MKTG 338 Luxury Branding and AdvertisingMEF ÜniversitesiAkademik Programlar İşletmeÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
İşletme
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Ders Kodu MKTG 338
Ders Adı İngilizce Luxury Branding and Advertising
Ders Adı Türkçe Lüks Marka Yönetimi ve Reklamcılık
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Orta
Dönem Bahar
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: Laboratuvar : Diğer:
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 132 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Sadece lisans öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Lüks markalama ve reklam stratejilerini anlamayı öğrenmek.
Ders Açıklaması Bu ders özellikle lüks kavramına ve lüks tüketim alışkanlıklarına yoğunlaşarak lüks markalar, markalama ve reklamcılık stratejilerine değinmektedir. Neden lüks tüketildiği, lüks tüketicileri, marka değeri, en değerli markalar konular arasında yer almaktadır. Bu dersin temel amacı lüks kavramının ne olduğunu anlamak ve lüks malları ve markaları tartışmaktır. Ayrıca öğrenciler, lüks marka vaka çalışmalarını gözlemleyerek ve lüks marka işletmelerinden gelen profesyonelleri dinleyerek, lüks marka pazarı hakkında bir fikir edineceklerdir.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) lüks, lüks mallar ve markalar kavramını anlamak
2) Lüks mal tüketmenin nedenini kavramak
3) lüks marka tüketicilerini tanımlamak
4) Lüks markalaşma ve reklam stratejilerini formüle etmek
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi)
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak N
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir S Derse Katılım
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular S Derse Katılım
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler S Derse Katılım
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir S Derse Katılım
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir S Derse Katılım
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) H Proje
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir N
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir N
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir N
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler N
Hazırlayan ve Tarih RÜYA YÜKSEL , May 2023
Ders Koordinatörü CEYHAN MUTLU
Dönem Bahar
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi RÜYA YÜKSEL

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Giriş
2) Lüks nedir?: "Lüks Pazarlama ve Yönetim"
3) Etiket, ürün, marka
4) Lüks tüketim ve müşteri kitlesi: "Lüks Stratejisi"
5) İletişim, Markalaşma: "Lüks Marka Yönetimi"
6) Lüks Moda Markalaşması
7) Ara Sınav
8) Vaka Çalışması
9) Vaka Çalışması
10) Lüksün Yönetimi Dijital Lüks
11) Lüks ve davranış sektörleri
12) Kültürel Bağlamda Lüks Tüketim
13) Kültürel Bağlamda Lüks Tüketim
14) Final projesi
15) Final Sınav Dönemi
16) Final Sınav Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarGerekli Okumalar 1.Michel Chevalier, Luxury Brand Management: A World of Privilege, Second Edition 2.Benjamin Berghaus, Gunter Muller-Stewens, Sven Reincke, The Management of Luxury: A Practitioner's Handbook. 3. Jean-Noel Kapferer, Vincent Bastien, The Luxury Strategy: Break the Rules of Marketing to Built Luxury Brands, Second Edition 4. Uche Okonkwo, Luxury Fashion Branding 5. Wolfgang Schaefer, Rethinking Prestige Branding 6. Byoungho Jin, Elena Cedrola, Fashion Branding and Communication: Core Strategies of European Luxury Brands (Palgrave Studies in Practice: Global Fashion Brand Management) 7. Dr. Daniel A. Langer Luxury Marketing & Management Ek Okumalar Işıl Zeybek, Lüks ve Markalama Tüketici Davranışlarında Lüks İmgesi, Beta Kevin Lane Keller, Strategic Brand Management Building, Measuring and Managing Brand Equity
Öğretme TeknikleriEğitmen her haftanın konusuyla ilgili temel kavramları özetleyecek ve açıklayacaktır. Öğrencilerin sınıf içi tartışmalara aktif olarak katılmaları beklenmektedir. Ara sınav ve final sınavları çoğunlukla, sınıfta daha önce işlenen konuları ve ilgili materyalleri organize etme, sentezleme ve uygulama yeteneğini test etmeye çalışan deneme sorularından oluşacaktır. Videolar, vaka çalışmaları ve gerçek hayattan örneklerle öğrenciler lüks markalaşma ve reklamcılık konusundaki bakış açılarını genişletme şansına sahip olacaklar. Öğrencilerin sınıfta görüş, fikir ve sorularını paylaşmaları beklenir.
Ödev ve ProjelerYok
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıKişisel Bilgisayar
Diğer AktivitelerYok
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi yukselzeh@mef.edu.tr

Bu derste aktif katılım, öğrenmenin ve uygulamanın anahtarıdır; Bu nedenle katılımın notlandırılması, öğrencinin aktif katılımının ve sınıf içi etkinliklere katkısının niteliğine göre yapılacaktır. Öğrencilerin tüm oturumlara katılmaları ve zamanında derste bulunmaları beklenmektedir. Hastalık (tam donanımlı bir hastaneden rapor gerektirir) veya MEF yönetmeliklerinde kabul edilen bir mazeret nedeniyle katılamayacakları durumlarda, eğitmenlere posta yoluyla bilgi vermeleri gerekmektedir. Geri bildirim ve sorular, dersi farklı bir öğrenme deneyimi haline getirmek için çok değerli olduğundan, öğrenciler dersle ilgili her türlü sorun için mesai saatleri içinde eğitmenleri ziyaret edebilir veya e-posta gönderebilirler. Akademik sahtekarlık ve intihal YÖK disiplin yönetmeliğine tabi olacaktır.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 3 2 98
Proje 1 10 2 12
Ara Sınavlar 1 8 2 10
Final 1 10 2 12
Toplam İş Yükü 132
Toplam İş Yükü/25 5.3
AKTS 5