarım geliştirme Sunumlar ve Gönderimler ve Tartışmalar/ Planlar-Bölümler-2 boyutlu Sunumlar (taslaklar, haritalamalar, kolajlar, diyagramlar, videolar, animasyonlar, vb.)
13) 2D ve 3D tasarım hazırlama Tasarım kararlarının tamamlanması Öğrenci Sunumları: Tasarım geliştirme Sunumlar ve Gönderimler ve Tartışmalar/ A3 POSTERLER ve VİDEOLAR Planlar-Bölümler-2d-3d-4d Sunumlar (taslaklar, haritalamalar, kolajlar, diyagramlar, videolar, animasyonlar, vb.)
14) Sunumlar & Gönderim & Tartışmalar / A3 POSTERLER & VİDEO Projelerin Sonlandırılması; Planlar-Bölümler-2d-3d-4d Sunumlar (taslaklar, haritalamalar, kolajlar, diyagramlar, videolar, animasyonlar, vb.) (bu teslim için video veya animasyon zorunludur.)
15) Final Değerlendirme Dönemi
16) Final Değerlendirme Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar-
Öğretme TeknikleriTers-yüz sınıf, sınıf içi çalışmalar, tartışmalar ve film gösterimleri.
Ödev ve Projeler1 sunum + 1 proje
Laboratuvar Çalışması-
Bilgisayar KullanımıEvet
Diğer AktivitelerSite Ziyaretleri, Geziler
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 1 % 10
Küçük Sınavlar 1 % 10
Sunum 1 % 15
Ara Sınavlar 1 % 10
Ara Juri 1 % 15
Final 1 % 40
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi akaelif@gmail.com

E-posta: akaelif@gmail.com Öğrencilerin teorik derslerde derslerin %70'ine katılmaları zorunludur. Sonuç olarak, 4 haftayı (dersleri) aşan devamsızlık başarısızlıkla sonuçlanacaktır. Akademik Dürüstsüzlük ve İntihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 1 3 1 70
Ödevler 14 4 56
Toplam İş Yükü 126
Toplam İş Yükü/25 5.0
AKTS 5