Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü |
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü |
Ders Kodu |
MKTG 533 |
Ders Adı İngilizce |
Consumer Behavior |
Ders Adı Türkçe |
Tüketici Davranışı |
Öğretim Dili |
EN |
Ders Türü |
Ters-Yüz Öğrenme |
Dersin Düzeyi |
Seçiniz |
Dönem |
Bahar |
Haftalık İletişim Saatleri |
Ders: 3 |
Okuma: |
Laboratuvar : |
Diğer: |
|
Tahmini Öğrenci İş Yükü |
Dönem boyunca 125 saat |
Ders Kredileri |
5 AKTS |
Değerlendirme |
Standart Harf Notu
|
Ön Koşul |
Yok |
Yan Koşul |
Yok |
Beklenen Ön Bilgi |
Yok |
Kayıt Kısıtlamaları |
sadece YL öğrencileri |
Genel Eğitim Hedefi |
Pazarlama ve tüketici davranışının temel kavramlarını öğrenmek, insanların satın alma kararlarını şekillendiren faktörleri anlamak ve tüketim faaliyetlerinin insanların kimliklerine ve sosyal çevrelerine nasıl katkı sağladığını analiz etmek.
|
Ders Açıklaması |
Tüketici davranışlarının incelenmesi, pazarlamanın temellerinden biridir. Psikoloji alanından derinlemesine etkilenmiş bir disiplin olan pazarlama, tüketici davranışları konusunda zengin bir literatüre ve araştırma gündemine sahiptir. Tüketici davranışı, pazarlama bilimindeki en ilginç, en heyecan verici ve canlı araştırma alanı olarak değerlendirilebilir. Bu bağlamda, bu dersin amacı öğrencilere insanların tüketim davranışlarını ve kimliklerinin bir parçası olarak ürün tercihlerini kapsayan tüketici perspektifini kapsamlı bir şekilde anlamalarını sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) İnsanların neden bir şeyler satın aldığını anlamak
2) Tüketim faaliyetlerinin daha geniş sosyal çevreye katkıda bulunduğunu bilmek
3) Tüketici öğrenmesinin ve motivasyonunun dinamiklerini anlamak
4) Tüketicinin karar verme sürecini analiz edebilecek ve tüketici bakış açısını pazarlama eylemlerine uygulayabilmek
5) Çeşitliliği takdir edin ve çeşitli tüketici profillerini içeren bir pazardaki pazarlama yaklaşımlarını tartışabilmek
|
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1) |
|
|
|
|
|
2) |
|
|
|
|
|
3) |
|
|
|
|
|
4) |
|
|
|
|
|
5) |
|
|
|
|
|
6) |
|
|
|
|
|
7) |
|
|
|
|
|
8) |
|
|
|
|
|
9) |
|
|
|
|
|
Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi
N Yok |
S Destekleyici |
H Çok İlgili |
|
|
|
|
Program Çıktıları ve Yeterlilikler |
Düzey |
Değerlendirme |
1) |
|
S |
Sınav
|
2) |
|
H |
Sunum
|
3) |
|
H |
Sunum
|
4) |
|
H |
Sınav
|
5) |
|
H |
Sınav
|
6) |
|
H |
Sınav
|
7) |
|
H |
Sınav
|
8) |
|
S |
Sınav
|
9) |
|
N |
|
Hazırlayan ve Tarih |
ŞİRİN GİZEM KÖSE , October 2024 |
Ders Koordinatörü |
BÜŞRA AYAN |
Dönem |
Bahar |
Dersi Veren(ler) |
Dr. Öğr. Üyesi ŞİRİN GİZEM KÖSE |
Ders İçeriği
Hafta |
Konu |
1) |
Tüketici Davranışlarına Giriş |
2) |
Tüketici Sağlığı |
3) |
Algı |
4) |
Öğrenme ve Bellek |
5) |
Öğrenme ve Bellek |
6) |
Motivasyon ve Etki |
7) |
Benlik: Zihin, Cinsiyet ve Beden
|
8) |
Kişilik, Yaşam Stili ve Değerler |
9) |
Tutumlar ve İkna |
10) |
Karar Verme |
11) |
Satın Alma, Kullanma ve Atma
|
12) |
Gruplar ve Sosyal Medya
|
13) |
Gruplar ve Sosyal Medya
|
14) |
Sosyal Sınıf ve Yaşam Tarzları
Kültür ve Alt Kültürler |
15) |
Final Proje Dönemi |
16) |
Final Proje Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Solomon, M.R. (2020). Consumer Behavior; Buying, Having and Being. Global 12th Ed., Pearson Education |
Öğretme Teknikleri | Eğitmen her haftanın konusuyla ilgili temel kavramları özetleyecek ve açıklayacaktır. Öğrencilerin sınıf içi tartışmalara aktif olarak katılmaları beklenmektedir. Videolar, vaka çalışmaları ve gerçek hayattan örneklerle öğrenciler pazarlamaya bakış açılarını genişletme şansına sahip olacaklar. Öğrencilerin sınıfta görüş, fikir ve sorularını paylaşmaları beklenir. Eğitmen, öğrenme sorumluluğu esas olarak okuma, analiz etme, örnek arama ve sınıf arkadaşlarıyla çalışma yoluyla öğrencilere düştüğü için öğrenmeyi kolaylaştıracaktır.
|
Ödev ve Projeler | |
Laboratuvar Çalışması | |
Bilgisayar Kullanımı | |
Diğer Aktiviteler | |
Değerlendirme Yöntemleri |
Değerlendirme Araçları |
Sayı |
Ağırlık |
Uygulama |
2 |
% 35 |
Ödev |
1 |
% 25 |
Projeler |
1 |
% 40 |
TOPLAM |
% 100 |
|
Ders Yönetimi |
karadagh@mef.edu.tr
Bu derste aktif katılım, öğrenmenin ve uygulamanın anahtarıdır; Bu nedenle katılımın notlandırılması, öğrencinin aktif katılımının ve sınıf içi etkinliklere katkısının niteliğine göre yapılacaktır.
Öğrencilerin tüm oturumlara katılmaları ve zamanında derste bulunmaları beklenmektedir. Hastalık (tam donanımlı bir hastaneden rapor gerektirir) veya MEF yönetmeliklerimde kabul edilen bir mazeret nedeniyle katılamayacakları durumlarda, eğitmenlere posta yoluyla bilgi vermeleri gerekmektedir.
Geri bildirim ve sorular, dersi farklı bir öğrenme deneyimi haline getirmek için çok değerli olduğundan, öğrenciler dersle ilgili her türlü sorun için mesai saatleri içinde eğitmenleri ziyaret edebilir veya e-posta gönderebilirler.
Akademik sahtekarlık ve intihal YÖK disiplin yönetmeliğine tabi olacaktır.
|