PSYC 362 Motivation and Self-RegulationMEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

School/Faculty/Institute Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences
Course Code PSYC 362
Course Title in English Motivation and Self-Regulation
Course Title in Turkish Motivasyon ve Öz-Düzenleme
Language of Instruction EN
Type of Course Exercise,Flipped Classroom,Lecture
Level of Course Introductory
Semester Spring
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 151 hours per semester
Number of Credits 6 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites PSYC 101 - Introduction to Psychology
Expected Prior Knowledge Introduction to Psychology
Co-requisites None
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective To become familiar with the core psychological theories and understand their relation to motivational science.
Course Description Students will have an opportunity to overview some key concepts and questions in the field of motivational psychology and core theories which impact motivation and self-regulation.
Course Description in Turkish Bu ders öğrencilerin motivasyon ve öz-düzenleme alanı ile ilgili anahtar kavramları ve soruları gözden geçirmesini ve ana teorileri öğrenmesi için bir fırsat olacaktır.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Anahtar motivasyon kavramlarını tanımlamak, tartışmak ve kullanmak.
2) Motivasyon bilimi içinde çeşitli çalışma alanlarını gruplamak ve açıklamak.
3) Motivasyon kavramlarını kullanarak fikirleri ve tartışmaları değerlendirmek.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. H Exam
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. S Participation
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. H Participation
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. S Participation
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. H Exam,Participation
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Participation
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. H Exam,Participation
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. S Participation
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Participation
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Participation
Prepared by and Date DİLARA SAVAŞ XXX , March 2022
Course Coordinator SENA CÜRE ACER
Semester Spring
Name of Instructor Öğr. Gör. DİLARA SAVAŞ

Course Contents

Hafta Konu
1)
2)
3)
4)
5)
6)
7)
8)
9)
10)
11)
12)
13)
14)
15)
16)
Required/Recommended ReadingsReeve, J. (2009). Understanding Motivation and Emotion. Hoboken: John Wiley &​ Sons. Deci, E., & Ryan, R. (2014). Intrinsic Motivation and Self-Determination in Human Behavior. New York: Springer Science+Business Media.
Teaching MethodsThis course will be taught entirely in the flipped format. Students will be assigned an introductory online lecture every week. Students will be expected to prepare for class by spending sufficient time to master the preparatory materials. They will also be expected to contribute appropriately to class discussions and to assisting the learning of other students. It’s expected to have knowledge of core psychological theories since this lecture is for psychology students.
Homework and ProjectsStudents will do presentations based on “Goal Setting”.
Laboratory Work-
Computer Use-
Other Activities-
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Devam 1 % 5
Sunum 1 % 15
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 40
TOTAL % 100
Course Administration savasd@mef.edu.tr

Rules for attendance: Attendance is necessary in terms of effecting overall grade (5%). Students must be providing a legitimate, acceptable and documented excuse for missing a scheduled exam. There will be a make-up exam in case of missing actual one. Make up exam could be in a different format then midterm or final exam. Students are expected to treat university personnel and one another respectfully at all times; this includes showing respect for class content and for others opinions. Academic dishonesty and plagiarism: YÖK Disciplinary Regulation.

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 3 3 2 112
Sunum / Seminer 1 8 3 11
Ara Sınavlar 1 8 2 10
Final 1 16 2 18
Total Workload 151
Total Workload/25 6.0
ECTS 6