MKTG 533 Consumer BehaviorMEF ÜniversitesiAkademik Programlar İşletme (İngilizce) (Tezsiz)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
İşletme (İngilizce) (Tezsiz)
Yüksek Lisans Programın Süresi: 1.5 Kredi Sayısı: 90 TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Ders Kodu MKTG 533
Ders Adı İngilizce Consumer Behavior
Ders Adı Türkçe Tüketici Davranışı
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Seçiniz
Dönem Bahar
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: Laboratuvar : Diğer:
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 125 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları sadece YL öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Pazarlama ve tüketici davranışının temel kavramlarını öğrenmek, insanların satın alma kararlarını şekillendiren faktörleri anlamak ve tüketim faaliyetlerinin insanların kimliklerine ve sosyal çevrelerine nasıl katkı sağladığını analiz etmek.
Ders Açıklaması Tüketici davranışlarının incelenmesi, pazarlamanın temellerinden biridir. Psikoloji alanından derinlemesine etkilenmiş bir disiplin olan pazarlama, tüketici davranışları konusunda zengin bir literatüre ve araştırma gündemine sahiptir. Tüketici davranışı, pazarlama bilimindeki en ilginç, en heyecan verici ve canlı araştırma alanı olarak değerlendirilebilir. Bu bağlamda, bu dersin amacı öğrencilere insanların tüketim davranışlarını ve kimliklerinin bir parçası olarak ürün tercihlerini kapsayan tüketici perspektifini kapsamlı bir şekilde anlamalarını sağlamaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) İnsanların neden bir şeyler satın aldığını anlamak
2) Tüketim faaliyetlerinin daha geniş sosyal çevreye katkıda bulunduğunu bilmek
3) Tüketici öğrenmesinin ve motivasyonunun dinamiklerini anlamak
4) Tüketicinin karar verme sürecini analiz edebilecek ve tüketici bakış açısını pazarlama eylemlerine uygulayabilmek
5) Çeşitliliği takdir edin ve çeşitli tüketici profillerini içeren bir pazardaki pazarlama yaklaşımlarını tartışabilmek
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5
1)
2)
3)
4)
5)
6)
7)
8)
9)

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) S Sınav
2) H Sunum
3) H Sunum
4) H Sınav
5) H Sınav
6) H Sınav
7) H Sınav
8) S Sınav
9) N
Hazırlayan ve Tarih ŞİRİN GİZEM KÖSE , October 2024
Ders Koordinatörü BÜŞRA AYAN
Dönem Bahar
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi ŞİRİN GİZEM KÖSE

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Tüketici Davranışlarına Giriş
2) Tüketici Sağlığı
3) Algı
4) Öğrenme ve Bellek
5) Öğrenme ve Bellek
6) Motivasyon ve Etki
7) Benlik: Zihin, Cinsiyet ve Beden
8) Kişilik, Yaşam Stili ve Değerler
9) Tutumlar ve İkna
10) Karar Verme
11) Satın Alma, Kullanma ve Atma
12) Gruplar ve Sosyal Medya
13) Gruplar ve Sosyal Medya
14) Sosyal Sınıf ve Yaşam Tarzları Kültür ve Alt Kültürler
15) Final Proje Dönemi
16) Final Proje Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarSolomon, M.R. (2020). Consumer Behavior; Buying, Having and Being. Global 12th Ed., Pearson Education
Öğretme TeknikleriEğitmen her haftanın konusuyla ilgili temel kavramları özetleyecek ve açıklayacaktır. Öğrencilerin sınıf içi tartışmalara aktif olarak katılmaları beklenmektedir. Videolar, vaka çalışmaları ve gerçek hayattan örneklerle öğrenciler pazarlamaya bakış açılarını genişletme şansına sahip olacaklar. Öğrencilerin sınıfta görüş, fikir ve sorularını paylaşmaları beklenir. Eğitmen, öğrenme sorumluluğu esas olarak okuma, analiz etme, örnek arama ve sınıf arkadaşlarıyla çalışma yoluyla öğrencilere düştüğü için öğrenmeyi kolaylaştıracaktır.
Ödev ve Projeler
Laboratuvar Çalışması
Bilgisayar Kullanımı
Diğer Aktiviteler
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Uygulama 2 % 35
Ödev 1 % 25
Projeler 1 % 40
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi karadagh@mef.edu.tr

Bu derste aktif katılım, öğrenmenin ve uygulamanın anahtarıdır; Bu nedenle katılımın notlandırılması, öğrencinin aktif katılımının ve sınıf içi etkinliklere katkısının niteliğine göre yapılacaktır. Öğrencilerin tüm oturumlara katılmaları ve zamanında derste bulunmaları beklenmektedir. Hastalık (tam donanımlı bir hastaneden rapor gerektirir) veya MEF yönetmeliklerimde kabul edilen bir mazeret nedeniyle katılamayacakları durumlarda, eğitmenlere posta yoluyla bilgi vermeleri gerekmektedir. Geri bildirim ve sorular, dersi farklı bir öğrenme deneyimi haline getirmek için çok değerli olduğundan, öğrenciler dersle ilgili her türlü sorun için mesai saatleri içinde eğitmenleri ziyaret edebilir veya e-posta gönderebilirler. Akademik sahtekarlık ve intihal YÖK disiplin yönetmeliğine tabi olacaktır.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 3 1 84
Ödevler 2 10 3 26
Final 1 12 3 15
Toplam İş Yükü 125
Toplam İş Yükü/25 5.0
AKTS 5